Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Haha! Ramelsväg och Herrgården har alltid varit otäckt. På 90-talet när man var lite äldre gick jag med kniv dit när jag skulle häsla på polarna som bodde där. Allt för att skydda sig mot zigenare, latinos och nyanlända araber.
Idag går jag där utan problem och utan rädsla. Kan bero på att man känner till området så pass bra och att de som kan råka illa ut är andra barn och ungdomar. Vuxna har inga problem att vara på Herrgården.
Problem uppstod även i svenskområdet Videdal, där fick jag stryk av ett helt svenskt gäng för att jag bodde på rosengård. det var på den tiden när det var krig mellan Rosengård och Videdal.
Ja men Videdalskolan var ju ett jävla skit den med!
Den var ju inte precis bättre än Rosengårdskolan, vad jag minns. Massa problem där med.
Rosengård på dagtid är lugnt och fint. Jag har inga problem att bege mig dit.
Men jag går inte gärna dit med tjejkompisar.
Var för ca 1-2år sen och tränade på sporthallen, min tränare som bodde i Lund hade med sig en liten 15årig svensk tös. Efter träningen så skall vi gå till bilen och precis när vi kommer ut från sportshallen så träffar vi på 3 arabtjejer med huckle och vad gör de?
Skriker jävla svennehora!! åt henne och gapflabbar.
Tjejen är 15år har aldrig varit på rosengård och detta är det som händer henne.
Har även haft med ett ex från stockholm som är 179cm lång och blond svenska på tur ut på rosengård. Det var obehagligt. Hon blev ganska våldtagen med blicken och vi stannade inte länge.
Idag är jag där sällan, nåt enstaka besök på citygross.