2010-08-13, 18:19
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
jag tror det är en pizzeria idag den gamla ICA-butiken. Den låg på Bennetsväg, ursäkta, men inte i Törnrosen utan mer där Zlatan bodde, typ inte lång från Cronmans väg. Idag står där alltid fullt med folk precis somd et gjorde då.

Aha den ligger i bottenvåningen på ett bostadshus?
Jag tror jag vet vart du menar.
Bennetsväg blir det nog ja. Iom jag inte varit där på typ 2oår så minns jag inte.
Åker genom/förbi varje vecka, men att gå in området lockar inte.
Kanske borde stanna någon dag och göra så trots allt gamla minnen.

Nej den jag tänker på ligger på törnrosen. en ful kloss som har/ hade ett fritidsgård i källaren.
Trodde det var den. Du vet med tågviadukten och tunneln under och sen har du norra grängesbergsgatan på andra sidan typ.
Citera
2010-08-13, 18:25
Medlem
krisus avatar
Citat:
Haha! Ramelsväg och Herrgården har alltid varit otäckt. På 90-talet när man var lite äldre gick jag med kniv dit när jag skulle häsla på polarna som bodde där. Allt för att skydda sig mot zigenare, latinos och nyanlända araber.

Idag går jag där utan problem och utan rädsla. Kan bero på att man känner till området så pass bra och att de som kan råka illa ut är andra barn och ungdomar. Vuxna har inga problem att vara på Herrgården.

Problem uppstod även i svenskområdet Videdal, där fick jag stryk av ett helt svenskt gäng för att jag bodde på rosengård. det var på den tiden när det var krig mellan Rosengård och Videdal.

Ja men Videdalskolan var ju ett jävla skit den med!
Den var ju inte precis bättre än Rosengårdskolan, vad jag minns. Massa problem där med.

Rosengård på dagtid är lugnt och fint. Jag har inga problem att bege mig dit.
Men jag går inte gärna dit med tjejkompisar.
Var för ca 1-2år sen och tränade på sporthallen, min tränare som bodde i Lund hade med sig en liten 15årig svensk tös. Efter träningen så skall vi gå till bilen och precis när vi kommer ut från sportshallen så träffar vi på 3 arabtjejer med huckle och vad gör de?
Skriker jävla svennehora!! åt henne och gapflabbar.
Tjejen är 15år har aldrig varit på rosengård och detta är det som händer henne.
Har även haft med ett ex från stockholm som är 179cm lång och blond svenska på tur ut på rosengård. Det var obehagligt. Hon blev ganska våldtagen med blicken och vi stannade inte länge.

Idag är jag där sällan, nåt enstaka besök på citygross.
Citera
2010-08-13, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Ziggarna brukade ha stormöten på gårdarna.
De gamla "äldsten" var där och pratade, en gång drog en gammal man upp en pistol och viftade med den under ett sådant här möte. De andra ziggarna bara skrattade.
På den tiden var ziggarna nog mera organiserade och hade "respekt" för varandra. Lite klanliv.
Det jag uppfattade förstörde ziggarnas organisation/klaner var knarket.
De börjarde använda heroin. Detta var början till slutet.
Från att bara ha gett sig på svenskar började de även stjäla och slåss internt och de slutade ställa upp för varandra. Jag minns att vi var rädda för att slå på ziggarna för vi visste att om vi slog dem så skulle de dyka upp i stora gäng. De höll ihop.
Detta föll med knarket...

Jag har själv varit djupt involverad med ziggenare och sett insidan av deras kultur.
Har även varit hedersgäst på en stor nyårsfest.
Idag umgås jag inte med ziggenarna alls och har ingen kontakt till dem.
Dock har jag lärt känna ett fåtal nyligen som jag ser ibland. Trevliga och rara tjejer som alla försöker så gott de kan. De jobbar/pluggar och sköter sig. De vet om att de är ziggenare och skrattar ofta och skämtar om hur kassa ziggenare är.

Araberna avskyr jag..
Den första jag minns började i min högstadieklass 87 han kom från Libanon och hade enl rykte varit barnsoldat... Killen påstods vara 13år gammal, hade full skäggväxt och var stor som en 19åring.
Han började med att misshandla alla tjejer och hota lärare och elever.
Ingen gjorde nåt. Han försökte bla trycka ut ögat på en kille i ett slagsmål.
Till sist åkte han på stryk dock. Ett svin utan like.
Och redan då fick elever stryk för att de var svenskar och saker som "skaffa ett jobb så du kan betala mitt soc bidrag!" slängdes omkring ganska ofta.
Rosengård efter 1987 är ren skit. Finns inget gott att säga alls.

Zigenare hade jag bara dåliga erfarenheter av och vi skiträdda för dem. Så mycket skit som de ställt till mot mig och andra när vi var små gör att man omöjligen kan tycka om dem idag på ett objektivt sätt. Jag var jävligt impad när jag såg hur en av de tuffaste ziggisarna fick stryk så det pissade blod ur honom av en arab och en alban som tog sig an typ 4-5 zigenare på egen hand. det var en upplevelse efter år av terror från zigenarna mot oss övriga etniska grupper. Man lärde sig en del också av dessa två muslimska herrar som sa att zigenare förstår bara våld, de är hundar som knullar sina mammor och som ska ha stryk. För svenskarna var några jävla mesar av de som var kvar i slutet av 80-talet. De började som sagt flytta ut till Sjöbo och andra WT-kommuner.

Ja, jag har precis samma erfarenhet, tror det 86-87 då det kom jävligt många libaneser till vår skola och helvetet fortsatte där zigenare innan varit kungar på att stöka till och ställa till.

De svenska tjejerna var ju superimpade av araberna minns jag. de började bryta på rosengårdssvenska och blev deras flickvänner.
Citera
2010-08-13, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ja men Videdalskolan var ju ett jävla skit den med!
Den var ju inte precis bättre än Rosengårdskolan, vad jag minns. Massa problem där med.

Rosengård på dagtid är lugnt och fint. Jag har inga problem att bege mig dit.
Men jag går inte gärna dit med tjejkompisar.
Var för ca 1-2år sen och tränade på sporthallen, min tränare som bodde i Lund hade med sig en liten 15årig svensk tös. Efter träningen så skall vi gå till bilen och precis när vi kommer ut från sportshallen så träffar vi på 3 arabtjejer med huckle och vad gör de?
Skriker jävla svennehora!! åt henne och gapflabbar.
Tjejen är 15år har aldrig varit på rosengård och detta är det som händer henne.
Har även haft med ett ex från stockholm som är 179cm lång och blond svenska på tur ut på rosengård. Det var obehagligt. Hon blev ganska våldtagen med blicken och vi stannade inte länge.

Idag är jag där sällan, nåt enstaka besök på citygross.

Absolut, Videdalskolan hade massa BSS-medlemmar och nynazister som åkte omkring på mopeder för att mucka bråk med de rosengårdare som råkade komma in på deras område. Vet att många från rosengård (även svenskar) som gick på Videldalskolan hade massa bråk med dessa videdalare ständigt.

Men för att återgå till rosengård idag och Malmö, så ökar ju bara problemen. SD vill kollektivt bestraffa alla, inkluderat de skötsamma invandrarna. Mitt förslag är att man börjar utvisa packet som ställer till bråk, förbjuder att fler bosätter sig i Rosengård som borde bli ett område med bättre klientel än hur det är nu och har varit under 70-80 talet.
Citera
2010-08-13, 19:17
Bannlyst
Om vi går ifrån Rosengård och fokuserar på Nydala/Hermodsdal/Lindängen ett slag, då dessa ligger tätt inpå varandra. Fy fan vilka ställen! Var det inte ett och samma hus på Nydala där det bodde tre olika dömda och kända pedofiler? Kardo Osman, Arvo Toivanen och Patrik Brogren tror jag de hette. Hur fan kan det vara så illa ställt i Malmö?
Senast redigerad av 4570 2010-08-13 kl. 19:22.
Citera
2010-08-13, 19:22
Medlem
Wazas avatar
Malmö är väl rätt lugnt men man behöver ju inte utmana ödet och åka ut till Rosengård och spring runt och flasha sin iPhone.
Citera
2010-08-13, 20:14
Bannlyst
Citat:
Absolut, Videdalskolan hade massa BSS-medlemmar och nynazister som åkte omkring på mopeder för att mucka bråk med de rosengårdare som råkade komma in på deras område. Vet att många från rosengård (även svenskar) som gick på Videldalskolan hade massa bråk med dessa videdalare ständigt.

Men för att återgå till rosengård idag och Malmö, så ökar ju bara problemen. SD vill kollektivt bestraffa alla, inkluderat de skötsamma invandrarna. Mitt förslag är att man börjar utvisa packet som ställer till bråk, förbjuder att fler bosätter sig i Rosengård som borde bli ett område med bättre klientel än hur det är nu och har varit under 70-80 talet.

Kul och intressant läsning faktiskt
Hur var det på Almgården förr i tiden, förmodar att ungarna som bodde där gick på Videdalskolan eller?
Citera
2010-08-13, 20:24
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Hur var det på Almgården förr i tiden, förmodar att ungarna som bodde där gick på Videdalskolan eller?

Almgården var känt som ganska mycket WT.
Hyfsat lugnt men massa WT.
Ungarna hamnade på både Rosengård och Videdal.
En hel del av "rikemansungarna" från Jägersro villastad gick faktiskt på Rosengårdskolan.
Citera
2010-08-13, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1

Eh, ja! Det kan man lugnt säga. Det var ju många videdalare som bodde just i Almgården som vi nitade.
Citera
2010-08-13, 20:27
Medlem
krisus avatar
Citat:

Det måste jag har missat.
Jag har uppfattat SD som DF light. Dvs stoppa mansinvandringen och ut med de som missköter sig.
SD är ju även väldigt judevänligt till II:s stora förtret och har även flirtat med Irakiska föreningar mm om jag minns rätt.
Att de vill straffa valintegrerade invandrare har jag missat helt.
Citera
2010-08-13, 20:27
Bannlyst
Citat:
Almgården var känt som ganska mycket WT.
Hyfsat lugnt men massa WT.
Ungarna hamnade på både Rosengård och Videdal.
En hel del av "rikemansungarna" från Jägersro villastad gick faktiskt på Rosengårdskolan.

Ja, det var en märklig blandning på den tiden. Rosengårdare fanns på olika skolor utanför Rosengård och medeklass och arbetarklass-videdalarna hamnade på Rosengårdsskolan. Märkligt varför de tvångsdeporterade folk att gå i skola i olika områden. Det var ju likadant med Sofielund, Stenkula och Kirseberg.
Senast redigerad av 4570 2010-08-13 kl. 20:30.
Citera
2010-08-13, 20:32
Bannlyst
Citat:
Det måste jag har missat.
Jag har uppfattat SD som DF light. Dvs stoppa mansinvandringen och ut med de som missköter sig.
SD är ju även väldigt judevänligt till II:s stora förtret och har även flirtat med Irakiska föreningar mm om jag minns rätt.
Att de vill straffa valintegrerade invandrare har jag missat helt.

Ja, det är min tolkning att SD har kvar sina nazistkopplingar från 80-talet och BSS-rörelsen och att de ljuger om sin politik de nu påstår att de står för. Minns ju dessa jävla videdalare och deras skinnskallarungdomar på 80-talet som var med i BSS som idag är SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in