2007-09-22, 20:43
Medlem
Nades avatar
Tja!!

Nu är det såhär att en kompis har fått problem med sin k800i och jag tog på mig ansvaret att försöka fixa den åt honom.
Problemet är att mobilen har dött totalt... och när man ska sätta på den så lyser en röd diod i Infra Röd-delen.. hursomhelst...så hittade jag lite på internet (b.la. här på FB) om att man var tvungen och flasha mobilen, så jag provade en del tips.. men inget funkade...

Nu lyser heller inte dioden längre när jag försöker sätta på mobilen..

Är tacksam för hjälp!!
MVH
Citera
2007-09-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nade
Tja!!

Nu är det såhär att en kompis har fått problem med sin k800i och jag tog på mig ansvaret att försöka fixa den åt honom.
Problemet är att mobilen har dött totalt... och när man ska sätta på den så lyser en röd diod i Infra Röd-delen.. hursomhelst...så hittade jag lite på internet (b.la. här på FB) om att man var tvungen och flasha mobilen, så jag provade en del tips.. men inget funkade...

Nu lyser heller inte dioden längre när jag försöker sätta på mobilen..

Är tacksam för hjälp!!
MVH
det finns tre fel som telefon kan ha 1 batteriet behövs bytas ut 2 EROM'n är skadad 3 GDFS området är skadat. EROM'n kan oftast fixas med program SeKing är ett av dom. GDFS området är det lite värre med då är det bäst att skicka in den på service. testa att Reparera erom'n och flasha Main & FS gör customize sen testar du telefonen fungerar inte det testar du med ett annat batterie fungerar inte det heller skicka in den på service eller kasta den.
Citera
2007-09-23, 13:54
Medlem
Nades avatar
Hur ska jag gå tillväga??

MVH
Citera
2007-09-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nade
Hur ska jag gå tillväga??

MVH
hämta hem seking http://seunlocksweden.phpbb2.se/viewtopic.php?t=92
läs på lite om hur det fungerar sen skaffar du inloggnings namn och lösen till det.
Använd dig av funktionen repair erom.
ladda hem flash filer på deras server till din modell och flasha den beskrivningar finns på sidan där du kan ladda hem seking
Citera
2007-09-23, 14:20
Medlem
Nades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reactos
hämta hem seking http://seunlocksweden.phpbb2.se/viewtopic.php?t=92
läs på lite om hur det fungerar sen skaffar du inloggnings namn och lösen till det.
Använd dig av funktionen repair erom.
ladda hem flash filer på deras server till din modell och flasha den beskrivningar finns på sidan där du kan ladda hem seking

Tackar!
Jag återkommer med feedback
Citera
2007-09-24, 07:08
Bannlyst
Han behöver väl inte crediter för repair erom och flashning..
Citera
2007-09-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Han behöver väl inte crediter för repair erom och flashning..
det kostar inga krediter men för att få ett konto så man kan använda vissa funktioner på seking behövs krediter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in