2009-04-26, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
....

Jo, jag bryr mig.
Alla lebbarna i damallsvenskan drar ett löjets skimmer över denna s k "sport". Inte undra på att det inte kommer folk och tittar på dessa testosteronstinna tjejer. Pojkallsvenskan håller f ö flera gånger högre klass.

Ta bort damfotbollen från OS och lägg den i "de olympiska gayspelen" där den hör hemma. Samma med den erbarmerliga damallsvenskan i ishockey.

...

Jag kan bara hålla med. Det är viktigt att "den gröna mattans schack" inte blir en gaypardgren. Egentligen spelar det inte så stor roll för brudar bör ändå inte syssla med fotboll, det är för tufft för dem och brösten är ivägen. Jag drar mig osökt till minnes hur mkt en metrosexuell kapten för ett svenskt landslag hann ställa till med innan han lyftes bort.
Citera
2009-04-26, 19:40
Medlem
Tack

Citat:
....

Jo, jag bryr mig.
Alla lebbarna i damallsvenskan drar ett löjets skimmer över denna s k "sport". Inte undra på att det inte kommer folk och tittar på dessa testosteronstinna tjejer. Pojkallsvenskan håller f ö flera gånger högre klass.

Ta bort damfotbollen från OS och lägg den i "de olympiska gayspelen" där den hör hemma. Samma med den erbarmerliga damallsvenskan i ishockey.

...
Instämmer.
Citera
2009-04-26, 21:36
Medlem
Orka med den otroligt låga nivån på folk här inne. Är alla 14år här eller?
Citera
2009-04-26, 22:43
Medlem
Bry sig

Citat:
Ursprungligen postat av Sajm00n
Jo, du skrev det lite längre upp. Ingen bryr sig.

Jo du bryr dig!

Nedvärdera inte dig själv!
Citera
2009-04-27, 14:23
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backatyou
Får man fråga varför det drar ett löjets skimmer över ligan p.g.a deras sexuallitet?

....

Tråden handlar om Marta. Hon blev värvad till USA men ställde då som villkor att fästmön Frisk också skulle följa med. "Löjets skimmer" passar väl utmärkt in här. Halva damallsvenska består för övrigt av av sambos. Inte sällan har svartsjukedramor fått spelare att lämna klubbar. Säg inte att sexualiteten inte spelar in!

Tycker du att andra HBT-personer också skall få vara med i den allsvenska fotbollen?
Var skall transvestiter och transsexuella spela?

....
Citera
2009-04-27, 14:49
Medlem
Citat:
....

Tråden handlar om Marta. Hon blev värvad till USA men ställde då som villkor att fästmön Frisk också skulle följa med. "Löjets skimmer" passar väl utmärkt in här. Halva damallsvenska består för övrigt av av sambos. Inte sällan har svartsjukedramor fått spelare att lämna klubbar. Säg inte att sexualiteten inte spelar in!

Tycker du att andra HBT-personer också skall få vara med i den allsvenska fotbollen?
Var skall transvestiter och transsexuella spela?

....

Jag är mycket väl insatt i vad tråden handlar om och dealen mellan Marta och Frisk. Håller med om att det i viss mån är löjligt av en spelare att ställa vilkor att man vill ha med en viss spelare. Men det har ju hänt flera gånger inom herridrotten också.

Många i damallsvenska lever med någon av samma kön ja. Klart det kan ställa till problem om paren inte kan skilja på jobb och privatliv. Men det finns ju många exempel på andra företeelser som manliga idrottare gjort som är långt mycket värre än att det finns par inom en klubb.

Transvestiter skulle väl inte vara något större problem med förutom häcklingar från folk i omgivningen kanske. Transsexuella är ju lite svårare. Det har jag faktiskt ingen aning om vart de skulle spela.
Citera
2009-04-27, 15:00
Bannlyst
Citat:
....

Jo, jag bryr mig.

...

Det finns ju gay-games. Där hör damfotbollen hemma.
Citera
2009-04-27, 15:39
Medlem
Sumpings avatar
Citat:

..... Men det finns ju många exempel på andra företeelser som manliga idrottare gjort som är långt mycket värre än att det finns par inom en klubb.

....

Men, var det inte sexualiteten inom damfotbollen som vi diskuterade?

....
Citera
2009-04-27, 15:53
Medlem
Citat:
....

Men, var det inte sexualiteten inom damfotbollen som vi diskuterade?

....

Jo. Men jag kan inte förmå mig att se den som ett problem. Skulle Marta vara en bättre fotbollsspelare om hon var hetrosexuell?
Citera
2009-04-27, 17:31
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Jo. Men jag kan inte förmå mig att se den som ett problem. Skulle Marta vara en bättre fotbollsspelare om hon var hetrosexuell?

....

Nä, tvärtom. Mycket sämre! Din dumstrut.

....
Citera
2009-04-27, 17:36
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Hmm svår fråga eftersom det verkar som om kvinnliga idrottare överlag har mindre östrogen än normalt och därmed ett överskott av testosteron vilket kan förklara varför kvinnor i typiskt manliga och tuffa sporter är bi eller möjligen homosexuella. Jag säger möjligen eftersom jag tror att de flesta nog snarare främst är bisexuella inom damfotbollen och damhockeyn även om de kanske ofta väljer en partner av samma kön.

Nu är jag ingen medicinare men är det inte så att testosteronet på något sätt gör kroppen lite uthålligare osv? Om så är fallet så har vi även en medicinsk förklaring till det hela, dvs kvinnliga idrottare med överskott på testosteron är då lite bättre idrottare och orkar träna mer och hårdare än normalt pga detta
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-04-27 kl. 17:54.
Citera
2009-05-23, 18:48
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Jag har skvaller om Marta!

Marta bodde förut i mitt hemområde Sävar som ligger utanför umeå, hon bodde även ganska avsides där i någon form av friggebod. En dag när jag cyklade förbi den boden med en kompis så satt Marta och Eleine eller vad hon nu heter och rökte cigg. Satan vad rabalder det skulle blivit om jag haft kameramobilen med mig

Jag citerar mig själv. Sen fann jag detta:

http://img37.imageshack.us/my.php?image=marta.png

Snacka om hyckleri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in