Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Tex Seedorf har fått me sina bröder vid ett par tillfällen och i Milan fick han med sig barndomspolaren Esajas. Skillnanden är att han aldrig krävt att klubben ska ge ett kontrakt, utan man har fått fixa det på egen hand.

OT. En kompis har berättat om Esajas och fler sk tag-alongs vart kan man läsa om dessa äventyr?
Citera
2009-01-08, 10:53
Medlem
glorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Jag nämnde det precis i inlägget ovanför ifall du lyckades missa det
Tråden vimlar av vittnesmål som avslöjar att de inte har någon större ambition att hemlighålla karaktären av sin relation.
Tror inte de försöker dölja något. Sedan kanske de undviker att hålla presskonferens på ämnet sitt sexliv. Jag riktade mig inte bara till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Nä, men mig veterligen.
När Umeå mötte AIK i somras så frågade jag Johanna efter matchen om hon gillar att smaska på Martas skäggbiff.
Svaret blev att hon inte är lagd åt det hållet.
Formulerade du dig så då också?
Citera
2009-01-08, 15:36
Medlem
Sumpings avatar
.....

Damfotboll är en pajasaktivitet. Det vittnar ju cirkusen Marta/Frisk om. Tänk om Zlatan ställde som krav att Niklas Skoog skulle med till Inter...

Kan någon förklara för mig hur en "halvkarl" som Marta kan ha ett marknadsvärde på flera miljoner svenska kronor. Snälla... förklara!
Citera
2009-01-08, 17:12
Medlem
sigurts avatar
vet inte om det finns tidigare i tråden men idag publicerades en artikel på aftonbladet om att frisk har skrivit på 3 år i USA... det går att komentera artikeln men men var tydligen tvungen att vara medlem...

Jag skulle komentera något i stil med "varför skriver ni bästa vän marta istället för partner" nått sånt...

Så nån annan som är medlem får ju gärna göra det

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/damfotboll/article4138633.ab
Citera
2009-01-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
vet inte om det finns tidigare i tråden men idag publicerades en artikel på aftonbladet om att frisk har skrivit på 3 år i USA... det går att komentera artikeln men men var tydligen tvungen att vara medlem...

Jag skulle komentera något i stil med "varför skriver ni bästa vän marta istället för partner" nått sånt...

Så nån annan som är medlem får ju gärna göra det

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/damfotboll/article4138633.ab

En massa kommentarer är borttagna sedan lunch
Citera
2009-01-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
.....

Damfotboll är en pajasaktivitet. Det vittnar ju cirkusen Marta/Frisk om. Tänk om Zlatan ställde som krav att Niklas Skoog skulle med till Inter...

Kan någon förklara för mig hur en "halvkarl" som Marta kan ha ett marknadsvärde på flera miljoner svenska kronor. Snälla... förklara!

Skillnaden är väl att Frisk är tillräckligt bra för att ta en plats i startelvan, vilket Skoog inte skulle göra i Inter.
Citera
2009-01-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
.....

Damfotboll är som vilken sport som helst med många utövare.
Det är nog bara du som inte hänger med i utvecklingen.
Antar du bara ser på män? hehe

Jag har sett Marta live mot Göteborg. Hon var minst 2 klasser bättre än alla andra. Inte ens Zlatan skulle lyckas med det. Skoog skall vi inte ens nämna...
Frisk var ordinarie i ett av världens bästa lag. Hon lär väl inte vara ett dåligt köp?
Citera
2009-01-08, 22:00
Medlem
btravens avatar
Den enkla förklaringen till att Frisk och Marta inte blir outade av tidningar är att media inte outar folks sexuella läggning av princip.

Det är också ganska smart av Marta och Frisk att inte själva gå ut med sitt förhållande. I samma stund de gör det är de nämligen legitimt villebråd för Aftonhoran och de andra skvallertidningarna. Då de inte kommit ut så slipper de den hårdbevakning de i annat fall skulle fått.

(Varför någon intresserar sig för damfotbollspelare har jag personligen väldigt svårt att förstå.)
Citera
2009-01-08, 22:02
Medlem
Infinitiv86s avatar
Straighta lag förresten.
Boston Breakers, Chicago Red Stars, FC Gold Pride (Bay Area), Los Angeles Sol, St Louis Athletica, Sky Blue FC (New York/New Jersey), Washington Freedom.

Finns det en utstuderad anledningen till dessa namnval?
Citera
2009-01-08, 22:42
Medlem
Cykelställs avatar
Bild på de tu kära: http://www.xaxa.net/oveneta/2007/07/24dez.martasueca.jpg
Citera
2009-01-08, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Man får väl lycka dem till i den tropiska värmen med utsikt (å inget insyn). Bara havet och vajande palmer framför ögonen. Söta kollibrier som försiktigt kollar i blommorna med sim varma spng... precic som i Kalle Anka.
De kan kasta madrasserna framför altan och s en blodröd himmel som sakta sträcker sig upp mot skyn. De kan se en fiskebår som sakta stäver sig ut mot nordost och i dess kölvatten leker några tumlare.
En varm hand på den chilliga ryggen lägger varsmt hårsråna tillbaka.
Bådas blickar går till vänster där en kollibri söker nektar av sin blomma. Zum zum zuummm, låter det innan han plösligt flög ut igen.

...Helt plötsligt vill jag också bli ett lesbiskt fotbollsproffs.

Låter helt underbart

.
Citera
2009-01-08, 23:34
Medlem
zeke5s avatar
damfotboll

Vem sa att damfotboll inte är intressant?? Fin bild.
Jag gillar fotboll och tjejer fast var för sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in