2008-10-26, 22:34
Medlem
KB886511Bs avatar
Om dom är ihop eller inte är skitsamma, jag tycker det är otroligt löjligt att man ska "kräva" att även hon får kontrakt. Så länge sådana här saker förekommer, kommer damidrott aldrig att få sitt fulla erkännande. Småbarnsfasoner! Låt henne spela till sig ett kontrakt som vem som helst! Finns historier om herrar som tagit med sig folk till andra klubba. Tex Seedorf har fått me sina bröder vid ett par tillfällen och i Milan fick han med sig barndomspolaren Esajas. Skillnanden är att han aldrig krävt att klubben ska ge ett kontrakt, utan man har fått fixa det på egen hand.
Citera
2008-10-26, 23:38
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Om dom är ihop eller inte är skitsamma, jag tycker det är otroligt löjligt att man ska "kräva" att även hon får kontrakt. Så länge sådana här saker förekommer, kommer damidrott aldrig att få sitt fulla erkännande. Småbarnsfasoner! Låt henne spela till sig ett kontrakt som vem som helst! Finns historier om herrar som tagit med sig folk till andra klubba. Tex Seedorf har fått me sina bröder vid ett par tillfällen och i Milan fick han med sig barndomspolaren Esajas. Skillnanden är att han aldrig krävt att klubben ska ge ett kontrakt, utan man har fått fixa det på egen hand.
Fast nu är ju hon i den positionen att hon kan göra det, värre krav än så inom exempelvis näringsliv har nog förekommit..
Citera
2008-10-31, 19:19
Medlem
Arthass avatar
http://www.fotbollsexpressen.se/Nyhe...asande-pa-umea

"Marta förklarat för den amerikanska klubben att hon också önskar få med bästa vännen - UIK:s mittback Johanna Frisk."

Är det så viktigt få med sig en "vän"?
Citera
2008-10-31, 21:07
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
http://www.fotbollsexpressen.se/Nyhe...asande-pa-umea

"Marta förklarat för den amerikanska klubben att hon också önskar få med bästa vännen - UIK:s mittback Johanna Frisk."

Är det så viktigt få med sig en "vän"?
Varför envisas dem med att fortfarande kalla Johanna för "vän"? Varför inte bara skriva flickvän, jag menar flator i fotbollsvärlden får väl ingen att höja på ögonbrynen längre?
Citera
2008-10-31, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Hon är flata....
som de flesta andra fotbollstjejer då, kul det vore om lika hög % av de manliga spelarna vore gay
vilka 3 är gay utav
1 zlatan
2 henke
3 elmander
4 rosenberg
Citera
2008-11-01, 18:35
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyl
som de flesta andra fotbollstjejer då, kul det vore om lika hög % av de manliga spelarna vore gay
vilka 3 är gay utav
1 zlatan
2 henke
3 elmander
4 rosenberg
Jag förstår inte ditt inlägg, kan du förklara vad du menar?
Citera
2008-11-01, 20:50
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Jag förstår inte ditt inlägg, kan du förklara vad du menar?
Han kanske menar att 75% av alla damfotbollsspelare är flator, om man räknade att 75% av alla manliga vore homos..
Citera
2008-11-01, 21:29
Medlem
Sumpings avatar
HBT-serien

....

Den stora snackisen inom damfotbollen är att Umeå IK vill ersätta Marta med Sara Lund. Någon som vet mer?

.....
Citera
2008-11-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
....

Den stora snackisen inom damfotbollen är att Umeå IK vill ersätta Marta med Sara Lund. Någon som vet mer?

.....

Högst upp på listan över Martas tänkbara ersättare är

1. Josefin "Slitz" Öqvist
2. Lisa De Vanna
3. Kosovari Asllani
4. Manon Melis

Ingen av dem kan ersätta Marta, men de är i alla fall de hetaste namnen.
Citera
2008-11-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
....

.....

.

Har oxå hört att Sara Lund är högaktuell för UIK. Skall visst vara presskonferans senare idag.

.
Citera
2008-11-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Högst upp på listan över Martas tänkbara ersättare är

1. Josefin "Slitz" Öqvist
2. Lisa De Vanna
3. Kosovari Asllani
4. Manon Melis

Ingen av dem kan ersätta Marta, men de är i alla fall de hetaste namnen.

Umeå har länge jobbat för att försöka ha ett hetero-lag.
Till skillnad från ökända flatklubbar som Bälinge och Älvsjö.
Marta var lite för bra för att hålla på den policyn.

Men jag tror nog att flator i Umeå kommer vara lätträknade fr o m nu - och därmed får man en bättre stämning i laget.
Jag tror det är Asiliani som de tar in.
Ung, 'nysvensk' och hetero - perfekt.
Citera
2008-11-03, 19:16
Medlem
TröttSvensks avatar
Undra egentligen hur det funkar i duschen efter matchen när det finns uttalade flator i laget ?
Känner inte de hetero tjejerna sig lite obekväma med att duscha när Marta och Johanna står där och kollar ?
Jag känner mig själv väldigt obekväm med att duscha när jag vet att det finns en bög med i sällskapet.
Är jag homofob ? Inte vet jag men jag har väl rätt att tycka som jag vill eller har jag det ?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in