2008-07-31, 11:39
Medlem
Jesus!

51 djävla sidor och folk har inte fattat att skall man ner i vattnet så gör man det i simbyxor (I det militära fick man lära sig att där badade man inte utan där simmade man). När man nu skall ner i vattnet så skall detta ske utan några bb-kalsonger/Ck-boxers eller motsv.

För övrigt är jag 30 år fyllda och trivs bra att befinna mig i vattnet iförd simbyxor av följande modell:
http://www.speedo.com/webapp/wcs/stores/servlet/Category3_10151_10202_33379_33311_-1

Det är skönt att känna att hela paketet sitter fast och det är dessutom trevligt att kunna visa upp för min kvinnas vänner vilken rejäl Fb utrustning hon får njuta av när vi är nakna ihop!

Jag har även surfshorts UTAN innerbyxa och dessa sitter uppe utan behov av något annat under då det finns en silikonremsa runt midjan. Att min mandom hänger fritt är inget konstigt och det skaver inte det minsta.

Vem är så tragisk att man skäms över att man har en penis och måste ha något att dölja hela behaget med. Metrosexualiteten känns djävligt befängt...
Citera
2008-07-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Okej Urqel, vilka har badbyxor vid naveln? Gå till en strand och kolla så kommer du att se att ytterst få, om ens någon, drar upp badbyxorna till naveln. Varför inte sätta på dig en skoteroverall om du nu är så blyg? Kommer garanterat att skydda dig från insyn.

Nu ska jag göra det här enkelt.

bad

byxor

sätt ihop ovanstående ord.

Det finns en anledning till att det heter badbyxor. Material som är anpassat till den miljö de skall användas. Kalsonger är inte gjorda för att bada i. Det finns flera anledningar, renlighet, urinvägsinfektioner osv. Men den största anledningen är att det ser så förbannat töntigt ut. Jag vidhåller att om man på något sätt försvarar kalsonger och badbyxor då har man bevisat att man är under 18 år och därför bör försvinna från flashback.
Ok ja, jag överdrev kanske lite.
Jag antar att du och de flest andra "vi hatar folk som har kalsonger uder badshortsen"-människor bär era badshorts i samma höjd som man bär kalsonger i vanliga fall.

Tänkt dig nu att du drar ner byxorna lite, på samma sätt som man kan se folk ha lite "häng" på sina byxor i vanliga fall.

Anser du då att man inte ska ha någonting under sina badshort? (Frågan är inte "tycker du att man ska ha häng på badshortsen" eller "vad tycker du att man bör ha under sina badshorts.")

Enligt mig så bör man ha någonting under då man blottar sig en hel del om man inte har det. Frågan är bara vad.

Och visst som du säger så är kalsonger inte gjorda för att bada i. Men uppenbarligen så fungerar det. Och man kan byta kalsonger efter och innan man badar så slipper man de hygieniska nackdelarna. Och om det är snyggt eller inte är ju, som i alla andra mode-debatter, en smaksak och man får väll helt enkelt repsektera andra som tycker att det ser bra ut.
Citera
2008-07-31, 12:19
Medlem
Rikard_s avatar
jag har kalsonger under när jag badar pågrund utav att mina badshorts saknar "innerbyxor" och att de är för tunna och vissar vissa konturer annars.
Citera
2008-07-31, 12:21
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag är väldigt skeptiskt till att det är enbart kalsonger som är orsaken till det! Visa mig den forskningen! Om kalsongerna släpper av sig så mycket smuts att badhusen måste stänga, varför släpper inte kalsonger ifrån sig smuts när man duschar innan? Jag är bara nyfiken på hur kalsongkontamineringen fungerar, får inte ihop det i min hjärna.

Du får inte ihop det i din hjärna? Då vill jag fråga dig en sak - tvättar du dina kalsonger i tvättmaskin eller stoppar du dem under rinnande vatten några sekunder, låter dem torka och stoppar in dem i garderoben igen?

Sen vill jag lägga till en till länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3006536.ab
Citera
2008-07-31, 12:22
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njordr
51 djävla sidor och folk har inte fattat att skall man ner i vattnet så gör man det i simbyxor (I det militära fick man lära sig att där badade man inte utan där simmade man). När man nu skall ner i vattnet så skall detta ske utan några bb-kalsonger/Ck-boxers eller motsv.

För övrigt är jag 30 år fyllda och trivs bra att befinna mig i vattnet iförd simbyxor av följande modell:
http://www.speedo.com/webapp/wcs/stores/servlet/Category3_10151_10202_33379_33311_-1

Det är skönt att känna att hela paketet sitter fast och det är dessutom trevligt att kunna visa upp för min kvinnas vänner vilken rejäl Fb utrustning hon får njuta av när vi är nakna ihop!

Jag har även surfshorts UTAN innerbyxa och dessa sitter uppe utan behov av något annat under då det finns en silikonremsa runt midjan. Att min mandom hänger fritt är inget konstigt och det skaver inte det minsta.

Vem är så tragisk att man skäms över att man har en penis och måste ha något att dölja hela behaget med. Metrosexualiteten känns djävligt befängt...

Där kom det slutliga inlägget, helt enkelt enough!!!!
Citera
2008-07-31, 12:27
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeiboy
Ok ja, jag överdrev kanske lite.
Jag antar att du och de flest andra "vi hatar folk som har kalsonger uder badshortsen"-människor bär era badshorts i samma höjd som man bär kalsonger i vanliga fall.
Jag bär inte mina kalsonger vid naveln. Inte heller har jag sett någon med kalsonger under badbyxorna bära kalsongerna vid naveln. Bär du dina kalsonger vid naveln eller känner du någon som gör det?

Citat:
Tänkt dig nu att du drar ner byxorna lite, på samma sätt som man kan se folk ha lite "häng" på sina byxor i vanliga fall.

Anser du då att man inte ska ha någonting under sina badshort? (Frågan är inte "tycker du att man ska ha häng på badshortsen" eller "vad tycker du att man bör ha under sina badshorts.")

Enligt mig så bör man ha någonting under då man blottar sig en hel del om man inte har det. Frågan är bara vad.

Och visst som du säger så är kalsonger inte gjorda för att bada i. Men uppenbarligen så fungerar det. Och man kan byta kalsonger efter och innan man badar så slipper man de hygieniska nackdelarna. Och om det är snyggt eller inte är ju, som i alla andra mode-debatter, en smaksak och man får väll helt enkelt repsektera andra som tycker att det ser bra ut.
http://360guide.info/images/stories/news/surf/oneill-tattoed-boardshorts.jpg

Ser inga kalsonger, ser inte mer än jag vill se och tycker att han bär dem ganska långt ner. Sitter din snopp jättemycket högre upp än hans?
Citera
2008-07-31, 12:33
Medlem
May Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
DN: Smutsiga kalsonger kan tvinga bad bygga nytt reningsverk
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=690362

Sydsvenskan: Av med kalsongerna!
http://sydsvenskan.se/lund/article244928.ece?listCommentsFrom=70

TV4 Anytime: Kallingar förstör bad
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=649278

urk
Citera
2008-07-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag bär inte mina kalsonger vid naveln. Inte heller har jag sett någon med kalsonger under badbyxorna bära kalsongerna vid naveln. Bär du dina kalsonger vid naveln eller känner du någon som gör det?
Nej? Jag skrev ju att uppe vid naveln var överdrivet. Men med vanlig höjd menar jag som på denna bild http://www.piercemattie.com/blogs/mens_underwear_2xist.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
http://360guide.info/images/stories/news/surf/oneill-tattoed-boardshorts.jpg

Ser inga kalsonger, ser inte mer än jag vill se och tycker att han bär dem ganska långt ner. Sitter din snopp jättemycket högre upp än hans?
Nej, min snopp sitter inte ovanligt högt upp.
Ja visst bär han sina badshorts på ett skönt sätt som han passar bra i. Men nu är jag inte han. Jag har provat att ha badshorts utan kalsonger under men trivs inte i det. Så enkelt är det. Inga "jag vill visa mina BB-kalsonger", "jag har gigantisk kuk som sitter ovanligt högt upp" eller "jag vill vara lika häftig och trendig som mina kompisar"-anledningar. Jag trivs att bara mina badshorts + kalsonger på det sätter, så enkelt är det.
Citera
2008-07-31, 12:43
Medlem
xallos avatar
Ytterligare en del av våran kultur som blivit "berikad".
Citera
2008-07-31, 12:55
Medlem
Rizes avatar
Hur gamla är de som bär kallingar under badbyxorna då? Den äldsta jag kan dra mig till minnes såg väl ut att vara i 18-årsåldern.

Det är väl samma generation som har jeansen vid knäna för att de inte har råd att köpa skärp....

Väntar på det spännande modet där tjejerna har trosor under bikinin.
Citera
2008-07-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeiboy

Vad sägs om ett par speedos?

Av någon konstig anledning ser jag det som mer naturligt att ha 2 par badbyxor på sig än ett par bomulls kalsonger och ett par badbyxor. Du kommer se lika töntig ut men det blir mer logiskt. Tror även de håller inne/fast ditt gigantiska monster på ett bättre sätt än dina kalsonger.
Citera
2008-07-31, 13:01
Medlem
KurKs avatar
Vad dumma ni är, alla förstår väl att det inte har med något mode/status att göra. Det är ju för att man ska dämpa erektionen i byxan, när en snygg solbränd brud går upp ur vattnet med en ljusblå bikini...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in