• 1
  • 2
2007-09-22, 10:56
Medlem
Tnkte laga voul-a-vent med svampstuvning som frrtt, en tomatsoppa med smak av lime (och brd till) som huvudrtt och slutligen lite ungsgratinerade pplen med ntter och mandel. Vad passar att dricka till detta?
Frslag mottages tacksamt =)
Citera
2007-09-22, 11:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Tnkte laga voul-a-vent med svampstuvning som frrtt, en tomatsoppa med smak av lime (och brd till) som huvudrtt och slutligen lite ungsgratinerade pplen med ntter och mandel. Vad passar att dricka till detta?
Frslag mottages tacksamt =)
r verkligen ingen expert p viner men personligen skulle jag vlja ett vittvin till soppan och ngot stare till efterrtten. En tokajer kanske?

~Paul~
Citera
2007-09-22, 12:09
Medlem
Mitt frslag r en bananmilkshake till frrtten, en stor caffelatte till huvudrtten och Fun Light Tropical Fruits till efterrtten.. Tror det skulle funka bra
Citera
2007-09-22, 12:11
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Mitt frslag r en bananmilkshake till frrtten, en stor caffelatte till huvudrtten och Fun Light Tropical Fruits till efterrtten.. Tror det skulle funka bra

~Paul~
Citera
2007-09-22, 12:15
Medlem
CashBlows avatar
Hur funkar en Bloody Mary till tomatsoppa?
Citera
2007-09-22, 12:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Hur funkar en Bloody Mary till tomatsoppa?
Lter, EM, lite som trta p trta .

~Paul~
Citera
2007-09-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

?

Ja, jag r inte mycket fr vin.. Jag vet att mnga matexperter ser ner p mig fr det.. Men det hr vad det frslag som jag sjlv skulle dricka till, s..
Citera
2007-09-22, 13:22
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
?

Ja, jag r inte mycket fr vin.. Jag vet att mnga matexperter ser ner p mig fr det.. Men det hr vad det frslag som jag sjlv skulle dricka till, s..
OK, frlt. Trodde att du skmtade . Men visst gr det att dricka bananmilkshade och Fun Light till. Jag r dock inte sker p att det var det hr som TS hade i tankarna.

Frlt igen,
~Paul~
Citera
2007-09-22, 15:22
Medlem
poojks avatar
mjlk funkar =)
Citera
2007-09-22, 17:44
Medlem
l?
Citera
2007-09-22, 19:06
Bannlyst
Petit Chablis.

Ett glas Chablis funkar alltid till tomatsoppan! Det dricker jag grna sjlv till fisk och tomatsoppa! P bolaget kan du nog hitta en bra Chablis fr runt 90-100kr.
Citera
2007-09-22, 20:25
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Ett glas Chablis funkar alltid till tomatsoppan! Det dricker jag grna sjlv till fisk och tomatsoppa! P bolaget kan du nog hitta en bra Chablis fr runt 90-100kr.

instmmer till fullo!! vill man ha alkofritt kan ja tnka mig att en ppelcider funkar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in