2007-09-22, 16:56
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Det r vl samma sak med vr svenska julmust. r det inte ett litet familjefretag som har sjlva essensen som de sen slger till bryggerierna.

Nej. Skulle coca-cola slja essenser till tex pepsi menar du? Julmustfretaget i sverige har vl ingen egen tillverkning och lever p att enbart slja essens.

Sen skiljer sig ju faktiskt olika color rtt mycket. Bde pepsi och coca-cola (samt vriga cola-tillverkare) r nog rtt mna om att hlla sitt eget recept hemligt.
Citera
2007-09-22, 17:46
Medlem
Airbuzzs avatar
Det hr ska vl vara lite hemligt, McDonald's:

http://stuffucanuse.com/Macdonald%20recipies.htm
Citera
2007-09-22, 18:13
Medlem
Xiders avatar
Japp, har ett par hemliga recept.
Ett p en kttfrsss jag ftt pris fr 3 gnger.
Och ett p en skagensallad som frut sldes i mngder i en fiskevagn p Lngedrag i Gbg
Citera
2007-09-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Nej. Skulle coca-cola slja essenser till tex pepsi menar du? Julmustfretaget i sverige har vl ingen egen tillverkning och lever p att enbart slja essens.

Sen skiljer sig ju faktiskt olika color rtt mycket. Bde pepsi och coca-cola (samt vriga cola-tillverkare) r nog rtt mna om att hlla sitt eget recept hemligt.

Nej, jag menar hemliga recept, inte att coca-cola sljer essenser.
Citera
2007-09-22, 19:08
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Det hr ska vl vara lite hemligt, McDonald's:

http://stuffucanuse.com/Macdonald%20recipies.htm

Det r ju som att jmfra coca-cola med cola frn ett annat mrke. Det r inte s svrt att gra ngot som liknar coca-cola men det gr inte att kopiera den exakt.

Vill man veta vilka ingredienser som ingr i sser och liknande p McD s r det bara att be om en innehllsfrteckning den r inte hemlig, bara propotionerna fr hur allt blandas.

McDs orginalrecpet r inte ute p vift, dremot s finns det dom med fr mycket fritid som provat sig fram till recept som ger liknande slutprodukter.
Citera
2007-09-23, 13:18
Bannlyst
Back to topic..

Jag har flera recept jag aldrig skulle lmna ut.. Bl.a. mitt sauerkraut recpet, grnklsreceptet, mormors kaloppsrecept m.m.
Tror dom flesta har sina egna sm hemligheter, min chef gr t.ex. alltid vran vita chokladmousse sjlv, han totalvgrar att lmna ut receptet, och tro fan det, den moussen slr det mesta, vi har flertalet gnger frskt att gissa vad han har fr hemlig ingrediens, men det r helt krt..
Citera
2007-09-23, 13:40
Medlem
dePauls avatar
Faktum r att jag inte har ngra hemliga recept. Allt jag kan delar jag grna med mig. De flesta av min "hemligheter" ligger nu ute p FB .

~Paul~
Citera
2007-09-23, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Faktum r att jag inte har ngra hemliga recept. Allt jag kan delar jag grna med mig. De flesta av min "hemligheter" ligger nu ute p FB .

~Paul~

Och det tackar vi dig fr..
Citera
2007-09-23, 15:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini3
Och det tackar vi dig fr..
Inga problem (NP) .

En del har jag idag lagt ut i receptsamlingen hr p FB.

~Paul~
Citera
2011-04-20, 00:20
Medlem
Jag har en gng i tiden jobbat p en pizzeria dr jag lrde mig gra de godaste pizzor man kan tnka sig. Det recept som jag anvnder mig av r ytterst hemligt.
Citera
2011-04-27, 13:29
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uggemugge
Jag har en gng i tiden jobbat p en pizzeria dr jag lrde mig gra de godaste pizzor man kan tnka sig. Det recept som jag anvnder mig av r ytterst hemligt.

Mnga pizzerior har vl sin hemlighet fr att gra sin pizzadeg, vissa stter i gg, andra l, olika mjlsorter, lite socker/honung osv osv. Har sttt p mnga hemliga pizzarecept

och jepp ven dom var ytterst hemliga
Citera
2011-04-27, 14:39
Medlem
negerbarns avatar
En "hemlighet" som jag anvnder nr jag gr kladdkaka r att jag hller i mer salt, helst havssalt. Ungefr 1 tesked per kladdkaka.

Inget mrkvrdigt, men det fr kakan att st ut lite frn mngden.

Dock r det ingen hemlighet, utan frgar ngon s sger jag som det r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in