• 1
  • 2
2007-09-21, 21:24
Medlem
Sometimes the most positive thing you can be in a boring society is absolutely negative.

Hur kan han ha tänkt när han sagt det där? Hur menar han tror ni?
Citera
2007-09-22, 00:23
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Sometimes the most positive thing you can be in a boring society is absolutely negative.

Hur kan han ha tänkt när han sagt det där? Hur menar han tror ni?

Nu har jag funderat en lång stund på vad han kan ha menat. Men jag vet inte. Kommer inte fram till något sätt att tolka hans kryptiska ord. Kanske ville han få uppmärksamhet genom att säga något som inte gick att förstå.

Vad tror du själv att han menade?
Citera
2007-09-22, 00:29
Medlem
lordos avatar
Han ville upplysa den engelska ungdomen om vikten av källkritik
Citera
2007-09-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Nu har jag funderat en lång stund på vad han kan ha menat. Men jag vet inte. Kommer inte fram till något sätt att tolka hans kryptiska ord. Kanske ville han få uppmärksamhet genom att säga något som inte gick att förstå.

Vad tror du själv att han menade?

Jag är faktiskt inne på samma spår..
Citera
2007-09-22, 00:40
Medlem
leiferiksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Jag är faktiskt inne på samma spår..

men då förstår ju ni nåt som inte är meningen att förstå, och då finns det ju ingen mening att inte förstå.

edit: fast ni har ju inte sagt att ni förstår kom jag på... så krångligt det är med ordlekar!
Citera
2007-09-22, 01:08
Medlem
desreichesmachts avatar
När jag insåg att jag hade blandat ihop Johnny Rotten med Sid Vicious så var citatet inte alls coolt längre av någon anledning...
Citera
2007-09-22, 06:48
Bannlyst
Ska det vara så jävla svårt att förstå? Att vara negativ i ett tråkigt samhälle skapar drama, drama är kul.

Så nu var det klart dags för nästa tråd.
Citera
2007-09-22, 10:54
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ska det vara så jävla svårt att förstå? Att vara negativ i ett tråkigt samhälle skapar drama, drama är kul.

Så nu var det klart dags för nästa tråd.

Ja, så kan han ha menat. Isåfall har han en poäng.

Är det någon som vet vem denna Johnny Rotten var, eller är? Jag får lite öststatsvibbar...
Citera
2007-09-22, 16:15
Medlem
Geniums avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johnny_Rotten
Citera
2007-09-22, 16:17
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Är det någon som vet vem denna Johnny Rotten var, eller är? Jag får lite öststatsvibbar...

Finns du på riktigt? Hur svårt är det att googla på ett namn, om man nu aldrig har hört talas om honom?
Citera
2007-09-23, 21:05
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Finns du på riktigt? Hur svårt är det att googla på ett namn, om man nu aldrig har hört talas om honom?

Hur svårt är det att visa prov på vanlig hyfs? Tydligen väldigt svårt för vissa...
Citera
2007-09-25, 06:39
Medlem
Kan det inte vara att han menar att det kan komma positiva saker ur handlingar som är generellt vedertagna som negativa, t ex. våld eller droger?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in