När jag tänker på religion så kommer denhär gubben upp :

i princip.
Allt i livet går ut på att göra en själv lycklig, och religion är någonting man kan vända sig till när man är osäker/underlägsen
Det var vad en vis man sa till mig en gång. Jag tycker att det låter som en ganska bra teori. Folk som offrar sina liv till att göra massa onödiga saker för att få hjälp i livet och komma till himlen i stort sett. tragiskt.
--------------------------------------------------------------------------
Nu är jag inte alls påläst innom religion men jag är 100% övertygad om att jag aldrig skulle börjat tro på någonting även fast jag hade fördjupat mig i det heller.
Jag ser religion och tro som något otroligt löjligt men samtidigt fruktansvärt tragiskt.
Många religösa människor slösar bort en stor tid av sitt liv på religion.
ber, besöker kyrkor, och utför ritualer. Och anpassar hela sitt liv efter någonting som inte finns. bär slöja, ja u name it.
Hur tror ni världen skulle sett ut utan religion? ingen tro alls. inga gudar eller annat bullshit?. Och finns det nå andra som ser stor del av världen som helt fucked upp?
T.ex dethär med WTC, hade det hännt om det inte fanns nån Allah? (om det inte nu va U.S.A själv som va terroristerna som jag tror på)