Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
det är ett placebo att du blivit dålig också, genom att du gör dig antingen dålig eller bra

Haha.....sant =)
Har sett några varianter på det där...läste nåt i Aftonbladet på nätet om det. Kan det inte handla om att man liksom skapar distans till sina känslor genom att man utför de där grejerna - en del av dem är ju rätt löjliga (som det där hummandet t ex)? Tror det handlar om att lugna sig själv på nåt vänster...
Citera
2007-09-21, 22:09
Medlem
kalleanka2s avatar
Nu har inte jag gett mig in i medetationsdjungeln så jag är inte så insatt i medetation... men tycker att man känner igen lite... Acceptera sig själv.. få kontakt med sina känslor (känna efter)... fokosera sina tankar.. mm.

Är jag ute och cyklar?!...

(För övrigt så fick jag bara huvudverk...Fungerar nog inte när man har bihåleinflammation )
Citera
2007-09-22, 10:19
Medlem
sailawayss avatar
Defeat Depression!
http://www.youtube.com/watch?v=MkpLR4WzIBc

Det här tycker jag fungerar bättre.
Citera
2007-09-22, 17:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Defeat Depression!

ha!ha! småfjollig kille.
Citera
2007-09-22, 19:58
Medlem
asdf011s avatar
Tyckte det pirrade lite när man pickade på punkterna, och att pirret satte sig i magtrakten. Kändes ganska skönt.
Citera
2007-09-23, 04:24
Medlem
kalleanka2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Defeat Depression!

Hur ofta kör du det där? 3 ggr / dag? Tror du man skulle kunna köra det på jobbet under lunchen
Citera
2007-09-23, 10:16
Medlem
sailawayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka2
Hur ofta kör du det där? 3 ggr / dag? Tror du man skulle kunna köra det på jobbet under lunchen

Har prövat det ett par gånger... fungerar utmärkt. Dock brukar jag inte dansa lika utflängt som killen här
fast nej, det BOTAR ju inte en verklig depression men det underlättar för stunden.
Citera
2007-09-25, 17:40
Medlem
kalleanka2s avatar
Men ärligt...

Är det någon som testat över en tid och fått bra resultat?....Någon med possitiv erfarenhet..?
Citera
2007-09-25, 20:17
Medlem
diversions avatar
Det ska tydligen handla om att stimulera shakran i kroppen. Det sägs att psykiska åkommor påverkar din kropp även fysiskt. När man bankar på shakrorna stimulerar man osv osv.. läs själva, står en massa på google.
Citera
2007-09-25, 20:39
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Det ska tydligen handla om att stimulera shakran i kroppen. Det sägs att psykiska åkommor påverkar din kropp även fysiskt. När man bankar på shakrorna stimulerar man osv osv.. läs själva, står en massa på google.
Ungefär som akupunktur, och det har man vetenskapligt bevisat att det fungerar. Inte hur och varför, men att det fungerar.
Det där knackandet ger vissa resultat tycker jag. Det "pirrar" som sagt, så man aktiverar antagligen en massa nerver och grejjer.

Tycker man att det är trams så kanske man inte vill bli glad ändå. Depression är ju som sagt placebo i sig självt.
Citera
2007-09-25, 23:11
Medlem
mrdominiks avatar
Ja tror att detta kan hjälpa eftersom man får mer struktur på sina tankar genom att göra rörelser och samtidigt tänka på sina känslor och säga att man accepterar dom, ja tror det bildas på något sätt ett band mellan rörelserna och känslorna. hm.
Citera
2007-09-26, 08:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Tycker man att det är trams så kanske man inte vill bli glad ändå. Depression är ju som sagt placebo i sig självt.

Placebo? Nej de är kemikaliskt olag i hjärnan. Placebo är något helt annat och går icke att prata om depressioner som placebo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in