2007-09-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
det r ett placebo att du blivit dlig ocks, genom att du gr dig antingen dlig eller bra

Haha.....sant =)
Har sett ngra varianter p det dr...lste nt i Aftonbladet p ntet om det. Kan det inte handla om att man liksom skapar distans till sina knslor genom att man utfr de dr grejerna - en del av dem r ju rtt ljliga (som det dr hummandet t ex)? Tror det handlar om att lugna sig sjlv p nt vnster...
Citera
2007-09-21, 22:09
Medlem
kalleanka2s avatar
Nu har inte jag gett mig in i medetationsdjungeln s jag r inte s insatt i medetation... men tycker att man knner igen lite... Acceptera sig sjlv.. f kontakt med sina knslor (knna efter)... fokosera sina tankar.. mm.

r jag ute och cyklar?!...

(Fr vrigt s fick jag bara huvudverk...Fungerar nog inte nr man har bihleinflammation )
Citera
2007-09-22, 10:19
Medlem
sailawayss avatar
Defeat Depression!
http://www.youtube.com/watch?v=MkpLR4WzIBc

Det hr tycker jag fungerar bttre.
Citera
2007-09-22, 17:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Defeat Depression!

ha!ha! smfjollig kille.
Citera
2007-09-22, 19:58
Medlem
asdf011s avatar
Tyckte det pirrade lite nr man pickade p punkterna, och att pirret satte sig i magtrakten. Kndes ganska sknt.
Citera
2007-09-23, 04:24
Medlem
kalleanka2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Defeat Depression!

Hur ofta kr du det dr? 3 ggr / dag? Tror du man skulle kunna kra det p jobbet under lunchen
Citera
2007-09-23, 10:16
Medlem
sailawayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka2
Hur ofta kr du det dr? 3 ggr / dag? Tror du man skulle kunna kra det p jobbet under lunchen

Har prvat det ett par gnger... fungerar utmrkt. Dock brukar jag inte dansa lika utflngt som killen hr
fast nej, det BOTAR ju inte en verklig depression men det underlttar fr stunden.
Citera
2007-09-25, 17:40
Medlem
kalleanka2s avatar
Men rligt...

r det ngon som testat ver en tid och ftt bra resultat?....Ngon med possitiv erfarenhet..?
Citera
2007-09-25, 20:17
Medlem
diversions avatar
Det ska tydligen handla om att stimulera shakran i kroppen. Det sgs att psykiska kommor pverkar din kropp ven fysiskt. Nr man bankar p shakrorna stimulerar man osv osv.. ls sjlva, str en massa p google.
Citera
2007-09-25, 20:39
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Det ska tydligen handla om att stimulera shakran i kroppen. Det sgs att psykiska kommor pverkar din kropp ven fysiskt. Nr man bankar p shakrorna stimulerar man osv osv.. ls sjlva, str en massa p google.
Ungefr som akupunktur, och det har man vetenskapligt bevisat att det fungerar. Inte hur och varfr, men att det fungerar.
Det dr knackandet ger vissa resultat tycker jag. Det "pirrar" som sagt, s man aktiverar antagligen en massa nerver och grejjer.

Tycker man att det r trams s kanske man inte vill bli glad nd. Depression r ju som sagt placebo i sig sjlvt.
Citera
2007-09-25, 23:11
Medlem
mrdominiks avatar
Ja tror att detta kan hjlpa eftersom man fr mer struktur p sina tankar genom att gra rrelser och samtidigt tnka p sina knslor och sga att man accepterar dom, ja tror det bildas p ngot stt ett band mellan rrelserna och knslorna. hm.
Citera
2007-09-26, 08:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Tycker man att det r trams s kanske man inte vill bli glad nd. Depression r ju som sagt placebo i sig sjlvt.

Placebo? Nej de r kemikaliskt olag i hjrnan. Placebo r ngot helt annat och gr icke att prata om depressioner som placebo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in