• 1
  • 2
2007-09-21, 13:59
Bannlyst
Ser de inte vulgärt, okvinnligt och väldigt avtändande ut?

Jag satt mitt i mot en tjej på tåget för ett tag sedan hon satt och särade på benen i 3 timmar ungefär, samtidigt som hon tittade på mej med jämna mellanrum ungefär som om de hela var något slags understatment och hon ville säga: ”titta på mej vad mycket jag sitter här och särar på mina ben”. Jag kunde inte låta bli att börja kallprata lite med henne för se om hon skulle sluta sära på benen då, vilket hon inte gjorde.

Hon hade ungefär samma avstånd mellan knäna som jag hade för henne så blir de såklart en större vinkel eftersom hon är mindre. Tjejer brukar ju sitta med knäna ihop och jag har alltid utgått ifrån att de som är naturligt för en tjej. När jag prövat skälv att sitta med knäna ihop och insåg jag hur jobbigt de ganska snart blev, knäna åker liksom isär lite av sej skälvt , vilket fick mej att började fundera på om de är lika jobbigt för tjejer att sitta på de sättet? Jag vet att tjejer har flexiblare ljumskar alltså kan sära mer på bena än killar de kanske också är lättar att hålla ihop benen?

Och varför ser de så avtändande ut? Hur upplever tjejer de när en kille sitter med bena överdrivet tätt?
Citera
2007-09-21, 14:04
Medlem
johnny_viciouss avatar
jadu, varför du tycker att det är avtändande att tjejer särar på benen kan jag faktiskt inte svara på, själv tycker jag rätt bra om det beteendet.

Seriöst så tror jag helt enkelt att du har fått lite för mycket prototyper av tjejer i dej under din livstid. Inse att dagens brudar sitter hur dom vill eftersom dom nuhar jeans och inte kjol som för massa år sedan och att dagens män kan sitta med benen i kors utan att krossa kuken.
Citera
2007-09-21, 14:16
Medlem
Fellatios avatar
Hästtjej kanske? Då är hon glapp och fin
Citera
2007-09-21, 14:17
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Niacoc
Ser de inte vulgärt, okvinnligt och väldigt avtändande ut?

Jag satt mitt i mot en tjej på tåget för ett tag sedan hon satt och särade på bena i 3 timmar ungefär, samtidigt som hon tittade på mej med jämna mellanrum ungefär som om de hela var något slags understatment och hon ville säga: ”titta på mej vad mycket jag sitter här och särar på mina ben”. Jag kunde inte låta bli att börja kallprata lite med henne för se om hon skulle sluta sära på bena då, vilket hon inte gjorde.

Hon hade ungefär samma avstånd mellan knäna som jag hade för henne så blir de såklart en större vinkel eftersom hon är mindre. Tjejer brukar ju sitta med knäna ihop och jag har alltid utgått ifrån att de som är naturligt för en tjej. När jag prövat skälv att sitta med knäna ihop och insåg jag hur jobbigt de ganska snart blev, knäna åker liksom isär lite av sej skälvt , vilket fick mej att började fundera på om de är lika jobbigt för tjejer att sitta på de sättet? Jag vet att tjejer har flexiblare ljumskar alltså kan sära mer på bena än killar de kanske också är lättar att hålla ihop benen?

Och varför ser de så avtändande ut? Hur upplever tjejer de när en kille sitter med bena överdrivet tätt?

Ja det är faktiskt något som de flesta tjejer blir lärda att sitta med "benen ihop". Det är ganska naturligt för oss tjejer med egentligen att sitta med särade ben. Jag själv sitter med särade ben så att knäna sitter med en "höftbredd" ifrån varandra. Ja om jag inte vill sätta upp ena foten på något stöd när jag sitter ned.

Nej det är inte "lättare" för oss tjejer att sitta med benen ihop fast vi har flexiblare ljumskar det är därför många tjejer "glider i sär" med benen för det krävs faktsikt en viss muskelansträngning att "knipa ihop". Dessutom så ligger tejernas felxibilitet i ljumskarna "utåt" och inte "innåt". Märkte du inte detta själv när du testade att sitta och "knipa ihop benen" att det krävde lite muskelansträngning och var jobbigt?

Detta med avtändheten kan det inte ha med att göra att man är "lärd" indirekt som kille att det är "kvinnligt" med att "knipa ihop"? Bara en spekulation..

Nej jag ser det inte som avtändande att en man sitter ihop med benen eller sitter ned med en fot i baken och lägger upp andra benen över det andra benet så som "kvinnor gjör normalt" när de har kjol..
Citera
2007-09-21, 14:22
Medlem
H.E.L.s avatar
Har de kjol eller klänning så är det allt annat än avtändande.
Citera
2007-09-21, 14:24
Medlem
Don Fadäsos avatar
Jag tycker du verkar helt märklig som har åsikter om hur kvinnor får, bör eller ska sitta. Det känns lite tyskt trettiotal faktiskt.
Citera
2007-09-21, 14:44
Bannlyst
Citat:
Märkte du inte detta själv när du testade att sitta och "knipa ihop benen" att det krävde lite muskelansträngning och var jobbigt?

Jo de var just de jag insåg, jag aldrig tänkt på de förut.

Citat:
Har de kjol eller klänning så är det allt annat än avtändande.

Jag så en tjej i somras (som jag känner rätt bra) sitta på huk på trotoaren eftersom hon hade tappat någonting; jag utgick ifrån att hon hade korta shorts på sej, men när jag gick förbi och ställde mej framför henne för att prata lite med henne så såg jag att hon hade en kort vit kjol på sej. Hon satt så i säkert 20 sekunder och visade sina underkläder helt oblygt (nu känner jag henne som sagt), de var så klart otroligt sexigt. Men en tjej som sitter 3 timmar och särar på benen på tåget är ju liksom inte samma sak.

Citat:
Jag tycker du verkar helt märklig som har åsikter om hur kvinnor får, bör eller ska sitta. Det känns lite tyskt trettiotal faktiskt.

De mer en spontan känsla egentligen. Om du nu är tjej så finns de säkert massor av saker som du föredrar hos män även om de inte är något du direkt förväntar dej av dom.
Citera
2007-09-21, 15:35
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Ja och det förklara ändå inte den spekulerade följdfrågan du ställde i texten..

Citat:
Jag vet att tjejer har flexiblare ljumskar alltså kan sära mer på bena än killar de kanske också är lättar att hålla ihop benen?
Citera
2007-09-21, 15:53
Medlem
Vet inte hur jag sitter..har inte tänkt på det? Sitter väl som jag finner är bekvämt?

Men det där med att sitta med benen ihop eller i kors har väl att göra med förut när tjejer gick omkring i kjolar. Denna "kulturella" betingensle har väl då hängt kvar genom tiden antar jag?
Citera
2007-09-21, 16:07
Bannlyst
[quote=Le Niacoc]Ser de inte vulgärt, okvinnligt och väldigt avtändande ut?

Jag satt mitt i mot en tjej på tåget för ett tag sedan hon satt och särade på benen i 3 timmar ungefär, samtidigt som hon tittade på mej med jämna mellanrum ungefär som om de hela var något slags understatment och hon ville säga: ”titta på mej vad mycket jag sitter här och särar på mina ben”. Jag kunde inte låta bli att börja kallprata lite med henne för se om hon skulle sluta sära på benen då, vilket hon inte gjorde.
/QUOTE]

Haha

Hon kanske försökte säga något?
Citera
2007-09-21, 16:09
Bannlyst
Citat:
Citat:

Ja och det förklara ändå inte den spekulerade följdfrågan du ställde i texten..
Citat:
Jag vet att tjejer har flexiblare ljumskar alltså kan sära mer på bena än killar de kanske också är lättar att hålla ihop benen?

Alltså jag föreställde mej att de kanske skulle vara enklare för en tjej att sitta med benen tätt ihop, eller i vilken vinkel som helst, just därför att ljumskarna är mer flexibla (de är ingen liten skillnad heller); men som du säger så är de ju utåt och inte inåt. Kanske är de till och med så att de är naturligt för tjejer att sitta med benen i en vidarevinkel än killar.
Citera
2007-09-21, 16:10
Medlem
Jag bryr mig fan inte om hur folk sitter. Hellre att tjejerna vresar än att de sitter med ena benet över det andra vilket leder till fula åderbråck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in