2007-09-20, 18:26
Medlem
Tenaciouss avatar
Hejsan
jag vill veta hur man rensar hela hårdisken, partitioner och allt.
När jag ska använda min Acer Recovery cd, så vägrar den formatera. Jag antar att det beror på att jag installerat ubuntu, så nu vill jag bort med allt.
Alltså bort med alla säkerhetspartitoner och få en ren hårddisk, hur gör jag?
Citera
2007-09-20, 18:38
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Hejsan
jag vill veta hur man rensar hela hårdisken, partitioner och allt.
När jag ska använda min Acer Recovery cd, så vägrar den formatera. Jag antar att det beror på att jag installerat ubuntu, så nu vill jag bort med allt.
Alltså bort med alla säkerhetspartitoner och få en ren hårddisk, hur gör jag?

Hiren's boot disk förslagsvis
Citera
2007-09-20, 19:01
Medlem
Tenaciouss avatar
om jag då sen bootar från skivan och sen tar bort alla partitioner med partitionmagic, då borde jag kunna installera vilket OS som helst sen?
Eller måste jag ändra filsystem på hårddisken först, eftersom jag haft linux på den innan?
Är inte så hemma på datorer, så ha överseende med eventuella dumma frågor
Citera
2007-09-20, 21:33
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
om jag då sen bootar från skivan och sen tar bort alla partitioner med partitionmagic, då borde jag kunna installera vilket OS som helst sen?
Eller måste jag ändra filsystem på hårddisken först, eftersom jag haft linux på den innan?

För att använda en recovery disc måste du väl ha nått OS inne på den, antar jag. Och med nått OS pratar jag om något Windows.

Så det du får göra är att få tag på en Windows skiva, förslagsvis; pirate bay. Instalera Windows, sen om du vill använda recovery disc, så är det bara att stoppa i den efter du stoppat in WIndows.
Citera
2007-09-20, 22:48
Medlem
Neths avatar
Citat:

Det finns program för att formatera hårddisken på hirens. Om du formaterar hårddisken försvinner allt. New start så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in