2007-09-20, 17:36
Medlem
klybans avatar
Varför är priset som det är på grönt/brunt för?

Kan förstå att det är högt här(i SE då) pga att det är olagligt,men NL är det ju lagligt och frön är ju inte speciellt svårt att fram odla.

Sen är ju strain på strain korsningar = F1 varianter(en del arbete bakom) också dyra,då dom tar betalt för arbetet och sällsyntheten,och kanske lite dyrare genetiskt arbete,men lyckas att dom hypa det till priser som är,eller?

Eller är det den extrema efterfrågan som finns att priser är dom där är.
För skoj skulle,skulle bara en bli billiga frö odlare och sälja till 25% av priserna som är skulle kunna göra dig ekonomisk oberoende.

Så slut frågan varför är det så här,jag siktar på använda det som medicin och inte som berusningsmedel,men som sådan ser jag en ekonomisk omöjlighet att använda det som sådant utan att odla själv.

Är snart 38år och testat cb i min ungdom,men först efter total maktlöshet inför Tramadol och hur hemsk det plockar ner mig,att jag är på detta spåret nu.

För mig är detta ett projekt som skall få sin examen i september nästa år.
Och funkar det väl ut efter 3månaders test med stopp och start,då kommer jag byta min medicin till medicinsk CB,det är ingen tveken om det.
Citera
2007-09-20, 17:53
Medlem
Garfunkels avatar
Precis som du säger så är det väl för att det är olagligt och således ganska svårt att få tag på. Langarna är ju inte direkt dumma så de kan ta ut ganska vågade priser eftersom de vet att de sitter på ett åtråvärt objekt.

Om du ska använda det till medicinskt bruk så tycker jag att du bör försöka dig på att odla själv, eftersom kvaliteten du får ut av det är så mycket högre än vad du kan hitta på gatan. Eller så ser du till att bli riktigt tjenis med nån som odlar MJ.

Må väl!
Citera
2007-09-20, 18:09
Medlem
klybans avatar
Jag börjar bli desperat i min situation jag har.
Tar 5-10 tramadol per dag beroende på hur min rygg mår.
Men om jag har haft en svårare värk så får jag en jag 3-6 dagar där jag knapp kan röra mig(om jag drar ner på dom,från 8-10 50mg till 3-4x50mg)

Före jag läste om tramadol så var jag rätt nöjd och inte trodde att den var orsaken till min extrema trötthet som kom.

Jag har varit sjukskriven sedan 2000 December för kronisk trötthets syndrom.
För 2 år sedan så från en klar BLÅ himmel så fick jag extrem ryggvärk.
Då kom min doktor sa att ta denna medicin så du inte "spänner dig"(så du slappnar av).
Jag hade ett motstånd men jag började använda "Tramadol".
Första gången och ytterliggare 15-25ggr så var det en bra medicin.
Funkade bra ytterligare 1½-2 månader.
Efeter det så har det bara varit ett helvete :/
Citera
2007-09-20, 18:16
Medlem
marcus90_kungs avatar
Ja, det är dyrt och priset är tråkigt.

Just risken och nojjan är en faktor. Jag vet att vissa kranar knappt vågar lämna hemmet pga:
-brottet
-straffet
-allmänna åsikten om droger
-allmänhetens fördommar mot t. ex skummisar, invandrare, reggaestilen och hiphopare.

Troligtvis alla kranar nyttjar droger själva (ofta mycket mer än vanliga cannabisbrukare) som de finansierar genom sitt becknande.
Folk betalar det höga priset för att det är normalt med högt pris.
Efter att haschet (vanligast) kommer in i sverige så är det inte ovanligt att varje mellanhand fördubblar priset.

Förhoppningsvis så sjunker priset framöver i smband med att fler väljer att odla hemma. Jag gör vad jag kan för att hålla priser nere i alla fall.
Citera
2007-09-20, 18:34
Medlem
klybans avatar
Men frågan varför är priset så högt i NL då.
Dom har ju så många strains som har hampan som gör fröer som blir befruktade bara om dom ser ens en herr cykel och om dom ser dig då kan du tänka dig vad dom ger
Citera
2007-09-20, 18:41
Medlem
poojks avatar
cannabis mot smärta e helt okey tex på bakfyllan (ingen egentlifg smärta men det funkar) men om du knaprar så pass mycket tradare som du gör så tror jag cb inte är ett alternativ men prova dej fram.

cb priserna e sjuka när jag började röka var "standard" i priserna på 200-250 max 300 nu får man knappt tag på standard för under 400 (om man vill ha någorlunda sjysst röka och inget skit) vi snackar 5or. men om man har tillgång till vänner som odlar eller odlar själv å sjunker ju priserna radikalt
Citera
2007-09-20, 18:53
Medlem
klybans avatar
Men jag vill bara inte fortsätta vara en tramadol slav :/
Jag vill bara få slut på mitt lila helvete :S
Citera
2007-09-20, 19:02
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men jag vill bara inte fortsätta vara en tramadol slav :/
Jag vill bara få slut på mitt lila helvete :S

men du kommer ha smärta lixom det går inte att vara bäng hela tiden (eller jo det går men jag vet inte vad jag ska säga) äter du dom för ett beroende eller för att du har en genuin smärta? om du e beroende kan du ju trappa ner på tradarna och röka en fet mellan varven tills du känner att du klarar dej utan tradare, sen när du e fri e det bara att trappa ner på purat om du nu vill vara drog fri...sen e saken biff vilja styrka ork
Citera
2007-09-20, 19:10
Medlem
klybans avatar
Att vara bäng är inte mitt mål,mitt mål är att inta få dom OTROLIGT hemska tramadol AT som jag haft en 3-5 säker mer ggr :/
Dom ggr är fruktansvärt jag LOVAR känns som man hamnar i helvetet
Citera
2007-09-20, 19:36
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att vara bäng är inte mitt mål,mitt mål är att inta få dom OTROLIGT hemska tramadol AT som jag haft en 3-5 säker mer ggr :/
Dom ggr är fruktansvärt jag LOVAR känns som man hamnar i helvetet

om du röker cannabis blir du bäng då får du dom possetiva effekterna, om du inte vill hamna i helvetet krävs det antagligen nertrappning och cannabis om du nu vill använda just cannabis. för att tända av på tradare behöver du nog vara bäng och rätt rejält. jätte svårt att förklara
Citera
2007-09-20, 19:42
Medlem
Gffs avatar
Problemet för dig om du odlar själv är ju att det tar förjävla lång tid.
Men jag måste säga, cb kommer nog inte hjälpa dig mer än traddar, prova morfin i så fall.
Citera
2007-09-20, 19:43
Medlem
klybans avatar
Jag vet att det jag pratar om är oförståeligt för många dom som inte använder tradar tror att dom är mjuka å goa,Men dom är som pikar i bröstet och du får nätter du tror din sista stund är kommen :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in