2007-09-20, 19:45
Medlem
Trollishs avatar
Bra fråga för cannabis är fan inte värt 60-100 kr grammet, ett rimligare pris vore 10-20 kr grammet.

Sedan att det är så dyrt kan juh vara för mycke av haschet som finns i sverige har färdats långt för att komma hit och flyga är juh inte så jättebilligt.
Citera
2007-09-20, 19:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gff
Problemet för dig om du odlar själv är ju att det tar förjävla lång tid.
Men jag måste säga, cb kommer nog inte hjälpa dig mer än traddar, prova morfin i så fall.

Jag har fått morfin via sjukvården när jag hade pankreatit x2.
Första gången så trodde jag hade ont och fick väl 65-85mg IV första 3dagarna.

Nästa pankreatit jag hade så vaknade jag på morgonen,så kändes det som någon tryckte handen HÅRT på magen.
Jag ringde 112 och jag var extremt påverkad redan då :/
När jag kom dit så gjorde det inte så ont.
Men 1h senare så fick jag 5ml ketogan varje 50min och det hjälpte knappt
Och jag spydde varannan timma näst kommande 3 dagar :/

Om jag trodde det gjorde ont innan då skulle ni varit med när jag vaknade upp efter operationen,fick 3x5mg ketogan och 2xnåt annat betydligt starkare,tog ett dygn innan jag fattade att det var jag som låg där(det fick jag inom 25min :/)
Citera
2007-09-20, 23:43
Bannlyst
Jag har pratat med fler på forumet som använder cannabis i medicinskt syfte, varav några odlar. Ni borde starta en ring.

Jag funderar på att introducera det för min av ryggvärk lidande tramadol-ätande pappa. En kompis funderar på att göra detsamma för sin MS-sjuke mor.

Bollen är i rullning.
Citera
2007-09-21, 00:22
Medlem
paths avatar
priset är så högt eftersom efterfrågan är stor, dom kan ta det priset helt enkelt. alla vill tjäna pengar, så även dom som säljer gräs, en prada väska eller vad fan som helst är knappast värd det som folk betalar för dom, men folk köper dom ändå, nu vet jag att det kanske är ett dåligt exempel att jämföra en prada väska och cb men ja ni hajjar nog iaf.
Citera
2007-09-21, 01:03
Medlem
Börja odla då...
så jävla svårt är det ju inte, se bara till att fixa schyssta frön!
Citera
2007-09-21, 02:03
Medlem
Mjaus avatar
Hej Klyban, känner att jag måste försöka på din situation istället för varför priset är som det är just nu.

Cannabis kan fungera som medicin, men tänk över först om du är villig att i dagens läge att utsätta dig för risken att åka fast.
Börjar du använda cannabis i större utsträckning än någon enstaka gång kommer människor att döma dig i förhand för att du röker.

Mitt tips är att du startar en liten odling själv. Detta kommer löna sig i längden både genom att du slipper oroa dig över tillgång och att du slipper riskera att åka dit om du sköter dina kort snyggt.
Sedan hur du väljer att odla och vart är ju upp till dig.

Om du inte känner till Swecan så är det en god hjälp.
http://www.swecan.org/

Angående rus tycker jag att du inte får det här intensiva ruset om du röker dagligen. Dessutom kan du själv känna efter vilken mängd som behövs för att bara lindra smärtan.
Citera
2007-09-21, 10:14
Medlem
klybans avatar
Kommer inte att springa på stan eller så efter detta,det är helt klart för mig.
Ska hålla mig borta från dessa kretsar så det blir mer stelth över det hela för farbror blå vill jag inte prata med :>

Det blir odla som gäller.
Har tittat lite på swecan och finns bra råd där om hur man går tillväga.
Ska försöka hitta någon sort som funkar för bra för utomhus odling förutom lowrider då.
En stor nackdel i hem odlat är ju att efter skörd som kommer man ha mycket stora mängder(om lyckad skörd då) detta är ju ett stort problem av nu någon anledning att man för besök av blågubbarna.

När vi kommer till rus funkar inte detta lite som typ tradisarna också.
Menar att om man tar ett större antal så få man ett rus medans nyttjar man dom som det är tänkt så får man inte ett rus.
Och visst i början så kände man sig lite skum,har inbillat mig att det kommer vara samma här.

Och priset har jag fullförståelse att de är hyfsat höga här i ett land som har ett förbud kanske inte så här höga dock.
Men hampan är ju mer eller mindre ett ogräs i sitt växt sätt
Tycker jag i min enkla tanke att det skulle inte vara så dyrt eller i dom legala länderna.
Sen är väl det så att deras regering ser sin chans att få in lite cash med fina skatter på det hela.
Citera
2007-09-21, 10:40
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
cannabis mot smärta e helt okey tex på bakfyllan (ingen egentlifg smärta men det funkar) men om du knaprar så pass mycket tradare som du gör så tror jag cb inte är ett alternativ men prova dej fram.
Cannabisets enda bra egenskap är ju inte smärtlindringen, utan även att det får musklerna att slappna av. Det kan ju vara så att det motverkar en spänd rygg samtidigt som det ger smärtlindring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in