Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Jag tycker allt detta miljöprat börjar bli trams. Vi i våran tid ska sänka livskvaliteten för att dom om 200år ska få det bättre. Men sen ska dom om 200år sänka sin livskvalite för att dom om 200år senare ska få det bättre, sen ska dom göra samma sak. Alla ska helt enkelt leva som skit för att människans existens ska bli lång. Försöker vi slå ett rekord eller? i så fall mot vad.
Värst vad folk har hakat upp sig på att sänka levnadsstandarden. En sänkt levnadsstandard är inte bättre för miljön. I dagens samhälle har man insett att vissa förändringar måste ske för att allt ska gå runt. Dessa förändringar innebär idag i vissa fall en sänkt levnadsstandard, men det är bara en
konsekvens av att dagens samhälle förlitar sig på resurser som håller på att sina.
Ett hållbart samhälle klarar sig inte 50 år längre eller 100 år. Är det hållbart så klarar det sig, per definition, teoretiskt sett hur länge som helst.
Jag vill då gärna att mina barn ska få bo i ett bra samhälle med hög levnadsstandard. Därefter min barn barn och deras barn osv osv. Det tror jag även nej-sägarna kommer att vilja så snart dom kommit ur sin emo-upprors fas.