Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-19, 23:31
Medlem
lirat hur fint som helst tidigare men idag när jag loggar in så säger den att dom uppdaterat nånting och att jag måste byta ut mitt live id för att det ska fungera i fortsättningen (domänen jag har nu är mac.com). tydligen måste man skaffa nån jävla hotmail för att fortsätta.

nån mer som drabbats? nån som lyckats gå runt det?
Citera
2007-09-20, 04:22
Medlem
Inlines avatar
Du får nog ge oss lite mer info än så om du vill att folk skall lägga ned tid på att hjälpa dig. Hur jobbigt är det att skriva ned EXAKT vad meddelandet säger?

Och nej, du behöver inte en hotmailadress för att MSN messenger skall fungera. Har du bytt användar-ID på ditt konto nyligen? Microsuck hävdar att de inkluderat en funktion för att användarna skall kunna byta ID (=epostadress) och att alla kompislistor mm skall överföras automatiskt. Som jag och en massa andra användare upptäckt så fungerade det inte så som MS hävdade. Efter byte så kom ingen av mina kompisar upp som "online" längre, utan jag var tvungen att lägga till var-och-en manuellt igen.
Citera
2007-09-20, 04:49
Medlem
Subb[a]s avatar
Förstår vad han menar eftersom jag själv råkat ut för det. Kan sätta det i läsbar skrift. När jag kom hem häromdagen upptäckte jag att jag var utloggad från MSN Messenger. Trycker "logga in" och får upp en meddelande om en uppdatering (eller något) för att programmet skall fungera, sagt och gjort, klickar ok ok nästa ok nästa avsluta, och vips har jag Windows Messenger. Eftersom jag egentligen inte är så brydd har jag fortsatt köra med denna lite annorlunda version, och inte forskat ytterligare i saken. Men lite nyfiken på vad som försigår är jag allt.

Edit; Jag förstod inte alls. Han verkade ha ett annat problem. Har något ett svar till mig ändå?
Citera
2007-09-20, 12:23
Medlem
Akademikerns avatar
Msn-messenger till win har ju blivit ogiltigt nu de senaste dagarna och nu måste man köra Windows Live Messenger istället.

Kan det ha något med det att göra?
Citera
2007-09-21, 19:22
Medlem
Boffens avatar
http://www.idg.se/2.1085/1.122165
Citera
2008-09-18, 15:03
Medlem
Nujabezs avatar
Fix!

jag vet att det är sent påtänkt att skriva här men jag kom hit av en slump och jag har en lösning på problemet för de som hittar hit efter detta inlägg.

Om ni har kvar eller vill använda MSN Messenger (7.5 är bäst) kan ni hämta hem och installera det (förutsatt att du tagit bort Windows Live Messenger skiten som suger stampad hund pung och som alltid hänger sig vad man ärn gör) Iaf, så stäng ner MSN (helt och hållet) efter installation. Gå till den mappen du installerade i.
Och högerklicka på Messenger.exe och välj egenskaper.
Du går sedan till kompatiblitet och kryssar i att du vill köra läge för Windows 2000.
Tryck OK.
Starta sedan MSN Messenger och du kommer se en ruta som jobbar lite först.
Nu kan du logga in utan några som helst felmeddelanden.
GRATTIS! Hoppas det blir till nån nytta om någon vill ha en fix.
Citera
2008-09-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
jag vet att det är sent påtänkt att skriva här men jag kom hit av en slump och jag har en lösning på problemet för de som hittar hit efter detta inlägg.

Om ni har kvar eller vill använda MSN Messenger (7.5 är bäst) kan ni hämta hem och installera det (förutsatt att du tagit bort Windows Live Messenger skiten som suger stampad hund pung och som alltid hänger sig vad man ärn gör) Iaf, så stäng ner MSN (helt och hållet) efter installation. Gå till den mappen du installerade i.
Och högerklicka på Messenger.exe och välj egenskaper.
Du går sedan till kompatiblitet och kryssar i att du vill köra läge för Windows 2000.
Tryck OK.
Starta sedan MSN Messenger och du kommer se en ruta som jobbar lite först.
Nu kan du logga in utan några som helst felmeddelanden.
GRATTIS! Hoppas det blir till nån nytta om någon vill ha en fix.

Grattis själv, du har just bumpat en ett år gammal tråd för en lösning som i så fall ska ligga i Windows-forumet?
Citera
2008-09-18, 15:43
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blamer
Grattis själv, du har just bumpat en ett år gammal tråd för en lösning som i så fall ska ligga i Windows-forumet?

Haha, classic!
Citera
2008-09-19, 10:40
Medlem
Jag vill ha webcam på msn. Fattar inte varför de inte fixat till det än iom att alla nya macs har kamera...
Citera
2008-09-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missterious
Jag vill ha webcam på msn. Fattar inte varför de inte fixat till det än iom att alla nya macs har kamera...

Finns (vad jag vet, har ingen anledning att ha det själv) program som stödjer webcam över msn.
Citera
2008-09-19, 13:31
Medlem
Funkar med webcam men utan ljud i aMSN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här