Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-19, 22:09
Medlem
Använder Mysql connector/net 5.1.2.2 för min dotnetsida
Funkar fint på min lokala maskin, men när jag laddar upp sajten till mitt webbhotell så har kräken redan en äldre connector i dess GAC, varpå det blir kompilationsfel:

"CS0433: The type 'MySql.Data.MySqlClient.MySqlCommand' exists in boot <deras GAC> and <bin-katalogen i min applikation>

Har kollat på div. forum och läst om att man kan omdirigera mellan assembly-versioner genom att lägga till nåt följande i web.config:

HTML-kod:
  <assemblyBinding xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1">
       <dependentAssembly>
         <assemblyIdentity name="MySql.Data" publicKeyToken="C5687FC88969C44D" />
		<bindingRedirect oldVersion="1.0.7.20926" newVersion="5.1.2.2"/>
       </dependentAssembly>
      </assemblyBinding>

Men icke.. det resulterar bara i att jag inte kan se nån debug eller nåt.. trots att jag har customErrors mode=off eller så...
måste jag ha full trustlevel för detta hack eller?
Tacksam för svar.. sökt sönder nätet :-/
Citera
2007-09-19, 22:26
Medlem
gadzooxs avatar
"Explicit assembly binding redirection in an application configuration file requires a security permission. This applies to redirection of .NET Framework assemblies and assemblies from third parties. The permission is granted by setting the BindingRedirects flag on the SecurityPermission Class. For more information, see Assembly Binding Redirection Security Permission."

Från http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/eftw1fys(VS.71).aspx
Citera
2007-09-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
"Explicit assembly binding redirection in an application configuration file requires a security permission. This applies to redirection of .NET Framework assemblies and assemblies from third parties. The permission is granted by setting the BindingRedirects flag on the SecurityPermission Class. For more information, see Assembly Binding Redirection Security Permission."

Från http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/eftw1fys(VS.71).aspx

läste aldrig detta... fan också.. tack för tipset
Citera
2007-09-20, 00:12
Medlem
gadzooxs avatar
Dumt att de använder samma publicKeyToken på helt olika versioner av connectorn...

Du kanske kan slita hem sourcen till connectorn och kompilera själv med annan public key. Fullösning, men vad gör man..
Citera
2007-09-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Dumt att de använder samma publicKeyToken på helt olika versioner av connectorn...

Du kanske kan slita hem sourcen till connectorn och kompilera själv med annan public key. Fullösning, men vad gör man..

Har läst upp mig på ämnet.. Har också försökt med just en omkompilering av assemblyt.. hjälper dock inte.. måste ha högre trustlevel. Skulle väl kanske var om man gjorde nåt i cgi, men vafan...
Blir till att skita i SP och köra från kod på det klassiska viset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in