2007-09-19, 18:49
Medlem
fixtahs avatar
datorn min har brjat krngla, nr jag startar den s kommer jag bara till "windows startar" bilden s mste hlla p sl av sl p tills man kommer fram till inloggnings stllet.

S tnkte ta formatera den nu men fick inte me nn skiva eller nt nr vi kpte den.
S frgan nu r hur ska jag gra nu fr att formatera?
Citera
2007-09-19, 19:29
Medlem
antagonistens avatar
Eftersom du inte fick med ngon skiva vid inkp s rr det sig om en s.k. "OEM-version".
Du har nu ett par alternativ; Antingen kontaktar du firman du kpte datorn av (eller datortillverkaren), alt. s laddar du ned en OEM-version av Windows XP.

Nr du startar datorn med skivan i s fr du frsta trycka frbi lite text, sen fr du vlja om du vill formatera hrddiskarna eller inte.
Nr formateringen r klar r det bara att brja installera Windows.
(Om du inte fr upp XP-installationen nr du startar datorn med skivan i s mste du mixtra med boot-ordningen i BIOS).
Citera
2007-09-19, 22:31
Medlem
gandihellfishs avatar
Under din boot s ska du ha ngot som heter recovery eller ngot liknande, det startar du med den tangenten som det str. Du borde ha en dold partition p datorn med den terstllningen.
Citera
2007-09-19, 22:32
Medlem
fixtahs avatar
Tack fr ditt svar, tankade en eng xp pro version rebootade datorn med skivan i men d frgar den efter "windows automatic system recovery disc" ngon sn har jag inte.

Hur gr jag d?
Citera
2007-09-21, 12:55
Medlem
fixtahs avatar
Nu kommer jag s lngt att jag hinner accpetera "avtalen" osv. Sen s fr jag bluescreen.

Vad kan de vara fr fel?
Citera
2007-09-21, 13:44
Bannlyst
Antagonisten snackade om en "OEM-version". Sker p att du laddat ner rtt?
Citera
2007-09-22, 02:16
Medlem
fixtahs avatar
Fick tag p org. versionen nu. Var nt program som fljde med datorn som man brnde en xp skiva med.

Fick bluescreen med den me :< testade med en annan xp skiva som jag hittade ,fick samma dr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in