Citat:
Ursprungligen postat av Isidor
Sen så är ju en total avsaknad av fair play rätt roligt också. Kommer att tänka på en grej som jag såg på tipslördag för några år sedan.
Bollen hade spelats ut pga en skadad spelare eller liknande, och bollen ska kastas tillbaka till det laget som var schyssta och slog ut bollen. Bollen kastas mot målvakten som så klart förväntar sig att i lugn och ro få ta emot bollen i enlighet med alla oskrivna fair play-lagar... bara för att få den knyckt av en snabbt framrusande anfallare som dessutom gör mål!
Det blev ju såklart ett jävla massa liv och minns att målvakten blev skitsur och fick hållas tillbaka från att ge sig efter anfallaren. Kommer ihåg att det var en väldigt händelserik match i övrigt också, att flera röda kort delades ut eller nåt i den stilen. Någon som vet vilken match jag syftar på? Har för mig att det var engelska division ett eller liknande.
haha, jag minns den, såg också den matchen på TV'n. Den unge killen som gjorde målet blev utbytt rätt snabbt efteråt. Motståndarna försökte kapa benen på honom vid varje chans till närkamp. Han fick även onda blickar från lagkamrater.
Det var oerhört osportsligt gjort och där borde det andra laget bjudits på mål
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Varför ger dom ett gratismål i den här matchen? Anses det moraliskt förkastligt att skuta från halva plan i Holland eller?
Om du tänker efter lite... men det räcker med lite, så förstår du att han bara skulle skjuta bollen över kortlinjen. Han ber ju själv om ursäkt direkt eftersom det inte var meningen att få den mot mål.
Dock roligt hur motståndarlaget nästan missar sin chans att göra mål efter avsparken, haha.