• 2
  • 3
2007-10-02, 12:55
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Kan det vara denna?

"1998 spelade Arsenal mot Sheffield United i FA-cupen. Overmars och Kanu respekterade inte den oskrivna regeln att slänga inkastet tillbaka till motståndaren då de spelat till just inkast för att snabbt ta hand om en skadad medspelare. Kanu gjorde mål på situationen och domaren dömde mål. Wenger erbjöd då Bruce omspel, något som fick UEFA att mobilisera sina vasaller och hota med repressalier om inte ett fast resultat stod sig. Detta trots att Arsenal gjort mål genom att bryta den heligaste av regler i fotboll."
http://www.sourze.se/Fotboll_2005_mi...s_10450457.asp

http://www.arseweb.com/98-99/reports/130299.html

Enligt min källa (boken "den nödvändiga boken med värdelöst vetande om Fotboll") så spelades matchen om efter att Fifa och FA hade godkänt det...
Citera
2007-10-03, 11:22
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isidor
Skulle kunna vara för det låter som en väldigt liknande händelse, men har svårt att föreställa mig att det kan vara så mycket som tio år sedan, och jag skulle nog minnas om det var Arsenal som spelade. Dessutom har jag verkligen för mig att det var någon annan grej, typ en tuff närkamp eller liknande följt av bråk och tjafs, som blossade upp och som mynnade ut i att en eller flera spelare blev utvisade.
Det var väl nåt liknande mellan Halmstad och Kalmar FF i våras?

Men jag håller med dig. Jag har nåt svagt minne om en match för kanske 3 år sen, där nån spelare gjorde likadant. Minns inte vilket land, men England eller Holland verkar troligt.
Citera
2007-10-03, 14:07
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isidor
Sen så är ju en total avsaknad av fair play rätt roligt också. Kommer att tänka på en grej som jag såg på tipslördag för några år sedan.

Bollen hade spelats ut pga en skadad spelare eller liknande, och bollen ska kastas tillbaka till det laget som var schyssta och slog ut bollen. Bollen kastas mot målvakten som så klart förväntar sig att i lugn och ro få ta emot bollen i enlighet med alla oskrivna fair play-lagar... bara för att få den knyckt av en snabbt framrusande anfallare som dessutom gör mål!

Det blev ju såklart ett jävla massa liv och minns att målvakten blev skitsur och fick hållas tillbaka från att ge sig efter anfallaren. Kommer ihåg att det var en väldigt händelserik match i övrigt också, att flera röda kort delades ut eller nåt i den stilen. Någon som vet vilken match jag syftar på? Har för mig att det var engelska division ett eller liknande.

haha, jag minns den, såg också den matchen på TV'n. Den unge killen som gjorde målet blev utbytt rätt snabbt efteråt. Motståndarna försökte kapa benen på honom vid varje chans till närkamp. Han fick även onda blickar från lagkamrater.

Det var oerhört osportsligt gjort och där borde det andra laget bjudits på mål

Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Varför ger dom ett gratismål i den här matchen? Anses det moraliskt förkastligt att skuta från halva plan i Holland eller?

Om du tänker efter lite... men det räcker med lite, så förstår du att han bara skulle skjuta bollen över kortlinjen. Han ber ju själv om ursäkt direkt eftersom det inte var meningen att få den mot mål.

Dock roligt hur motståndarlaget nästan missar sin chans att göra mål efter avsparken, haha.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in