Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Kan det vara denna?
"1998 spelade Arsenal mot Sheffield United i FA-cupen. Overmars och Kanu respekterade inte den oskrivna regeln att slänga inkastet tillbaka till motståndaren då de spelat till just inkast för att snabbt ta hand om en skadad medspelare. Kanu gjorde mål på situationen och domaren dömde mål. Wenger erbjöd då Bruce omspel, något som fick UEFA att mobilisera sina vasaller och hota med repressalier om inte ett fast resultat stod sig. Detta trots att Arsenal gjort mål genom att bryta den heligaste av regler i fotboll."
http://www.sourze.se/Fotboll_2005_mi...s_10450457.asp
http://www.arseweb.com/98-99/reports/130299.html
Skulle kunna vara för det låter som en väldigt liknande händelse, men har svårt att föreställa mig att det kan vara så mycket som tio år sedan, och jag skulle nog minnas om det var Arsenal som spelade. Dessutom har jag verkligen för mig att det var någon annan grej, typ en tuff närkamp eller liknande följt av bråk och tjafs, som blossade upp och som mynnade ut i att en eller flera spelare blev utvisade.
Är osäker på det mesta av omständigheterna runtomkring, men jag minns hela sekvensen väldigt tydligt, det var ett inkast från den sidan av planen närmast kameran, djupt ner på motståndarnas planhalva och det fanns inga försvarsspelare redo eftersom alla förväntade sig att bollen skulle spelas upp av målvakten ändå. Bollen rullar mot målvakten och helt plötsligt från ingenstans skär det in en ung anfallare in i bilden, tar bollen och gör mål! Har för mig att laget som gjorde målet hade blåa tröjor.
Minns det så tydligt eftersom jag hade suttit och tänkt vilken trist skitmatch det var och helt plötsligt så exploderade allting och adrenalinet, dramatiken och ilskan flödade. Jag brukar nog alltid ha den där matchen lite i bakhuvudet om jag kollar på fotboll och det blir tråkigt, att man aldrig vet riktigt vad som kan hända! Och det är ju det som gör fotboll till världens bästa sport, att den är så oförutsägbar. Det är nog därför just den här minnesbilden har etsat sig fast i minnet på något sätt.