det är ju lite olika oxå var nånstans man är, vissa städer frontar ju med specialiteter etc.
Jag har alltid upplevt att relish är den röra som man ser mest. och det är en röra som är som bostongurka, fast med lite andra grönsaker typ. Och det är gött som fasiken att ösa på sin korv
Mer om relish:http://en.wikipedia.org/wiki/Relish
Hur var det nu, har de Bostongurka i USA? Jag minns något radio/tv-program där de snackade med folk i Boston, och de hade ingen aning om vad Bostongurka kunde vara...
Hur var det nu, har de Bostongurka i USA? Jag minns något radio/tv-program där de snackade med folk i Boston, och de hade ingen aning om vad Bostongurka kunde vara...
Boston Cucumber or Boston Pickle or Bostongurka is a type of pickled cucumber mixed with spices such as paprika and mustard seeds. It is one of the most popular cucumbers in Sweden.
Despite its name, Boston Cucumber has nothing to do with the city of Boston. Boston Cucumber was invented by the Swedish company Felix based on a recipe from Hungary. It was originally invented as a way to use the leftover end pieces that are left when making pickled cucumber slices. It is currently a registered trademark of Procordia Foods.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!