Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-19, 01:04
  #1
Medlem
Jag har sökt forumet och httar inget som täcker upp mitt problem
När jag försöker köra PainKiller så får jag fram det här felet;
ERROR:Could not initialize DirectX 9 Renderer

Jag hade DirectX 9.0c ända tills idag, då jag valde att avinstallera det och installera 9.0b istället, anledningen till det är att jag inte har Service Pack 2 och eftersom man inte kan ha 9.0c utan SP2 så pillade jag lite för länge sedan (utan att egentligen veta vad jag gjorde) för att få DirectX 9.0c på datorn, men något vart fel och jag fick grafikbuggar även i de simplaste spelen.. Nu är det ju så att jag inte kan få tag på SP2 (vad jag vet iaf) då jag inte har betalat för mitt exemplar av Windows XP..

Om någon vet hur jag får DX9.0c att fungera 'korrekt' utan SP2 eller hur jag får tag på SP2 utan brännare och utan att bli av med allt på datorn så skulle det vara mycket uppskattat om ni kunde upplysa mig

även andra sätt att få spelet att fungera korrekt är vällkomna

Ps: jag kunde lira Painkiller med mitt buggade DX 9.0c (självklart med grafik buggar då)
Citera
2007-09-19, 01:44
  #2
Medlem
ÜberJürgens avatar
Har inte lösningen på ditt problem men själv har jag ett icke köpt XP full patchat med senaste uppdateringarna inklusive SP2, så fixa det istället och kör in DX 9.0c
Citera
2007-09-19, 03:02
  #3
Medlem
grejen är den att jag inte har någon brännare och att jag väldigt mycket skulle ogilla att bli av med allt på datorn så jag avstår från det alternativet, tills jag köpt en extern hårddisk som jag kan lägga allt på.
Men för övrigt så är jag lite nyfiken på hur du tänkt att jag skulle fixa SP2, problemet ligger ju inte direkt i att jag inte får tag på det utan mer i att jag inte kan bränna ut det. Om det finns någon bra lösning på det problemet så är även det mycket vällkommet då jag kommer stöta på det förr eller senare.
och nej jag har ingen plan på att köpa en brännare, one word 'ekonomi'
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback