Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra
Människor har en fri vilja och människor knarkar på för fullt. Happy?
Sen finns det krav på körkort, att man inte kör full, och inte kör för fort.
Han bröt mot lagen, körde för fort/var full eller körde utan att ha körkort. Av fri vilja.
Du vill ju ta ifrån människorna den fria viljan. Du tycker ju inte att människor har rätt att själva bestämma vad de ska stoppa i sig och vad de inte ska stoppa i sig. Du vill omyndigförklara människan. Jag undrar varför?
Men han dog ju det borde väl vara ett argument nog att förbjuda bilar. Det är ju precis så du resonerar. Dessutom så utsätter bilisten andra för direkt fara när han kör ut på vägarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra
Hade du styrt mitt och andras liv hade det inte varit en demokrati, och det är jag glad för att du inte gör. Det är riksdagen som stiftat lagarna, och folket har i sin tur röstat på partierna.
Finns det något parti som är för en legalisering? Tvivlar på att ens folkpartiet vill legalisera droger.
Jag är inte demokrat så jag röstar inte. Demokratin går emot min idé om en fri människa då den vill strypa människans frihet och införa censur. Jag är av den åsikten att människan ska få vara fri, du däremot vill ta ifrån människan den fria viljan, och med tvång dessutom.