2007-09-24, 20:58
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra
Menar du att staten ska hjälpa dig med att knarka rätt?

Självklart ska man få den korrekta infomationen om hur man minskar skaderisken, (Harm reduction!)

Du säger att du såg en tjej ge en dödlig överdos till sin pojkvän, och då tycker du det ska fortsätta vara olagligt.? Det är förbudet som gör att langare bankar ut skiten för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Därför varierar styrkan i tex heroinet väldigt mycket, vilket leder till många överdoser.
Citera
2007-09-24, 20:59
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Människor har en fri vilja och människor knarkar på för fullt. Happy?

Sen finns det krav på körkort, att man inte kör full, och inte kör för fort.

Han bröt mot lagen, körde för fort/var full eller körde utan att ha körkort. Av fri vilja.
Du vill ju ta ifrån människorna den fria viljan. Du tycker ju inte att människor har rätt att själva bestämma vad de ska stoppa i sig och vad de inte ska stoppa i sig. Du vill omyndigförklara människan. Jag undrar varför?

Men han dog ju det borde väl vara ett argument nog att förbjuda bilar. Det är ju precis så du resonerar. Dessutom så utsätter bilisten andra för direkt fara när han kör ut på vägarna.
Citat:
Hade du styrt mitt och andras liv hade det inte varit en demokrati, och det är jag glad för att du inte gör. Det är riksdagen som stiftat lagarna, och folket har i sin tur röstat på partierna.

Finns det något parti som är för en legalisering? Tvivlar på att ens folkpartiet vill legalisera droger.
Jag är inte demokrat så jag röstar inte. Demokratin går emot min idé om en fri människa då den vill strypa människans frihet och införa censur. Jag är av den åsikten att människan ska få vara fri, du däremot vill ta ifrån människan den fria viljan, och med tvång dessutom.
Citera
2007-09-24, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance

Jag är inte demokrat så jag röstar inte. Demokratin går emot min idé om en fri människa då den vill strypa människans frihet och införa censur. Jag är av den åsikten att människan ska få vara fri, du däremot vill ta ifrån människan den fria viljan, och med tvång dessutom.

Jag har hört det till leda nu.

Jag tycker visst folk kan knarka om de betalar sin egen vård sen. Då ska det bara finnas privata behandlingsalternativ att välja på.

Sen tänker inte jag bosätta mig i ett område där knarket flödar, eftersom jag vill ha friska och sunda människor omkring mig, och inte snuskiga pundare.
Citera
2007-09-24, 21:46
Bannlyst
Citat:
Du vill ju ta ifrån människorna den fria viljan.

Och du påstår en väldans massa om mig som inte är sant.
Citera
2007-09-24, 21:48
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Jag har hört det till leda nu.

Jag tycker visst folk kan knarka om de betalar sin egen vård sen. Då ska det bara finnas privata behandlingsalternativ att välja på.

Sen tänker inte jag bosätta mig i ett område där knarket flödar, eftersom jag vill ha friska och sunda människor omkring mig, och inte snuskiga pundare.
Ja, men du verkar ju ha svårt att ta in det så man måste ju upprepa sig gång på gång. Du kommer att få fortsätta betala (och det dyrt) för drogvården så länge som förbudet pågår. Förbudet slår ut människorna, inte drogerna i sig.
Citera
2007-09-24, 21:49
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Och du påstår en väldans massa om mig som inte är sant.
Du vill ju det. Du skriver ju gång på gång att det ska vara förbjudet då vill du per automatik vägra människan den fria viljan. Inser du inte det?
Citera
2007-09-24, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ja, men du verkar ju ha svårt att ta in det så man måste ju upprepa sig gång på gång. Du kommer att få fortsätta betala (och det dyrt) för drogvården så länge som förbudet pågår. Förbudet slår ut människorna, inte drogerna i sig.

Har du nåt exempel på land där man släppt narkotikan fri och det gått bra?
Citera
2007-09-24, 22:03
Bannlyst
Citat:
Du vill ju det. Du skriver ju gång på gång att det ska vara förbjudet då vill du per automatik vägra människan den fria viljan. Inser du inte det?

Folk knarkar ju oavsett om det är förbjudet eller inte. De gör som de vill, en del bryter lagen, pga att de har en fri vilja.

Jag vill leva i ett samhälle där man försöker skydda unga från narkotika. Du vill leva i ett samhälle där du kan lära din bebis att knarka, om du vill det.
Citera
2007-09-24, 22:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Kleopatra: Har du lust att berätta varför du började arbeta med missbruksvård?

Citat:
eftersom jag vill ha friska och sunda människor omkring mig, och inte snuskiga pundare.
Isåfall låter det jävligt infantilt att välja att arbeta med missbruksvård.

Kleopatra: Är du blind eller avstår du medvetet från att besvara min förhållandevis enkla fråga som jag ställt ett par gånger nu?

Du ser förstås inte att du talar emot dig själv.
Citera
2007-09-24, 22:05
Bannlyst
Citat:

Betyder detta att du inte heller vill lagstifta mot mord tex? Du vill alltså vägra människan (i detta fall en mördare) sin fria vilja?
Citera
2007-09-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Isåfall låter det jävligt infantilt att välja att arbeta med missbruksvård.

Kleopatra: Är du blind eller avstår du medvetet från att besvara min förhållandevis enkla fråga som jag ställt ett par gånger nu?

Du ser förstås inte att du talar emot dig själv.

Jag ville inte arbeta med missbruksvård. Jag var tvungen att göra det ett tag. Tyvärr kunde jag inte bara följa min fria vilja att ligga på soffan. För övrigt handlar inte denna tråd om mig, därför valde jag att inte fortsätta ditt fokuserande på mig.
Citera
2007-09-24, 22:08
Medlem
Cineastens avatar
Det där är ju korkat. Det har i alla tider varit förbjudet att mörda människor men det har inte och är inte förbjudet överallt att berusa sig. Lagarna kring narkotika och andra berusningsmedel har varit tämligen olika från plats till plats och tidsperiod till tidsperiod. När det gäller mord har det sett ungefär likadant ut överallt i alla tider. Du är verkligen ute på hal is om du jämför mord med att folk FRIVILLIGT väljer att punda ned sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in