• 1
  • 2
2007-09-18, 20:15
Bannlyst
Jag har infrskaffat mej en macdator som det rkar vara lsen p, Min frga r hur jag ska kunna komma in i den? Tidigare gare gr ej att f tag i. Har tnkt frska formatera den, men det gr ju inte att f ut cd enheterna.

Finns det nt bios eller liknande i en mac?

Datorn r en Macintosh server g4!

Tack p frhand!
Citera
2007-09-18, 21:22
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Vad har du snott en s gammal dator fr.

Det finns ett ganska enkelt stt lsa problemet med lsenordet, om den kr OSX. Men eftersom att du verkar ha stulit datorn s tnker jag inte g in p hur.
Citera
2007-09-18, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Vad har du snott en s gammal dator fr.

Det finns ett ganska enkelt stt lsa problemet med lsenordet, om den kr OSX. Men eftersom att du verkar ha stulit datorn s tnker jag inte g in p hur.

Den kan vara stulen det vet jag inget om, fr jag kpte den i god tro. Men jag det r inte ltt att f nn att tro p en! Om ngon gr det s svara snlla!
Den kostade 1000kr s det vore roligt att f igng den.
Citera
2007-09-18, 22:09
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix__
Den kan vara stulen det vet jag inget om, fr jag kpte den i god tro. Men jag det r inte ltt att f nn att tro p en! Om ngon gr det s svara snlla!

Sorry mannen/kvinnan men snack om kp i god tro r bullshit numer, i alla fall sedan 2003.

"Kp inget utan kvitto!

Frn och med den 1 juli 2003 kan man inte lngre kpa saker "i god tro", i och med en ndring av lagen om godtrosfrvrv av lsre (1986:796). ven konsumentkplagen ndras."
Citera
2007-09-18, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Sorry mannen/kvinnan men snack om kp i god tro r bullshit numer, i alla fall sedan 2003.

"Kp inget utan kvitto!

Frn och med den 1 juli 2003 kan man inte lngre kpa saker "i god tro", i och med en ndring av lagen om godtrosfrvrv av lsre (1986:796). ven konsumentkplagen ndras."

Men vad ska jag gra fr att f hjlp hr d? lgga upp en print p kvittot??
Citera
2007-09-18, 22:15
Medlem
Kom igen nu lads, om nu killen har kpt den i god tro kan ni vl hjlpa honom?

Phoenix: Om du scannar kvittot och lnkar till det s blir nog grabbarna mer medgrliga. Det r ju trots allt FB vi talar om, lr?
Citera
2007-09-18, 22:39
Medlem
Fernets avatar
Vet inget om server, men funkar det som p en vanlig r vl problemet bara att f ut cdn, fr att sedan starta upp frn installationsDVDn och drmed kunna nollstlla lsen.
Finns det ngt litet hll att trycka ett gem i?
ker den ut om du frska starta upp och samtidigt hller nere musknappen?
Som sagt vet igentligen 0 om server!
Citera
2007-09-18, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Vet inget om server, men funkar det som p en vanlig r vl problemet bara att f ut cdn, fr att sedan starta upp frn installationsDVDn och drmed kunna nollstlla lsen.
Finns det ngt litet hll att trycka ett gem i?
ker den ut om du frska starta upp och samtidigt hller nere musknappen?
Som sagt vet igentligen 0 om server!

Okej, Men finns det finns inget bios man kan fixa nt i d?
Citera
2007-09-18, 22:48
Bannlyst
Jag r nybrjare p mac, tnkte att det kunde vara en kul grej och testa, men hittils har jag bara blivit besviken. Gr ju inte ens att f ut cd enheten. Snart ker den ut genom fnstret
Citera
2007-09-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix__
Jag r nybrjare p mac, tnkte att det kunde vara en kul grej och testa, men hittils har jag bara blivit besviken. Gr ju inte ens att f ut cd enheten. Snart ker den ut genom fnstret
Jag kan ta den...
Citera
2007-09-18, 22:53
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Katana
Jag kan ta den...
P tv minuter var du dr
Citera
2007-09-18, 22:54
Medlem
ariers avatar
om det r en server s r det osx server installerat p den och d kommer du inte tycka den r s rolig. Kp osx p skiva s skall du se att det lser sig.

r det en server och du fr ingng den s kan du ge dig fan p att dess rttmklige gare fr tag p dig....Vill du fortfarande f hjlp? Stll den dr du tror att den vart snodd och var glad..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in