2007-09-18, 17:22
Medlem
huh?s avatar
Jag har några .avi filmer som jag vill klippa ut/bort en bit i för att sedan spara om filmen i samma format och samma kvalite. Jag har testat både windows movie maker och virutaldub men i slutändan får jag bara filmer med sämre kvalite och som är mycket större än originalet. Även ofta out of sync.

Finns det bättre program eller guider hur man ska göra? Skulle uppskatta all hjälp.
Citera
2007-09-18, 18:41
Medlem
lancedances avatar
kör det i sony vegas istället,
ett bra amatörprogram som täcker det mesta.
Citera
2007-09-18, 21:24
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Jag har testat både windows movie maker och virutaldub men i slutändan får jag bara filmer med sämre kvalite och som är mycket större än originalet. Även ofta out of sync.
I Virtualdub ska du välja Video - Direct stream copy. Då komprimeras den inte om och du får således varken annan kvalitet eller större fil än originalet. Nackdelen är att den bara kan klippa vid keyframes, om det är väldigt viktigt att klippa precis där du vill måste du komprimera om filmen ändå. Väljer du rätt codec i Video - Compression... och ställer in det rätt så kan det bli ganska bra ändå, men en bildförsämring är oundvikbar när man komprimerar om redan komprimerat material (med förstörande komprimering).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in