2007-09-18, 16:54
Bannlyst
På min digitalkamera är bildskärmen sönder. Det verkar vara inne i det och det syns inte på utsidan alltså. Jag menar alltså den har ingen spricka på skärmen utan när man startar den så ser man ingenting och den har tre linjer som gör så att den liknar den har spricka. Aja, bättre kan jag inte förklara men vad ska man göra? Kan man laga den?? eller ska jag köpa en ny??
Citera
2007-09-18, 17:10
Medlem
athlons avatar
Blir det någon skillnad i skärmen om du trycker försiktigt runtomkring? I så fall kan det vara ett glapp bara...
Citera
2007-09-18, 21:17
Bannlyst
Jag menar inte framsidan utan baksidan av kameran där man ska kolla hur bilden ser ut.
Citera
2007-09-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbär
På min digitalkamera är bildskärmen sönder. Det verkar vara inne i det och det syns inte på utsidan alltså. Jag menar alltså den har ingen spricka på skärmen utan när man startar den så ser man ingenting och den har tre linjer som gör så att den liknar den har spricka. Aja, bättre kan jag inte förklara men vad ska man göra? Kan man laga den?? eller ska jag köpa en ny??

Hur uppstod felet? Om det 'bara hände' utan någon påverkan från dig, bör du återlämna den till butiken där du köpte den, och kräva en ny. En reparatör kan säkert laga den, också, för ett billigare pris än var en ny kamera skulle kosta.
Men, jag vet verkligen inte.
Citera
2007-09-19, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillAxel
Hur uppstod felet? Om det 'bara hände' utan någon påverkan från dig, bör du återlämna den till butiken där du köpte den, och kräva en ny. En reparatör kan säkert laga den, också, för ett billigare pris än var en ny kamera skulle kosta.
Men, jag vet verkligen inte.

Det bara hände faktiskt jag lovar. Jag hade den i fickan och tog upp den för att fota o så var den bara konstig. Man kan nog inte kräva en ny på tanke jag har haft den i mer än ett år. aja, får nog gå till en reperatör o fråga..hmm..var finns såna då? På Expert eller?
Citera
2007-09-19, 13:37
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Kontakta tillverkaren så får du veta vilken som är den officiella verkstaden i Sverige, sen skickar du in den med kopia på kvitto och dom lagar den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in