• 1
  • 2
2007-09-18, 00:29
Medlem
Hejsan.

Jag har lite problem med Coverflow i iTunes. Vissa skivor blir uppdelade som bilden visar hr under. Jag har provat att uppdatera alla id3-uppgifter, men inget hjlper. Vad kan problemet vara?

Citera
2007-09-18, 00:34
Medlem
Sgt John Keels avatar
Jag har brkat lite med det dr ocks. Radera alla uppgifter frn ID3-taggarna (ltnummer kan du lta vara) och sen fyller du i dem igen s lser det sig.

/Adrian
Citera
2007-09-18, 00:34
Medlem
Blir s om artisten heter olika i ett album. Om du har ett album dr t.ex. en lt har artist ft. nnting som 'Artist'. Enklaste lsningen r vl att ndra artist p alla ltar i albumet, och vill du mot frmodan ha med ft. s stoppa det i ltnamnet.
Citera
2007-09-18, 00:36
Medlem
Men jag har ju provat att uppdatera alla uppgifter om albumet. Och ja, jag plockar alltid bort feat. s det r inte problemet. Mrkligt.
Citera
2007-09-18, 01:10
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maqs
Men jag har ju provat att uppdatera alla uppgifter om albumet. Och ja, jag plockar alltid bort feat. s det r inte problemet. Mrkligt.

Lste det sig med det jag freslog? Dvs, markera alla ltarna i albumet, hgerklicka-> get info-> radera all metadata (frutom det som ska vara olika fr ltarna)->tryck okej, s alla ltarna hamnar lngst ned i musikbiblioteket, markera alla, fyll i uppgifterna igen.

/Adrian
Citera
2007-09-18, 01:17
Medlem
Tack, det lste det. Trodde inte det skulle spela ngon gng eftersom att jag hade ndrat innan. Tnkte inte p att NOLLSTLLA. Tack igen.

Case closed.
Citera
2007-09-18, 06:48
Medlem
Pallemans avatar
Annars kunde du bara klickat i 'Del av samling'.

Allts markera ltarna i frga, pple+I och s klicka i ovanstende ruta.
Citera
2007-09-18, 15:52
Medlem
Men d hamnar dom ju i mappen samling, och det vill jag inte.
Citera
2007-09-18, 15:54
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maqs
Men d hamnar dom ju i mappen samling, och det vill jag inte.

Aha.. jag har stllt in s iTunes inte kopierar mina filer. Bra att det lste sig iaf.
Citera
2007-09-18, 15:59
Medlem
Ah, du tnker s. Jag fredrar att iTunes kopierar, d jag slipper tnka s mycket p att organisera sjlv. Jag r en lat jvel vet du.
Citera
2007-09-18, 21:44
Medlem
S Nubbens avatar
P de album dr det r olika gstspelande artister men nd har en huvudartist, allts inget samlingsalbum, se till att fltet "Albumartist" r ifyllt med huvudartistens namn s dyker albumet upp som ett album i Cover Flow och sorteras in under artistens namn i filsystemet.

Kolla ven denna lnk fr mer info:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304389
Citera
2007-09-19, 06:52
Medlem
Pallemans avatar
Jag passar p att frga.. hur gr man om man har en samlingsskiva med mnga olika artister?

Edit: Nevermind.. kollade inte lnken ovan. Dr str det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in