Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-09-08, 18:37
  #97
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowersour
Har aldrig blivit ombedd att lämna urinprov på något av mina arbeten under 15 år i arbetslivet men är ändå rädd att det just därför ska ske nu när jag är positiv på THC. Risken är kanske liten men det känns inte bra att gå omkring med THC i blodet. Tänk om man skulle krocka i trafiken å behöva lämna UP, eller hamna på sjukhus. Jag har ett ansvarsfullt jobb. Känns för riskabelt.. finns det ingen CBD-olja HELT utan THC?
Hemply Balance ska vara utan THC. Tänk också på att vissa drogtest testar mot cannabinoider och inte specifikt mot THC.
Citera
2018-09-08, 18:39
  #98
Medlem
amenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jo känner väl till hans fall, då vi kommer från samma stad. Tanken har slagit mig, men tänker att det kanske är väldigt svårt att få igenom. Dock har jag en rätt ung läkare som är cool, empatisk, har humor och bryr sig om sina patienter. Så kanske det finns en chans.

Jag odlar själv i just smärtlindringssyfte, men jag är en av dem som inte riktigt gillar att bli hög. Jag kan känna lite obehag över att inte ha kontroll över mig själv och ibland blir jag lite ledsen när jag är hög. Vet inte varför, men kan känna mig deppig ibland. Därför tänkte jag att olja kanske passar mig bättre? Jag vet ju att röka hjälper mot både smärta och sömnproblem.

Funderar på e-juice och vaporizer. Jag har stått på oxy i 3år och väldigt höga doser och det känns inte bra. Tänker att CBD kanske kan vara en bra lösning för att få en dräglig vardag och att det inte är beroendeframkallande.

När jag har dagar som är bättre och inte tar oxy, så mår jag piss, får ångest, svettas och det kryper i hela kroppen. Det talar ju sitt tydliga språk, att kroppen har tillvänjt sig oxy. Jag vet att man ska trappa ur långsamt, men samtidigt vill jag ju inte ta bara för att. Tänkte trappar oxy och in CBD, då jag verkligen inte vill ha skräpet.

Jättetack för tipset! Ska genast prata med min läkare.

Allt gott!


Ehm har du stått på höga doser Oxy oavbrutet i 3 år så har du en... utmaning framför dig när det är dags att sluta. Opioidberoende är ingen enkel grej att handskas med och jag önskar dig all lycka!
Citera
2018-09-15, 10:52
  #99
Medlem
trueforgoods avatar
Vilken procent CBD bör man satsa på att köpa? En jäkla djungel detta...
Citera
2018-11-18, 17:13
  #100
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vilken procent CBD bör man satsa på att köpa? En jäkla djungel detta...

har provat många och kör sen mer än ett år tillbaka bara charlottes web.
Citera
2018-11-24, 21:46
  #101
Medlem
Vilka svenska sidor finns tillgängliga för att inhandla nu när flugsvamp ligger nere, vill inhandla cannabis olja med så hög cbd halt som möjligt?
Citera
2018-11-25, 12:58
  #102
Medlem
Har testat CBD-olja nån månad nu och känner väl inga storslagna effekter, men har heller inga stora bekymmer med hälsan mer än lite ångest, oro och inslag av depression ibland som jag anser mer är ett personlighetsdrag. Är ofta nervös och har måttlig social fobi. Kan inte påstå att oljan hjälpt mig att må bättre på detta område, men däremot har jag tydligt märkt att den fungerar mot värk i tex ryggen eller vid spänningshuvudvärk/spända käkar som jag har då och då. Effekten är nästan lika given som om jag tar en alvedon vilket jag tycker är fantastiskt.

Har testat Hampabondens olja samt hempybalences, båda "strong" = ca 15 %. Tyckte hampabondens var bra men tog ett urinprov på mig själv som visade positivt på THC och därefter har jag köpt från hempybalance som har CBDolja fri från THC. Vågar helt enkelt inte ha THC i blodet då det är olagligt.

Nu undrar jag om det är bättre att köpa olja som är 5-procentig istället för den som är runt 15? Läste att den starka är från koncentrat och därav inte har samma goda effekt. Stämmer det? Vilken procent är den optimala? Och vilket märke är det bästa tycker ni?
Citera
2018-11-26, 14:03
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graffcontroll
Vilka svenska sidor finns tillgängliga för att inhandla nu när flugsvamp ligger nere, vill inhandla cannabis olja med så hög cbd halt som möjligt?

Checka dreamarket finns svenska säljare där för cbd och rso
Citera
2019-11-07, 19:06
  #104
Medlem
Att få sambon ur sängen pga värk och må skapligt

Jag har inte skrivit många inlägg här men varit aktiv läsare i många år.
Min fråga till er är ang "CBT-olja" (tips från en kompis) eller om det finns nått liknande för att kunna få frugan ur sängen och må skapligt bra på grund av hennes värk?
Jag har noll koll.
Hon äter starka mediciner i daxläget, men får upp henne iaf så vi kan åka och handla.
Som sagt jag vet inte egentligen vad jag ska be om, men jag har hört om oljor iaf, lagligt eller olagligt skiter jag i.
Kan ni ge nån hjälp ang oljor eller nått annat?
__________________
Senast redigerad av Spikeman 2019-11-07 kl. 19:16.
Citera
2019-11-07, 19:17
  #105
Medlem
Zer0Shits avatar
Cbd menar du?

z
Citera
2020-04-02, 17:09
  #106
Medlem
Cbd olja, effekter?

Säg att man får tag på cbd olja som innehåller 99% cbd, vad är effekterna?

Kan det hjälpa mot depression,ångest, social fobi etc?
Citera
2020-04-02, 20:48
  #107
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikeman
Jag har inte skrivit många inlägg här men varit aktiv läsare i många år.
Min fråga till er är ang "CBT-olja" (tips från en kompis) eller om det finns nått liknande för att kunna få frugan ur sängen och må skapligt bra på grund av hennes värk?
Jag har noll koll.
Hon äter starka mediciner i daxläget, men får upp henne iaf så vi kan åka och handla.
Som sagt jag vet inte egentligen vad jag ska be om, men jag har hört om oljor iaf, lagligt eller olagligt skiter jag i.
Kan ni ge nån hjälp ang oljor eller nått annat?
Ja, finns bra kapslar som hon kan ta mot värk, finns bla här:
https://www.nordicmedcan.se/butik/ha...apslar-8-3-mg/

Finns även olja att droppa i vatten eller intaga hur hon vill..tex här:

https://herbmed.se/product-category/cbd-oljor/

Kör ngn kräm oxå så är ni i hamn, mvh.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback