2007-09-17, 22:02
Medlem
Boukas avatar
Jag har nyligen infrskaffat mig en ny hrddisk. Tanken av att frlora alla mina tweaks samt installera om alla program r inte srskilt lockande. Jag undrar drfr, gr det att bara flytta ver rubbet och p ngot stt f den nya hrddisken att identifiera XP som operativ?
Citera
2007-09-17, 22:44
Medlem
Trigraphs avatar
Om du stter in gamla+nya disken i en dator som funkar (allts som redan har en disk med os p), sedan flyttar ver allt frn gamla till nya disken, stter in den nya disken i datorn som ska ha den, startar med WinXP skiva och skriver ett nytt MBR borde det funka. (om den hittar installationen dvs)
Citera
2007-09-17, 23:10
Medlem
Ondkvists avatar
Varfr chansa och krngla?

Bara att kra "clone disk" med Ghost eller ngot av gratisprogrammen.
Citera
2007-09-17, 23:12
Medlem
Jag har lite samma bekymmer - vill fra ver hela Vista till en nyare (och strre) disk. Grna hela partitionen som den r och sedan formatera resten av disken till en annan partition, men hur gr man? Gr det att ta en Ghost-kopia p disken o kopiera till en strre? Eller finns det bttre lsningar?

Din lsning Trigraph knns vldigt vansklig.
Citera
2007-09-17, 23:20
Medlem
Ondkvists avatar
En kloning med Ghost allokerar samma utrymme p nya disken som anvnds p "gamla" disken, allt annat utrymme blir ledigt.

Bara att kra.

Edit fr skerhets skull: Bst att tillgga att fr Vista rekommenderas som lgst Ghost v.12 fr konventionell kontinuerlig Ghost:ning. Sannolikt borde dock en gammal DOS-boot-diskett av en godtycklig tidig Ghost funka fr ren kloning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in