2009-05-07, 16:53
Medlem
SI gör riktigt snygga kläder. Skulle köpt en direkt om det inte vore för att det har den stämpeln och dessutom bärs av många som sett för mycket film.

Undrar dock lite hur det är med SI i till exempel Australien? I mina ögon går de flesta där runt i surfarkläder och kostym på krogen och vet i princip ingenting om fotboll, korrekt?
Citera
2009-05-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
SI gör riktigt snygga kläder. Skulle köpt en direkt om det inte vore för att det har den stämpeln och dessutom bärs av många som sett för mycket film.

Undrar dock lite hur det är med SI i till exempel Australien? I mina ögon går de flesta där runt i surfarkläder och kostym på krogen och vet i princip ingenting om fotboll, korrekt?

Stämmer säkert. Då Australien med största sannolikhet inte har någon fotbollskultur.

Istället kanske du bör akta dig för att använda Rip Curl. Deras svar på S.I.

... Jag var ironisk.
Citera
2009-05-07, 18:51
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Stämmer säkert. Då Australien med största sannolikhet inte har någon fotbollskultur.

Istället kanske du bör akta dig för att använda Rip Curl. Deras svar på S.I.

... Jag var ironisk.

Där misstar du dig, http://www.youtube.com/watch?v=MOX8ujgkiBw&feature=PlayList&p=F3FB477A2E8 7CA5C&index=16

dock är det inte lika utbrett som i Sverige och England (hört av kompis som bor där nu) men tror nog vissa skulle förstå vad som var i görningen om du glider omkring med en SI.

Men kan vi inte prata om något annat än hurvida folk tittar på en om man har SI eller ej, känns lite som om vi har snöat in på det
Citera
2009-05-07, 21:09
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__

I Austrailien/Nya Zeeland är rugby ze shit, inte fan behöver du fina kläder för att veva på då. Ta på dig en schleten rugbytröja från närmsta supermarket och vänta tills slagsmål bryter ut på planen.
Citera
2009-05-07, 21:11
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
I Austrailien/Nya Zeeland är rugby ze shit, inte fan behöver du fina kläder för att veva på då. Ta på dig en schleten rugbytröja från närmsta supermarket och vänta tills slagsmål bryter ut på planen.

Behöver du fina kläder för att kunna veva när det gäller fotboll?

Konstigt utlåtande...
Citera
2009-05-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Där misstar du dig, http://www.youtube.com/watch?v=MOX8ujgkiBw&feature=PlayList&p=F3FB477A2E8 7CA5C&index=16

dock är det inte lika utbrett som i Sverige och England (hört av kompis som bor där nu) men tror nog vissa skulle förstå vad som var i görningen om du glider omkring med en SI.

Men kan vi inte prata om något annat än hurvida folk tittar på en om man har SI eller ej, känns lite som om vi har snöat in på det

Ingenting är ju egentligen i görningen om man inte är grabb

Tycker det hela är rätt löjligt. Man kan väl inte adoptera klädmärken hur som helst.
Citera
2009-05-08, 10:29
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
Behöver du fina kläder för att kunna veva när det gäller fotboll?

Konstigt utlåtande...

Enligt 14 åringar behövs det.
Citera
2009-05-08, 10:53
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Enligt 14 åringar behövs det.

Fast casualkulturen idag baseras väl till stor del på att använda fina, dyra kläder?

Eller är det mer i england?

Det känns lite som att casualstilen är lite av en subkultur, klä sig på ett visst sätt, leva på ett visst sätt, lyssna på en viss sorts musik osv. Sen om detta verkligen stämmer, eller om det är som jag inbillat mig vetifan, känner ytterst få människor som sysslar med det.
Citera
2009-05-08, 12:08
Medlem
Snilleblixtens avatar
Jo det är ju helt klart en subkultur. Men vad är det för musik som gäller?
Citera
2009-05-08, 12:13
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten

Jag har fått för mig att det är elektro/house som spelas, främst för att det är vanligaste skiten i england på alla uteställe
Citera
2009-05-08, 14:38
Medlem
Snilleblixtens avatar
Hehe vet även en del som lyssnar på tough alliance, det är ju sådär lagom manligt
Citera
2009-05-08, 14:42
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten

Typ deras chavrapp, alla former av house typ electro/acid/garage osv. Garage är väl det som är mest utspritt.
Det här med kläderna är sedan lite väl övergöttat av media, många av ungdomarna har knappast en SI-trench för 10k på sig, snarare FILAtracksuits och annat white trashrelaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in