2016-04-22, 17:33
Medlem
Skorna kom idag, snuskigt sköna och grymt bra detaljer!
Citera
2016-04-22, 22:15
Medlem
beshliks avatar
http://www.triangeln.com/Sergio_Tacchini

Sergio Tacchini i Malmö
Citera
2016-04-23, 20:53
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
På dagtid är det launa.

Kvällstid (efter 19.00) i centrala stockholm så får du vara beredd att stå för din patch. Händer flera gånger att folk får sin patch avsliten och att man får be om förlåtelse..
Citat:
På dagtid är det launa.

Kvällstid (efter 19.00) i centrala stockholm så får du vara beredd att stå för din patch. Händer flera gånger att folk får sin patch avsliten och att man får be om förlåtelse..
Av flera skäl köper jag överdelsplagg från SI, ett är att man får en slags typstämpel på sig, huligan eller huliganwannabe. Jag hatar för övrigt fotboll och annan åskådarsport och tycker att huliganer är hjärndöda. Endast ett fåtal jackor från SI passar mig i smaken dessutom så det är ganska lätt att undvika att köpa överdelsplagg, skulle jag verkligen gilla något så får jag väl "stå upp för den där patchen" eller vad det är ni talar om.

I vilket fall som helst så gillar jag skarpt SI byxor och avser att införskaffa ett par att använda på sommaren, nämligen dessa: http://www.terrace.se/sv/articles/2.19.6472/stone-island-6415j1bg5-vime

Tänkte kombinera med en piké i rosa eller kornblått från Hackett eller Ralph Lauren. Gillar Hackett bättre då Ralph Lauren är så mainstream och alla bär det, från östermalmsstekare till Mohammed i förorten.

Vill någon riva patchen från brallorna så får de väl böja sig över min röv.

Åsikter? Kommentarer? Leta också efter ett par shorts, gillar SI's men med tanke på att de har fickor på sidorna så funderar jag på Ralph Lauren istället.
Senast redigerad av Afrosvensk 2016-04-23 kl. 21:05.
Citera
2016-04-23, 21:02
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Av flera skäl köper jag överdelsplagg från SI, ett är att man får en slags typstämpel på sig, huligan eller huliganwannabe. Jag hatar för övrigt fotboll och annan åskådarsport och tycker att huliganer är hjärndöda. Endast ett fåtal jackor från SI passar mig i smaken dessutom så det är ganska lätt att undvika att köpa överdelsplagg, skulle jag verkligen gilla något så får jag väl "stå upp för den där patchen" eller vad det är ni talar om.

I vilket fall som helst så gillar jag skarpt SI byxor och avser att införskaffa ett par att använda på sommaren, nämligen dessa: http://www.terrace.se/sv/articles/2.19.6472/stone-island-6415j1bg5-vime

Tänkte kombinera med en piké i rosa eller kornblått från Hackett eller Ralph Lauren. Gillar Hackett bättre då Ralph Lauren är så mainstream och alla bär det, från östermalmsstekare till Mohammed i förorten.

Vill någon riva patchen från brallorna så får de väl böja sig över min röv.

Åsikter? Kommentarer? Leta också efter ett par shorts, gillar SI's men med tanke på att de har fickor på sidorna så funderar jag på Ralph Lauren istället.

Helvete, vilken gammal post du letade upp. Sarkasm på FB verkar inte alltid gå igenom för vissa men om du nån gång gått i stan så ser man ju fan vanliga svenssons, lattefarsor och allmänt kreti pleti patchade. Söker du inte upp bråk eller har riktigt jävla otur så är du safe.

Angående dina länkar så kör på Hackett.
Citera
2016-04-24, 09:15
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Helvete, vilken gammal post du letade upp. Sarkasm på FB verkar inte alltid gå igenom för vissa men om du nån gång gått i stan så ser man ju fan vanliga svenssons, lattefarsor och allmänt kreti pleti patchade. Söker du inte upp bråk eller har riktigt jävla otur så är du safe.

Angående dina länkar så kör på Hackett.
Tack för svar. Vad anser du om SI jeansen? Eller ska jag köra på ett par Ralph Lauren jeans istället? Vilken färg/nyans gäller i år för ett par sommarbrallor? Turkvitt? Stentvättat?
Citera
2016-04-24, 19:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tack för svar. Vad anser du om SI jeansen? Eller ska jag köra på ett par Ralph Lauren jeans istället? Vilken färg/nyans gäller i år för ett par sommarbrallor? Turkvitt? Stentvättat?
Dom som har fetisch för jeans säger alltid "kör på raw" "ju högre Oz desto bättre" osv.. så att dom får sin unika blekning skräddarsydd efter dig, efter några tvättar
Citera
2016-04-24, 19:49
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ett alternativ är att köpa bra jeans istället från en dedikerad jeanstillverkare.. Gärna raw. Den färg som gäller i år är den du passar i, och raw.
Eller betala 2k för vad kan det vara, 11-12 oz? i superljus tvätt med en SI-patch på röven?
Citera
2016-04-24, 21:30
Medlem
Guld-Rolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dom som har fetisch för jeans säger alltid "kör på raw" "ju högre Oz desto bättre" osv.. så att dom får sin unika blekning skräddarsydd efter dig, efter några tvättar

Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Ett alternativ är att köpa bra jeans istället från en dedikerad jeanstillverkare.. Gärna raw. Den färg som gäller i år är den du passar i, och raw.
Eller betala 2k för vad kan det vara, 11-12 oz? i superljus tvätt med en SI-patch på röven?
Det där låter alltför komplicerat. Det är dock en markant prisskillnad mellan Ralph Laurens jeans och Stone Islands jeans, SI är nästan 800 kr dyrare. Tycker dock att SI är lite coolt då det inte är vanligt i min bekantskapskrets (ingen bär SI utan det är Ralph Lauren som gäller) och man ser tydligt vilket märke jeansen är.
Citera
2016-04-25, 21:28
Medlem
Någon som har tips på någon sida med lite goa kepsar Tacchini , C.P Company osv i den stilen ?
Även "mini bags" som man kan ha runt axeln med liknande märken ? Har besökt dom flesta "vanliga" sidor som folk handlar på här. Men kom gärna med tips

Tack på förhand !
Citera
2016-04-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beshlik
http://www.triangeln.com/Sergio_Tacchini

Sergio Tacchini i Malmö
Dock ingen butik som är värd att besöka, var där för inte så länge sedan och där var nästan ingenting av sergio tacchini och av det lilla där var så var det inget som direkt lockade
Citera
2016-04-26, 21:33
Medlem
Tankar kring denna? : http://www.stoneisland.com/se/stone-island/jacket_cod41426152vn.html
Citera
2016-04-26, 21:37
Medlem
Fite4Todays avatar
Fin, jag har 3l performance cotton i svart (w15/16), och den är varm och skön, dock så tycker jag att "hållbarheten" är sisådär. Mina ärmar har börjat få små hål i änden som att jag har gnidit skiten mot sandpapper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in