2015-08-25, 17:17
Medlem
Mounotos avatar
Enda pålitliga sätt är väl o koll art. numret? Brukar även höra att drop-stitch på patchen brukar avslöja om plagget är äkta i vissa fall.
Citera
2015-08-25, 19:42
Medlem
Har två snabba frågor jag skulle behöva svar på, gärna snabbt.

1. Funderar på att beställa från Flannels.com, alternativt cruisefashion.com (är det samma butik då sortimentet verkar vara detsamma?)

2. Kollar jag på jackan jag ska köpa och ändrar valutan så att priset visas i Euro istället för Pund så skiljer det någon tusenlapp. Vilket pris gäller när jag beställer, GPB eller Euro? Borde ju vara samma pris bara att man ser hur mycket det blir i de olika valutorna, men nej det skiljer tusenlappar i pris.
Citera
2015-08-25, 19:52
Medlem
Mac10jiffys avatar
Men yes! Har lagt vantarna på en cp company mille miglia från -94. Fyfan vad sweet, har letat länge och väl. Fetaste jackan i världen. Vill bara meddela att jag är nöjd så in i helvete.
Beige med watchwiever och hela faderullan!
Citera
2015-08-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Men yes! Har lagt vantarna på en cp company mille miglia från -94. Fyfan vad sweet, har letat länge och väl. Fetaste jackan i världen. Vill bara meddela att jag är nöjd så in i helvete.
Beige med watchwiever och hela faderullan!

Den på blocket? Den var fet iallafall!
Citera
2015-08-25, 21:24
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Den på blocket? Den var fet iallafall!

Yes den som låg ute där Jodå en riktig klassiker!
Citera
2015-08-25, 21:50
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94

1. Funderar på att beställa från Flannels.com, alternativt cruisefashion.com (är det samma butik då sortimentet verkar vara detsamma?)

2. Kollar jag på jackan jag ska köpa och ändrar valutan så att priset visas i Euro istället för Pund så skiljer det någon tusenlapp. Vilket pris gäller när jag beställer, GPB eller Euro? Borde ju vara samma pris bara att man ser hur mycket det blir i de olika valutorna, men nej det skiljer tusenlappar i pris.
Det är samma butik ja, o hur menar du att det skiljer sig i i tusenlappar? Borde inte vara en skillnad .. Dra upp en screenshot vettja!
Citera
2015-08-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Det är samma butik ja, o hur menar du att det skiljer sig i i tusenlappar? Borde inte vara en skillnad .. Dra upp en screenshot vettja!

Exempel: http://www.flannels.com/stone-island-smoke-effect-down-filled-coat-443631?colcode=44363108

Öppna länken och ändra valutan uppe till höger. Jämför vad priset blir pund-sek, och sedan euro-sek så är det en väsentlig skillnad. Borde vara samma pris i varje valuta, om man omvandlar till sek då.
Citera
2015-08-26, 08:14
Medlem
Citat:
Exempel: http://www.flannels.com/stone-island-smoke-effect-down-filled-coat-443631?colcode=44363108

Öppna länken och ändra valutan uppe till höger. Jämför vad priset blir pund-sek, och sedan euro-sek så är det en väsentlig skillnad. Borde vara samma pris i varje valuta, om man omvandlar till sek då.

Du menar att det är 780€ eller 650£ ?

För det har du rätt i, det skiljer ca 1000kr. Konstigt...
Citera
2015-08-26, 09:44
Medlem
Citat:

Beställde själv två sneakers från Cruisefashion, tyckte själv det var dyrt när priset var angivet i pund. Sen provade jag ändra valuta till euro blev det som du säger en tusenlapp billigare per par, inget man tackar nej till.
Senast redigerad av trakc 2015-08-26 kl. 09:50.
Citera
2015-08-26, 17:01
Medlem
Mounotos avatar
Konstigt riktigt konstigt.. Kanske har med skatt och göra, de enda som kommer att välja o handla med euron är väll utanför UK?
Citera
2015-08-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Konstigt riktigt konstigt.. Kanske har med skatt och göra, de enda som kommer att välja o handla med euron är väll utanför UK?

Säg att jag väljer en jacka, ändrar så att priset visas i euro, lägger i varukorgen och beställer så dras beloppet i euro från mitt kort. Eller kan man bara välja och vraka hur man vill? Betalar jag 780 euro så ska motsvarande summa i SEK dras från mitt kort?
Citera
2015-08-26, 17:53
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Säg att jag väljer en jacka, ändrar så att priset visas i euro, lägger i varukorgen och beställer så dras beloppet i euro från mitt kort. Eller kan man bara välja och vraka hur man vill? Betalar jag 780 euro så ska motsvarande summa i SEK dras från mitt kort?
Ja, teoretiskt sätt borde det. Du kan alltid annullera ordern om du märker att de dragit mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in