2013-05-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Har efter en jävla jakt hittat en sida som säljer rutiga kepsar från Aquascutum! http://casualshop.appee.ru/product.php?catid=1 Den är rysk och jag är inte 100% säker på att de säljer äkta exemplar. Kan någon med ett gott öga kolla plaggen från Aqua och S.I tro?

Misstänker ändå att ebay är bästa stället? Om inte någon annan har tips på shoppar som säljer dem?

Tror inte du lär hitta någon ny rutig keps från Aquascutum. Vad jag vet så slutade dom tillverka dom för att dom blev så vanliga bland fotbollssuportrar.
Citera
2013-05-03, 18:19
Medlem
Någon som kan tipsa några schyssta Parkas jackor som är av ett lite tunnare slag? D.v.s vårjacka.
Boomerang, Fjällräven, Peak, osvosv
Citera
2013-05-03, 19:48
Medlem
Lägger ut en varning för SI hos casualclothing.dk. Deras sweats är "made in turkey". Fick detta svaret av deras svenska snubbe: "Dom ær gjorda i Italien. Det ær all Stone Island vi har." Detta stämde alltså inte. Kvalitén var väl som vanligt men känns väl sådär med "made in turkey", speciellt när personalen säger något annat. Vad det beror på kan man ju fråga sig. Okunskap eller att man försöker mörka. Detta vet jag inte vad mer än sweatsen det gäller, men lägger ut varningen för er som vill ha SI "made in Italy". Ämnet har ju tagits upp här tidigare om att SI flyttat till Rumänien, Tunisien, och ja, Turkiet, kanske även Kina. Men ni som det spelar roll för och vill ha bra grejer så vet ni i alla fall.
Citera
2013-05-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Lägger ut en varning för SI hos casualclothing.dk. Deras sweats är "made in turkey". Fick detta svaret av deras svenska snubbe: "Dom ær gjorda i Italien. Det ær all Stone Island vi har." Detta stämde alltså inte. Kvalitén var väl som vanligt men känns väl sådär med "made in turkey", speciellt när personalen säger något annat. Vad det beror på kan man ju fråga sig. Okunskap eller att man försöker mörka. Detta vet jag inte vad mer än sweatsen det gäller, men lägger ut varningen för er som vill ha SI "made in Italy". Ämnet har ju tagits upp här tidigare om att SI flyttat till Rumänien, Tunisien, och ja, Turkiet, kanske även Kina. Men ni som det spelar roll för och vill ha bra grejer så vet ni i alla fall.

Och jag kan ta bort varningen då jag är nära vän med folk som arbetar där och de försöker inte mörka någonting, förmodligen har det blivit ett missförstånd. Om du istället läser på och vet att det inte längre är SPW som SI står under så vet du att deras produktion ytterst sällan numera sker i Italien.
Citera
2013-05-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.T.P.
Och jag kan ta bort varningen då jag är nära vän med folk som arbetar där och de försöker inte mörka någonting, förmodligen har det blivit ett missförstånd. Om du istället läser på och vet att det inte längre är SPW som SI står under så vet du att deras produktion ytterst sällan numera sker i Italien.

Deras snubbe säger att det är gjort i Italien, att allt dom har inne är gjort där. Vilket inte stämmer. Borde inte han läst på i så fall? Jag ställde frågan till honom via mail och han kunde ha kollat efter innan han svarade mig, men i stället gav han mig ett självsäkert svar på att allt var gjort i Italien. Klart jag vill tro det då.
Citera
2013-05-03, 21:03
Medlem
Citat:
Deras snubbe säger att det är gjort i Italien, att allt dom har inne är gjort där. Vilket inte stämmer. Borde inte han läst på i så fall? Jag ställde frågan till honom via mail och han kunde ha kollat efter innan han svarade mig, men i stället gav han mig ett självsäkert svar på att allt var gjort i Italien. Klart jag vill tro det då.

Nej, jag tror det är ett rent missförstånd. Finns ingen där som behöver läsa på, tro mig.
Behåll tröjan eller sälj den, sluta gnäll och utfärda varningar för ställen som är grymt bra, säkra och uppskattade endast för att du inte själv varit uppmärksam och haft koll på var kläderna i allmänhet faktiskt görs.
Citera
2013-05-03, 21:16
Medlem
NirvanAs avatar
Jag har köpt SI plagg både från England, Terrace i sthlm, Casualcothing i köpenhamn, ingen är "made in italy".
Citera
2013-05-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har köpt SI plagg både från England, Terrace i sthlm, Casualcothing i köpenhamn, ingen är "made in italy".

Sällan det är det numera, när SPW hade SI så var väl i stort sett det mesta gjort i Italien, eller minns jag fel?

Sedan angående missförståndet så är det nog så att vissa plagg må vara tillverkade i andra länder men allt kontrolleras förmodligen i Italien där det tas fram, och det är kanske det som den du mailat menat, men en gissning bara.

Det är absolut ingen som försökt mörka, det kan jag garantera. Så det rör sig om antingen ett missförstånd eller det i samband med okunskap från dig som köpare.
Citera
2013-05-04, 02:45
Medlem
Dr Kuchos avatar
Såg en intervju med Carlo Rivetti, hittar inte länk nu, där han förklarade att SI har produktionen där man är bäst på just det man från SI behöver i produktionsväg. Sen om det är Italien, Tunisien eller Rumänien spelar ingen roll. Instämmer med ovan. Vila i båten och var nöjd med dina kläder. Du har inte blivit blåst.
Citera
2013-05-04, 06:45
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfitta
Någon som kan tipsa några schyssta Parkas jackor som är av ett lite tunnare slag? D.v.s vårjacka.
Boomerang, Fjällräven, Peak, osvosv

Uniform for the dedicated har en riktigt schysst vår parkas. Finns i deras butik bredvid nitty gritty eller på NK. 2200 kr.

http://store.uniformsforthededicated.com/collections/outerwear/products/monorail-hay
Citera
2013-05-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.T.P.
Nej, jag tror det är ett rent missförstånd. Finns ingen där som behöver läsa på, tro mig.
Behåll tröjan eller sälj den, sluta gnäll och utfärda varningar för ställen som är grymt bra, säkra och uppskattade endast för att du inte själv varit uppmärksam och haft koll på var kläderna i allmänhet faktiskt görs.

Du hajar inte grejen och du vill inte haja för dom är dina polare. Han sa till mig i mail att allt deras SI görs i Italien. Vad spelar det för roll vad jag vet sedan innan då? Självklart tror jag att det dom tagit in är gjort i Italien om deras personal, som bör veta vad dom tar in för grejer, säger att så är i deras fall. Jag har sedan tidigare SI från både Tunisien och Rumänien, men föredrar, och jag antar fler är med mig, SI från Italien. Därav min fråga till casual clothing.
Citera
2013-05-04, 10:05
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Du hajar inte grejen och du vill inte haja för dom är dina polare. Han sa till mig i mail att allt deras SI görs i Italien. Vad spelar det för roll vad jag vet sedan innan då? Självklart tror jag att det dom tagit in är gjort i Italien om deras personal, som bör veta vad dom tar in för grejer, säger att så är i deras fall. Jag har sedan tidigare SI från både Tunisien och Rumänien, men föredrar, och jag antar fler är med mig, SI från Italien. Därav min fråga till casual clothing.

Vad är det för fel om det är made in Turkey, syftar du på sämre kvalité?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in