2012-10-12, 07:06
Medlem
GSE_s avatar
Tänkte slå till på ett par Cruyff Classics, hur är storlekarna på dom jämnfört med Adidas och New Balance?

http://www.bbclothing.co.uk/acatalog/Cruyff_Classics_Footwear_cr2c34914061.html
Citera
2012-10-12, 09:23
Medlem
BirminghamB6 - funkar det med vanlig textilspray som jag använder på mina trainers? Har du något bra förslag på impregnering?
Citera
2012-10-12, 12:00
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Tror aldrig jag har hört talas om någon Mille som det skulle blåsa igenom. Vad skulle den vara? Stickad?
Gör dig inte dummare än vad du förmodligen är. Du skrev absolut vindtäta. Vanlig bomullstextil är inte vindtät till exempel.

Den enda Millen jag på rak arm kan tänka mig är vindtät är det konceptet i något slags Ventile-tyg.
Citera
2012-10-12, 18:16
Medlem
Ingen här som har köpt Archivio boken eller fått tag på en .pdf? Skulle vara kul att ha och kolla igenom.

http://www.stoneisland.co.uk/features/stone-island-archivio-982012-the-book/page/30archivebook/
Citera
2012-10-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Om du är jäkligt sugen så finns ett par begagnade haha.
Om det finns exakt den jsg vill ha så köper jag gärna begagnat. Dock vill jag ha bra skick och folk är inte särskilt noga med att rengöra sina kepsar Haha
Citera
2012-10-13, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
BirminghamB6 - funkar det med vanlig textilspray som jag använder på mina trainers? Har du något bra förslag på impregnering?

Så länge det inte är några high tech material så funkar vanlig textilimpregnering. Förmodligen samma du har till dina trainers.
Citera
2012-10-13, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Gör dig inte dummare än vad du förmodligen är. Du skrev absolut vindtäta. Vanlig bomullstextil är inte vindtät till exempel.

Den enda Millen jag på rak arm kan tänka mig är vindtät är det konceptet i något slags Ventile-tyg.

Nu får du ju läsa vad jag skriver som det var ämnat. Med "absolut vindtät" menar jag naturligtvis "självklart vindtät". "Gör dig inte dumare än vad du är". Du kommer ju knappast bära dina kläder i en vindtunnel eller under extremförhållanden på havet eller på en alptopp, eller hur? Tyget på de absolut flesta modeller jag har sett av Mille miglia har varit vävda väldigt tätt och många har dessutom foder. Det är ju liksom inget gardintyg de är sydda av. Vid närmare eftertanke så har jag nog aldrig upplevt att någon jacka, oavsett märke, inte har varit vindtäta. Speciellt inte om en av dess egenskaper är att hålla vinden ute. Menlös diskussion.
Citera
2012-10-13, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Om det finns exakt den jsg vill ha så köper jag gärna begagnat. Dock vill jag ha bra skick och folk är inte särskilt noga med att rengöra sina kepsar Haha

De går att tvätta i maskin.
Citera
2012-10-13, 14:33
Medlem
NirvanAs avatar
Hittar fortfarande ingenstans där de säljer "sommar milles", hittar bara höst/vinter versionen samt olika typer av tröjor med goggles.
Citera
2012-10-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hittar fortfarande ingenstans där de säljer "sommar milles", hittar bara höst/vinter versionen samt olika typer av tröjor med goggles.

Det kan bero på att det är höst nu. Du får hålla dig till våren. Alternativt så mailar du någon e-shop och frågar om de har några gamla på lagret, men oftast säljs de ut på rean.
Citera
2012-10-14, 21:03
Medlem
Någon som vet varför Zoovillage tagit bort Stone Island ur sitt sortiment? Skumt.
Citera
2012-10-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.T.P.
Någon som vet varför Zoovillage tagit bort Stone Island ur sitt sortiment? Skumt.

Det sålde väl inte bra.. Dom hade 50% rea på allt i flera månader, bl.a. en jacka för 10000. Att köpa en jacka 5000 kr billigare än vanliga priset borde ju ha lockat kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in