2012-01-21, 15:43
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
Tråden borde döpas om till "snillen spekulerar"... snacka om att missuppfatta hela casual-stilen om man drar på sig en Stone islandjacka och en burberrykeps - hela syftet är att INTE bli upptäckt av snuten.

Detta handlar ju dock om casualmode..
Citera
2012-01-21, 18:17
Medlem
kofotleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Detta handlar ju dock om casualmode..

Ja, vilket är lika efterblivet som att ha SI-jeans, SI-skor och SI-keps på sig samtidigt.

När den stora massan tar upp ett klädesplagg är det "förstört" i princip. Hela grejen går ut på att inte se ut som en huligan... kostymen är snart tillbaka...
Citera
2012-01-21, 18:20
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
Ja, vilket är lika efterblivet som att ha SI-jeans, SI-skor och SI-keps på sig samtidigt.

När den stora massan tar upp ett klädesplagg är det "förstört" i princip. Hela grejen går ut på att inte se ut som en huligan... kostymen är snart tillbaka...

Det handlar om själva modet, inte om casualkulturen.

E: Men ja, den första meningen du skrev är inte "tillåtet" hur som helst. Bara överdrivet.
Citera
2012-01-23, 12:12
Medlem
mrrandom14s avatar
Vad är det för skillnad på de grön-svartrutiga barbourhalsdukarna? Vilka mått ska man köra på?

http://www.countryattire.com/accessories/accessories-scarves.html
Citera
2012-01-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Vad är det för skillnad på de grön-svartrutiga barbourhalsdukarna? Vilka mått ska man köra på?

http://www.countryattire.com/accessories/accessories-scarves.html

Den som kostar 12.95£ är barnhalsduk.
Tror det var någon som skrev i Posta bilder på era kläder-tråden att den nästan också är för lång. Sen skiljer sig kanske material osv?
Citera
2012-01-24, 22:17
Medlem
mrrandom14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flip86
Den som kostar 12.95£ är barnhalsduk.
Tror det var någon som skrev i Posta bilder på era kläder-tråden att den nästan också är för lång. Sen skiljer sig kanske material osv?

Okej, är det någon som vet vad man ska ha för mått på halsduken, tänkte köra på den här som tidigare personer har nämnt här i tråden: http://www.countryattire.com/barbour-lambswool-tartan-scarf-classic-tartan-usc0001tn11-d1845.html

Den är 25 x 180 cm, det känns som om den är ganska lång eller? Någon som vet?
Citera
2012-01-25, 04:50
Medlem
tips på jeans mottages tacksamt! vilken stil på jeansen gillar ni? ska det vara lite mera åt skinny håller eller funkar raka bättre?

sen skulle jag gärna vilja se lite mera bilder på era outfits. gärna bilder där ni har dom på er istället för hängande på en galge.
Citera
2012-01-25, 11:31
Medlem
Någon som vet nån snygg jacka att köpa, Var sugen på en Ma.strum nc-1 men såg att Terrace hade fått in nya Stone island jackor, Det ska helst vara i nylon och kosta runt 3 tusen
Citera
2012-01-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergstrollet
tips på jeans mottages tacksamt! vilken stil på jeansen gillar ni? ska det vara lite mera åt skinny håller eller funkar raka bättre?

sen skulle jag gärna vilja se lite mera bilder på era outfits. gärna bilder där ni har dom på er istället för hängande på en galge.

Det är ju jävligt olika. Enligt mig så kör de flesta med raka jeans, eller med något slimmade ben. Jag själv kör helst med hyffsat raka, eller typ "carrot" fit som är stora över lår och sen smalare ben. Detta eftersom jag har relativt stora lår.

Självklart är detta väldigt personligt. Jag gillar Levis, Wrangler, Armani Jeans, etc etc. Kan t.om dra på mig ett par Cheap Monday ibland, men inte vilken modell som helst.
Citera
2012-01-25, 19:14
Medlem
BabySailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergstrollet

Levis 501 är ju en tidlös klassiker, tror jag nämnt det tidigare i denna tråd.
Annars om du vill ha lite mer raka så gör Pace grymt snygga, speciellt rådenim.
Adidas tycker jag levererar även på jeansfronten, inte bara skor alltså.
Annars som tidigare nämnts funkar Nudie, Wrangler mfl.
Citera
2012-01-25, 22:46
Medlem
Pace Jeans är som tidigare nämnt klockrena om man vill ha kvalitetsjeans. Det är jeans att leva i. Levis 501 är ju alltid ett alternativ men inga jeans jag personligen trivs i, och har därmed lämnat dessa. Jag trivs också i Nudie Jeans. Två bra svenska jeans. Passformen får du ju bestämma efter vad du trivs i. Jeans som du inte trivs i är värdelösa jeans.

Glöm Gstar, usch.
Citera
2012-01-26, 03:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flip86

Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Okej, är det någon som vet vad man ska ha för mått på halsduken, tänkte köra på den här som tidigare personer har nämnt här i tråden: http://www.countryattire.com/barbour-lambswool-tartan-scarf-classic-tartan-usc0001tn11-d1845.html

Den är 25 x 180 cm, det känns som om den är ganska lång eller? Någon som vet?

Jag tycker absolut INTE att den är för lång. Å andra sidan knyter jag den genom att göra en ögla och sedan dra en en del igenom den (jag är trött och har svårt att förklara, men ni fattar vad jag menar). Så då kanske halsduken känns lite kortare än vad den gör med en vanlig knut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in