2007-09-17, 17:21
Medlem
Hej

Hittade inte någon annan tråd så jag skapade en. Kanske beror på att sök funktionen inte funka som den skulle men nu sitter jag här ialfall!

Jo det är så att på min förra router så var det bara att starta om den så fick jag en ny ip, Men så bytte jag till telia och nu är allt förändrar

När jag provade att starta om routern så fick jag ingen ny ip, så jag frågade deras kundtjänst hur man skulle göra och han sa att de använde dynamisk ip eller något sånt och att det inte gick.

så nu undrar jag, är det någon som vet hur man gör för att byta ipn?
Citera
2007-09-17, 17:28
Medlem
PyR0s avatar
Nu har jag iofs BBB men prova att köra den här filen, fungerar för mig varje gång iaf.
http://filebeam.com/845d34b87a8619c9a921a368f91195e8

MVH
Citera
2007-09-17, 17:29
Medlem
ska se kommer med en edit och säger hur det gick , tack för svaret
Citera
2007-09-19, 15:04
Medlem
Den gjorde bara så jag fick ny ip genom nätverket
Citera
2007-09-19, 15:11
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tius
Den gjorde bara så jag fick ny ip genom nätverket

Du lär ha de avstängt upp till ett dygn minst och sedan hoppas på att någon annan har fått just din adress.

Tips. Sluta bli bannad från Sidor o sånt så behöver du inte byta ip.
Citera
2007-09-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Du lär ha de avstängt upp till ett dygn minst och sedan hoppas på att någon annan har fått just din adress.

Tips. Sluta bli bannad från Sidor o sånt så behöver du inte byta ip.

Det är synd att telia inte byter ip, Jag vet inte varför jag har blivit bannad, det är därför jag behöver ny ip så jag kan maila och fråga
Citera
2007-09-19, 15:19
Bannlyst
Det smidigaste är att byta ut mac-adressen på modemet och sen vänta. Telia har ett mac-lås som gör att den håller krav ipt i 20 minutersintervaller vilket gör att ifall låset inte har släppt går det inte använda ett annat modem under tiden. Har du inte möjlighet att göra detta gör som ovan.
Citera
2007-09-20, 16:36
Medlem
schvamps avatar
hur gör man om man har BBB? använde dos filen men sen? fattar noll just nu.
help me out here guys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in