2022-12-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Vilken brottsling var/är värst av Svartenbrandt och Clark Olofsson?

Jag tror att Svarten var värre än Clark. Vad tror ni?
När man ser dokumentärer med Svarten ocj hur han beter sig mot familjen och grovt misshandlar både barn och fru och fortsatte göra så intill döden så blir det nog han. Clarken framstår mycket mer mänsklig bara i intervjuer, poddar etc. Men han är inte heller en ängel. Men tror knappast att han misshandlat fru och barn. Får inte det intrycket, men man kan aldrig veta. Kanske han bara är en ännu charmigare psykopat?
Citera
2022-12-17, 11:52
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
När man ser dokumentärer med Svarten ocj hur han beter sig mot familjen och grovt misshandlar både barn och fru och fortsatte göra så intill döden så blir det nog han. Clarken framstår mycket mer mänsklig bara i intervjuer, poddar etc. Men han är inte heller en ängel. Men tror knappast att han misshandlat fru och barn. Får inte det intrycket, men man kan aldrig veta. Kanske han bara är en ännu charmigare psykopat?

Ja, båda två är/var psykopater och långt ifrån goda människor. Men Svarten var värre och misshandlade sina nära och kära.
Citera
2024-01-06, 14:05
Medlem
Hej! Igår i väntan på något så råkade jag se på en gammal dokumentär, på youtube. Jag tror att den hette "En ond man med jättedrömmar". Den var rätt obegriplig, eller om jag fann den ointressant/ hade svårt att fokusera. Men gav känslan av att det var ett ihopklipp av något annat. Men det verkade som att de hade en katt som satt så lugnt och fint i frun, Susannas knä under bilfärd. Susanna berömde katten för att alltid varit speciel. Sen sekunden efter var de hos veterinären och hade avlivat katten. Helt utan förklaring. Varpå jag fick lite psykopatvibbar av henne också. Är det någon som vet hur hon var?

Att programmet var gammalt, från en tid då katter var "värdelösa" och svåra att hitta hem till och kunde man inte ha kvar sin katt så var det kanske bäst att låta den somna in. Men kontrasten av att sitta med den i famnen i bilen, verka stolt och glad och älskande och sen i nästa klipp- utan förklaring- katten död på bordet, hos veterinären.

Är det något som dottern nämnt, att var morsan också psykopat? Gick kanske mer under radarn, då hon kanske var mer kvinnligt listig och inte lika dampig som Svartenbrandt?
Citera
2024-07-28, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Hej! Igår i väntan på något så råkade jag se på en gammal dokumentär, på youtube. Jag tror att den hette "En ond man med jättedrömmar". Den var rätt obegriplig, eller om jag fann den ointressant/ hade svårt att fokusera. Men gav känslan av att det var ett ihopklipp av något annat. Men det verkade som att de hade en katt som satt så lugnt och fint i frun, Susannas knä under bilfärd. Susanna berömde katten för att alltid varit speciel. Sen sekunden efter var de hos veterinären och hade avlivat katten. Helt utan förklaring. Varpå jag fick lite psykopatvibbar av henne också. Är det någon som vet hur hon var?

Att programmet var gammalt, från en tid då katter var "värdelösa" och svåra att hitta hem till och kunde man inte ha kvar sin katt så var det kanske bäst att låta den somna in. Men kontrasten av att sitta med den i famnen i bilen, verka stolt och glad och älskande och sen i nästa klipp- utan förklaring- katten död på bordet, hos veterinären.

Är det något som dottern nämnt, att var morsan också psykopat? Gick kanske mer under radarn, då hon kanske var mer kvinnligt listig och inte lika dampig som Svartenbrandt?

Hon var ju tvungen att rätta sig efter Svarten annars smällde det. Nu när du säger det om katten så var det underligt i filmen. Filmaren borde ju förklara ett o annat. Är från den filmen jag sett när Svarten målade o jag har jämfört med en bild i ett brev där man efterlyst brevskrivaren Skelleftehamnsmannen i palmeutredningen. Fast jag kände igen det skrivna med.
Dottern känner väl knappast sin mor.
Citera
2024-07-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hon var ju tvungen att rätta sig efter Svarten annars smällde det. Nu när du säger det om katten så var det underligt i filmen. Filmaren borde ju förklara ett o annat. Är från den filmen jag sett när Svarten målade o jag har jämfört med en bild i ett brev där man efterlyst brevskrivaren Skelleftehamnsmannen i palmeutredningen. Fast jag kände igen det skrivna med.
Dottern känner väl knappast sin mor.

Tack för svaret. Jag kom senare på att jag associerade kattavlivandet med en scen ur en såpa som hette "Andra avenyn". Där var det också en kvinna, som helt samvetslöst avlivade sin katt. Kanske inspirerat av hur hon gjorde.

Men tror du dig alltså veta vem som mördade Palme?
Citera
2024-08-03, 18:15
Medlem
Citat:
Tack för svaret. Jag kom senare på att jag associerade kattavlivandet med en scen ur en såpa som hette "Andra avenyn". Där var det också en kvinna, som helt samvetslöst avlivade sin katt. Kanske inspirerat av hur hon gjorde.

Finns det fler som vet att det är Svarten så berätta för polisen.
Citera
2024-08-04, 23:09
Medlem
Citat:
Finns det fler som vet att det är Svarten så berätta för polisen.

Men jag vet ju ingenting om Svarten mer än skvaller. Jag ställde en fråga! Så vad ska jag berätta för polisen?
Senast redigerad av Vildesvinn 2024-08-04 kl. 23:14.
Citera
2024-08-05, 06:39
Medlem
Citat:
Men jag vet ju ingenting om Svarten mer än skvaller. Jag ställde en fråga! Så vad ska jag berätta för polisen?

Jag tänkte att fler läser här.
Citera
2024-08-06, 01:52
Medlem
Citat:
Jag tänkte att fler läser här.

Ja, men då kanske du skulle gå tillbaka och svara den jag citerat?
Citera
2024-08-06, 07:13
Medlem
Citat:

Ja, Svarten gjorde det o har mördat flera. Bla en 2015 som antagligen visste för mycket. Kenth Hägglund. Svarten försökte skjuta honom i maj -15. Då var S för full o polisen tog honom men i augusti sköt han honom på järnvägsspåret o tåget kom o sen sa Svartens fru på sin blogg att Kenth sköt sig själv på spåret. Har skärmdump på det för följde deras blogg. Varför skulle man skjuta sig själv på spåret? Jag har pratat m polisen om det o det var då Peter Springare o han hade med koll på Svarten sades det. En i Kopparberg hade sett Svarten o frun uppe vid spåret när det hände. Kenth H bodde sidanom järnvägen.
Sedan gifte sig Svarten snabbt o bytte namn. Jag har kommit på att hans olika namnbyten kan hänga ihop med mord. Han var så sjuk i huvet att han trodde att man började om vid namnbyten. Carlander sa han var "en karl som landar"...
Citera
2024-09-07, 11:37
Medlem
Enligt mannen här i podden, som nu kommit ut med en bok om att Svartenbrandt sköt Palme, så ska det finnas personer som jobbade på Säter när S var intagen som vet att S inte var på plats mordkvällen. Men de vill inte berätta öppet. Finns det ingen som läser här som vet ngn som jobbat på Säter?

https://shows.acast.com/palmemordet/...d-david-luning
Citera
2024-09-07, 14:41
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Enligt mannen här i podden, som nu kommit ut med en bok om att Svartenbrandt sköt Palme, så ska det finnas personer som jobbade på Säter när S var intagen som vet att S inte var på plats mordkvällen. Men de vill inte berätta öppet. Finns det ingen som läser här som vet ngn som jobbat på Säter?

https://shows.acast.com/palmemordet/...d-david-luning

Det finns 50 miljoner i potten för att avslöja Palmes mördare.
Varför skulle personalen inte vilja prata med polisen?
Den här bokförfattare hör hemma på Säter i en ekkiista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in