2007-09-16, 17:58
Medlem
LifeIsALoops avatar
Är det nån som sitter på nån bra idé till ett gratis program att gömma sina tray ikoner?

Har hittat en hel drös med program men antingen kostar dom massa pengar eller så är det från tok-infekterade sidor, så det vågar jag mig inte på.
Citera
2007-09-16, 20:23
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsALoop
Är det nån som sitter på nån bra idé till ett gratis program att gömma sina tray ikoner?

Har hittat en hel drös med program men antingen kostar dom massa pengar eller så är det från tok-infekterade sidor, så det vågar jag mig inte på.
ehrm... av nån anledning kunde jag inte editera detta inlägg, så jag ber om ursäkt för dubbelpost.
Men anledningen att jag frågar detta är att jag av nån anledning inte kan "dölja inaktiva ikoner", den rutan är grå...
Vet nån varför? eller hur jag kan åtgärda detta.

tack på förhand
Citera
2007-09-17, 19:13
Medlem
Trigraphs avatar
Citat:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer]
Value Name: EnableAutoTray
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = display inactive icons, 1 = hide inactive icons)

Prova detta i registret.
mvh mig
Citera
2007-09-17, 22:28
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph
Prova detta i registret.
mvh mig
tack ,men då döljer den automatiskt inaktiva ikoner?

Jag har inte ens möjligheten i windows av nån anledning.
Kan det bero på min version av windows att dom tagit bort den funktionen? (och varför skulle dom göra det?)
Citera
2007-09-17, 22:40
Medlem
Trigraphs avatar
Du borde ju kunna klicka på "Anpassa..."-knappen om det är aktiverat i registret? Där ställer du ju isf in vilka som ska vara dolda och inte.
mvh mig
Citera
2007-09-17, 23:39
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph
Du borde ju kunna klicka på "Anpassa..."-knappen om det är aktiverat i registret? Där ställer du ju isf in vilka som ska vara dolda och inte.
mvh mig
Den knappen är grå... hur aktiverar jag den i registret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in