Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-18, 21:21
  #25
Medlem
psilocybinkubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
tell me more, är nyfiken. Stör det dig mycket, vilka visuals har du? Har du depersonalization med?

Fick det gradvis för cirka 1 & 1/2 år sedan, knaprade en del E och svampade en hel del under den perioden. Störningarna är i form av brus (ingen mörkersyn då det blir alldelles för brusigt), svajjande skuggor & mörkare objekt, konstant lätt avtrubbning, och lätt skiftande färgnyanser. Förmodligen finns det mycket värre fall av hppd men detta är iaf. mer än vad jag anser är godtyckligt då jag aldrig prövat LSD.
Citera
2007-09-18, 23:31
  #26
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psilocybinkuben
...


Försvann det sedan, eller är det fortfarande kvar?

Vi vill veta allt
Citera
2007-09-26, 17:46
  #27
Medlem
psilocybinkubens avatar
Still there...
Citera
2007-12-16, 12:06
  #28
Awaiting Email Confirmation
Finns det större chans att få HPPD på LSD än svamp, iom att ruset är flera timmar längre?
Citera
2007-12-16, 13:41
  #29
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speed_of_sound
Finns det större chans att få HPPD på LSD än svamp, iom att ruset är flera timmar längre?

Det kan nog ingen veta. Det man kan veta är dock att då risken är så pass minimal att få det över huvud taget så är det ganska onödigt att spekulera i det.
Citera
2007-12-16, 17:04
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Speed_of_sound
Finns det större chans att få HPPD på LSD än svamp, iom att ruset är flera timmar längre?

Av de som har det verkar de flesta ha fått det på lsd. Din tes kan mycket väl stämma.
Citera
2007-12-18, 00:39
  #31
Medlem
skulle inte säga att jag åkt på det nej, dock obehagliga overklighetskänslor som kommer och går sen en tripp i somras. börjar dock bli bättre och bättre, men vissa dagar är värre än andra. borde dock skära ner på cb, kaffe samt nikotin

edit: kan tillägga att det är enda gången jag trippat
Citera
2007-12-18, 03:33
  #32
Avstängd
INT3Ls avatar
ibland när jag sitter hemma tex framför datorn eller tv'n så blir allting förändrat. Allting känns plastigt, falskt och ömtåligt. Jag känner mig inte levande och jag vill springa runt och skrika. Ibland zoomar blicken in på saker, det kan vara bilder, text eller objekt. Om jag tittar på en datorskärm flimmrar det hela tiden. Lampor bländar mig. Ibland Känner jag mig närmare eller högre till marken. Ibland böjs grejer, tillexempel döröppnignar. Om jag tittar ner på en väg/gata så rör sig gatulycktorna emot mig sakta och flimmrar. Kontraster fastnar på näthinnan (tex. den flashback logon som finns i regler). Ibland rör sig mina ögon jättesnabbt känns det som.....dom liksom hoppar, elelr vad man ska säga.

Det värsta jag varit med om var när jag satt framför datan i skolan och knapparna på tangentbordet "smälte".

Det är väl en lätt variant utav hppd antar jag, får skylla mig själv.
Citera
2007-12-18, 11:51
  #33
Medlem
TurboBoosts avatar
Då mina svamptrippar tyvärr inte har varit så visuella som jag hoppats på undrar jag om HPPD ens skulle kunna utvecklas hos mig. Eller har jag fel? Förvisso känns det som att mörkerseendet har tagit lite stryk. Det är väldigt brusigt om inga ljuskällor finns. Däremot får jag perfekt mörkersyn på afterglowen av svamp. Borde det inte vara tvärtom?
Citera
2008-05-12, 22:51
  #34
Medlem
Jag är ganska säker på att jag har HPPD. 1 ½ vecka sen nu. När jag ska sova och det är mörkt på rummet kommer det folk fram till min säng, inge vidare faktiskt. Jag får hoppas att det går över snart. :P
Citera
2008-05-12, 22:57
  #35
Medlem
InOrbits avatar
Har rätt mycket brus sen mina trippar, blir bländad som fan av allt också. I början var det riktigt tärande på skallen, men nu har jag slutat bry mig. Jag tänker oftast på det när jag sitter själv i tystnad. Om jag ser på TV glömmer jag bort det direkt, he he.
Citera
2008-05-12, 23:02
  #36
Medlem
Mjälls avatar
Nej, det har jag inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback