Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
är det bara jag som tycker att en match där det är en ensam kommentator som sitter och snackar blir automatiskt tråkigare?
ingen expert som kan sitta och fylla i, ingen kommentatoren kan bolla sina frågor med..
jag vet att tv4+ brukar ha ensamma.. iallafall idag när Inter spelade, och Eurosport brukar alltid ha det.. och direkt så blir det.. nästan fånigt enligt mig, speciellt när han säger "xxxx har varit planens bästa spelare enligt mig"... jaha? vem ska kunna säga emot? han skulle kunna sitta och säga vad han vill.
någon mer som känner likadant eller rent av tycker att det är bättre när dom kör "solo"?
Jag tycker det i vissa fall blir bättre. Arne Hegerfors är riktigt bra på Canal+ när han kör själv (har kört 18.15 matchen på lördagar själv ganska ofta den här säsongen) men han är riktigt gaggig och rent ut sagt genomusel när han har en bisittare. När han och Tommy Svensson kör, går det ju överhuvudtaget inte att ha ljudet på längre. Tommy Engstrand är också riktigt bra när han kör själv och han ställer ju vissa frågor också men det är ju upp till tittaren att svara på dessa
Men sen måste ju vissa ha bisittare, som när Lasse Granqvist kör matcherna på radion. Jag hörde honom ensam från någon match i ett fotbolls-VM för något år sedan och han var inte alls lika bra som när han hade Ralf intill sig. Granqvist är ju lysande att få in bisittaren i referatet, oavsett om det är Ralf i fotboll eller L-G Jansson i ishockey.
Gamle nestorn Lennart Hyland gillade inte alls bisittare. Han ansåg att kommenterande ska vara en "one man show", där man inte ska splittra tittaren med flera olika åsikter, medan Lars-Gunnar Björklund och Åke Strömmer tyckte att det behövdes en expert som står för åsikterna runt matchen eller vad de nu kommenterade, så att de själva kunde koncentrera sig på kommenterandet/refererandet.