• 1
  • 2
2007-09-16, 03:59
Medlem
Kavalakaris avatar
Jag behöver som sagt få reda på om Zyprexa (som innehåller Olanzapine) går att flumma på.

Jag läste på Fass.se att Zyprexa innehåller Olanzapine som i sin tur är klassat som "thienobenzodiazepine".

Jag blir ju lite nyfiken då de innehåller ordet "Benzo" och undrar nu som sagt om de finns någon som vet om man kan ha trevligt med dessa tabletter

P.s det är 2,5 mg tabletter D.s

Är jättetacksam för snabba svar då jag endast har ca 1 timme på mig att bestämma mig!
Citera
2007-09-16, 04:17
Medlem
Algifaris avatar
Om du har tagit för stor mängd av ZYPREXA

Patienter som har tagit för stor mängd ZYPREXA har fått följande symtom: Snabb hjärtfrekvens, agitation/aggressivitet, talsvårigheter, ofrivilliga rörelsestörningar (särskilt i ansikte eller tunga) och medvetandesänkning. Andra symtom kan vara: Akut förvirring, kramper (epilepsi), koma, en kombination av feber, andfåddhet, svettning, muskelstelhet och dåsighet eller sömnighet, långsam andning, andningssvårighet, högt eller lågt blodtryck, onormal hjärtrytm.

Ha så kul!
Citera
2007-09-16, 04:23
Medlem
Kavalakaris avatar
Tar det som ett nej då

(sökte runt lite här och hittade 2 likadana trådar. Fy på mig men jag är faktiskt riktigt stressad, så jag skyller på de )

Tråden kan stängas nu ^^
Citera
2007-09-17, 16:36
Medlem
Kavalakaris avatar
Okej nu vet jag inte riktigt om jag OT:ar, men jag antar att jag gör de pga att detta inte har nåt med zyprexaflum att göra.

Om man har fått i sig någon substans av okänt "märke" och man har väldigt svårt att sova (varit uppe i typ 2 dagar) kan man ta 1-2 Zyprexa och sova sött då?
Citera
2007-09-17, 16:59
Medlem
smokevatrs avatar
många blir sänkta i stil med nozinan/theralen effekt på dom så varför inte..
men man kan bli redigt eftertrött oxå ..
Citera
2007-09-17, 17:00
Medlem
Kavalakaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
många blir sänkta i stil med nozinan/theralen effekt på dom så varför inte..
men man kan bli redigt eftertrött oxå ..

Vet du ungefär hur mycket man behöver?
Citera
2007-09-17, 21:31
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalakari
Vet du ungefär hur mycket man behöver?

5 - 10 mg borde funka bra, men det är möjligt att det kan krävas mer beroende på hur pass påverkad du är av "substansen av okänt märke". Det tar säkert ett par timmar eller kanske t.o.m. längre tid än så innan Zyprexan får såpass mycket effekt att du eventuellt skulle kunna somna, så om du inte är alltför rädd för biverkningar skulle jag råda dig att smälla i dig 15 - 20 mg på en gång. Kanske för sent med ett svar nu ändå?
Citera
2007-09-17, 21:41
Medlem
stereo_roidss avatar
du kommer somna o sova som en björn i vinterdvala. inte bli flummig
Citera
2007-09-17, 21:56
Medlem
Danlos avatar
Så jävla idiotiskt.. varför ska du trycka i dig en medicin som används på Psykos-patienter?
Då är det väl bättre att du tar med en kondom går ut på stan, raggar upp nån kåt tjej/kille och får dig ett rejält knull!
Miljövänligt, ofarligt och man får en jäävla kick av det, man kan tom bli "flummig" efteråt

Lycka till!
Citera
2007-09-18, 10:23
Medlem
Kavalakaris avatar
Inte åt mig själv jag frågar ^^

En av mina kompisar har fått reda på att jag har lite Zyprexa och tjatar om att jag borde ge honom det pga att han kommer behöva det nån gång i framtiden (för att sova alltså ^^)

Tack så mycket för alla svar!
Citera
2007-09-18, 13:24
Bannlyst
I stort sätt alla psykospatienter som tar zyprexa tar den på morgonen. Jag har själv testat den och blev inte märkbart dåsig av den. Tar man zyprexa regelbundet blir resultatet att ens medvetandegrad sänks - dock är man inte medveten om det förräns man slutar med medicinen. Jämför det med att leva i en bubbla, man blir bara kapabel att ta in vissa intryck. Att "flumma" på zyprexa låter riktigt idiotiskt och därtill onyttigt för psyket.
Citera
2007-09-18, 13:31
Medlem
alprazolam_s avatar
Seriöst... Är detta seriöst?

Mmm inget går upp mot en 25-30mg zyprexa på morgonen.
Aaahhhh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in