[Vad är det för maktkoncentration du snackar om?
Att en och samma moderator bestämmer allt hela tiden
Vad tror du moderatorerna gör egentligen??
Ja man undrar faktiskt ibland. Ta den här tråden tex http://www2.flashback.info/scan/viewtopic.php?t=27940 Där skrev jag inlägget "Fridolf din lilla filur, skulle inte du PM:a mig när du varit där?

" Det raderar Mr Testher. Varför? Vem störde den oskyldiga kommentaren? Personangrepp? Nä, knappast va? Eller är det bara Testher som vill hämnas på mig? Ok att den inte tillförde tråden nå´n relevant information men lite takhöjd ska väl finnas på forumen ändå?
Min åsikt angående din rotation är att det blir väldigt rörigt. Varför krångla till det?
För att främja rättvisa och demokrati .Vilken är förbannat krångligt, jag påstår inget annat. "Demokrati är inte ett perfekt system. Men det är det enda godtagbara i brist på bättre." Winston Churchill
Jag tror du blandar ihop uttrycket "Freedom of speech" med något annat.
Freedom of speech innebär inte att man kan börja sänka sin diskutionsnivå, spåra ur från ämnet, spamma, vara allmänt idiotisk etc etc.
Jämför nivån på gamla fb, utan moderatorer, och nivån nu.
Moderatorerna är inge maktexuella tonårspojkar som runkar till varje trådlåsning, utan det är folk som ställer upp med att hålla det "rent" och acceptabelt.
Jag tycker "Freedom of speech" är att man ska ha rätt att säga vad man vill utan att någon makthavare bestämmer om det är tillräckligt fint för att få yttras. Där skiljer vi oss åt Gargamel. Jag vet att det var mycket mycket mycket som var rena dumheterna i både dina och mina och andras ögon på gamla FB. Men jag tycker inte vare sig du eller jag eller någon annan ska ha rätten att döma ut dessa inlägg som mindre värda.
Freedom of speech innebär INTE att man kan börja skriva "JÄÄÄVLA BÖGFITTA! kolla min bildsamling, www.goatse.com!" i en diskution angående renrasighet eller liknande.