2007-09-15, 22:43
Medlem
sinologens avatar
I natt använde jag min dator som vanligt, bilden skickad till projektorn. När jag idag startade projektorn fanns det ingen bild. Startade om men inget händer mer än att processorn (i alla fall fläkten) startar. Ström kommer alltså in. Normalt sett brukar hårddisken brumma till kort när biosen går igång. Inget ljud alls nu. Cd:n går inte heller att skicka ut (ta med i beräkningen att den kan ha varit trasig ett tag, den höll på att åka in och ut av sig själv tidigare och jag har inte använt cd-spelaren på 6 månader (datorn är endast för att lagra saker på och skicka bild till projektorn)).

Vad är troligt?
  • Disken kraschat (har satt i en annan disk som master men samma utebliven respons, alltså föga troligt)
  • Moderkortet?
  • Nätagget (processorfläkten snurrar ju dock)?

Tack på förhand!
Citera
2007-09-15, 23:46
Medlem
sinologens avatar
Har nu testat att ta ut ram-minnen och grafikkort. Ingen skillnad.
Det lutar nog åt att jag tjackar på mig en extern förvaringslåda. Jag behöver ju trots allt bara förvaringsutrymmet. Någon som dock kan svara på om Firewire håller för att streama film över?

Ni får såklart gärna svara på ovan postad fråga också, haha.
Citera
2007-09-16, 02:37
Medlem
Var nyligen med om samma symptom när min processor var död. Det var dock i samband med en installation av en cpu-kylare, med en del våld inkluderat.

Fick ingen respons från hårddisken eller cd-romen, tvärdöd, förutom fläktarna.

Edit: Eller ja, egentligen var det moderkortet som pajade och inte processorn. Tröck sönder pinnarna som ansluter processorn till moderkortet. Processorn fungerar fint, med ett nytt moderkort.
Citera
2007-09-16, 02:50
Medlem
sinologens avatar
Ok, det är väl rimligt att anta att det är moderkortet som lagt av. Men jävligt konstigt att det slutar funkar medans den står igång.... hrmpf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in