Citat:
Ursprungligen postat av John Husvagn
Nu har jag snackat med honom om hans spelande och satt upp tider då han inte får spela. Reglerna är att han ej får spela efter kl 9 på kvällen och inte innan 4 på eftermiddagen. För varje MVG han får på sina prov får han lägga till en timme på valfri dag. Han har sagt att han går med på det, men jag är osäker på hur länge han kommer följa reglerna. Hoppas iaf att det går bra.
Jag kan säga på en gång att det där kommer aldrig funka.
Jag fightades mot mina föräldrar angående mitt spelmissbruk i 7-8 år innan jag flyttade. Hela tiden sattes nya regler upp men det gick bara någon vecka eller två innan man började bryta mot dom. Sen när man märkte att man kom undan med det tänjde man ännu mer.
Sen kom dom på en tillslut och det blev ett jävla liv, sen samma cirkus om och om igen. Två gånger tog dom datorn för mig(ena gången 1.5 och andra gången 3 månader). Blev helt paralyzerad, visste inte vafan jag skulle ta mig till.
Allt blev ett jävla helvete, och sen när man fick tillbaka den körde man på som fan igen. Om du på allvar vill lösa din sons missbruk måste du helt enkelt säga stopp! Ta hans dator och tvinga honom att hitta nya saker i livet han kan hålla på med. Förr eller senare kommer han att göra det och då kommer inte datorn vara viktig längre. Om han desperat måste surfa kan han väll göra det ett par timmar om dagen på eran familjedator? Men förbjud honom att installera spel på den, och låt han bara sitta när ni är hemma.
Ett sånthär beteende kommer inte lösa sig av sig självt och definitivt inte rinna ut i sanden, tro mig jag vet.