2007-09-15, 18:21
Medlem
Min Pappa fyller 50 år om några månader. Hans hobby är golf och vin(!!!), men även sprit överlag.

Jag har inte den blekaste aningen om vad jag ska ge honom. Känns tråkigt att ge honom en fin flaska av något.

Någon som har några förslag eller idéer? Kostnaden får vara inom rimliga gränser (slår ihop med några syskon om priset ligger där uppe ).
Citera
2007-09-15, 18:29
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonken
Min Pappa fyller 50 år om några månader. Hans hobby är golf och vin(!!!), men även sprit överlag.

Jag har inte den blekaste aningen om vad jag ska ge honom. Känns tråkigt att ge honom en fin flaska av något.

Någon som har några förslag eller idéer? Kostnaden får vara inom rimliga gränser (slår ihop med några syskon om priset ligger där uppe ).

Vad som är rimligt är ju alltid relativt men om ni går ihop kanske ni kan köpa en vinresa åt honom. Eller varför inte försöka hitta en kombinerad vin och golfresa.
Citera
2007-09-15, 18:38
Medlem
antonftws avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=484595

Men jag tycker typ en whiskeyprovningsresa till Skottland, Skottland har f ö mycket fina golfbanor
Citera
2007-09-15, 19:50
Bannlyst
Citat:

Ge honom inget värdsligt, utan något som verkligen betyder nåt för honom.
Citera
2007-09-15, 19:56
Medlem
The Masters avatar
Ta ut han på en golfrunda där han måste dra en flarra av fint årgångsvin för varje hål han tar. Han kommer att ha svårt att klara en hel runda på 18 hål men det blir något han aldrig glömmer.
Citera
2007-09-16, 10:43
Medlem
Friedensengels avatar
Som redan sagts, vinresa med helpension är bra och förhållandevis billigt.

Andra "matresor" som de med olivolje- och/eller anklevertema är ju också bra.
Citera
2007-09-16, 10:49
Medlem
Varnims avatar
Ett alternativ bara för att rekommendera något annat än en resa är en fin klocka om han inte har det redan.
Citera
2007-09-16, 13:56
Medlem
Tack för alla svar!

Pratat med morsan idag och hon tror att farsgubben skulle uppskatta en vin/golfresa.

Det där med dricka en fin flaska vin efter varje avslutat hål lät heller inte helt dumt

Ska nog söka efter lite kombinerade vin/golfresor. Ingen som har gjort något liknande som kan rekommendera något?
Citera
2007-09-16, 14:12
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Tack för alla svar!

Pratat med morsan idag och hon tror att farsgubben skulle uppskatta en vin/golfresa.

Det där med dricka en fin flaska vin efter varje avslutat hål lät heller inte helt dumt

Ska nog söka efter lite kombinerade vin/golfresor. Ingen som har gjort något liknande som kan rekommendera något?

Fritidsresor har golfresor och erbjuder besök på olika vingårdar som tillval. Dock så måste det skräddarsys. Dom erbjuder alltså inte ett färdigt paket.
Citera
2007-09-16, 14:26
Medlem
Du kan köpa honom ett eget whiskyfat från något favoritdestilleri. De lagrar det sedan åt dig, och tappar när han vill att det skall tappas upp, och skickar flaskorna till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in