är ju samma typ av minne. bara 2 olika tillverkare. lär ju inte spela någon roll vilket av dem du tar. men du kanske skulle slå upp och kolla i manualen till ditt moderkort. där brukar det stå ett antal tillverkare som dem rekommenderar.
Kingston anser jag har högre kompabilitet med moderkort och högra kvalite. Men prestanda mässigt tror jag inte det skiljer sig. Plus att andra tillverkare oftast har bättre minnen när det gäller prestanda och är i dom fallen inte lika dyra som kingston.
Hm, tja, har goda men gamla erfarenheter av Kingstons minnen. Det kan ju ha hänt mycket sen dess. Twinmos har jag ingen erfarenhet av alls på RAM-sidan. Kört Corsair eller Samsung de senaste 10 åren.
Däremot har jag SD Micro-kort från båda tillverkarna, och då måste jag säga att Kingstons kort är överlägsna. Dels bättre prestanda, dels har jag upplevt att Twinmos minnen muppar sig ibland. Man får ett kvalitetsintryck av Kingstonkorten.
Den gamla hederliga devisen "man får vad man betalar för" kan nog appliceras här också. Båda minnena kommer säkerligen fungera bra och så, men Kingstonminnena kommer nog ha det där lilla extra. Kanske att de är stabilare, kan piskas hårdare, osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!