2007-09-15, 15:50
Medlem
Jag har nu bestämt mig för att inhandla en bärbardator och den får ligga mellan 9000 och 11000.

Jag undrar nu vart jag får mest dator för pengarna och så hoppas jag även att ni kan tipsa mig om en bra dator som ligger i denna pris klass!

Jag vet att dell har ganska bra priser och att man även kan få lite rabbat som studerande. Men vore ju kul om jag finner något bättre

Tack på förhand/ brumpen
Citera
2007-09-15, 16:08
Medlem
Trinnits avatar
Vet inte om det är det bästa som finns att tillgå, men den är ganska bra så...En uppkonfigurerard Vostro 1500 från Dell, kanske? Finns under företagsdatorer, men går att beställa som privatperson. Fri frakt just nu. Glöm inte att lägga på momsen bara.

Exempelvis:
C2D T7300 eller T7500 cpu
8600M GT 256Mb grafikkort
160GB Hd
15.4" skärm
2Gb minne
Citera
2007-09-15, 17:08
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handbrumpan
Jag har nu bestämt mig för att inhandla en bärbardator och den får ligga mellan 9000 och 11000.

Jag undrar nu vart jag får mest dator för pengarna och så hoppas jag även att ni kan tipsa mig om en bra dator som ligger i denna pris klass!

Jag vet att dell har ganska bra priser och att man även kan få lite rabbat som studerande. Men vore ju kul om jag finner något bättre

Tack på förhand/ brumpen

Omöjligt att svara på om du inte beskriver lite mer vad du ska ha den till.

1. Hur viktigt är vikten?
2. Hur viktig är batteritiden?
3. Hur stor skärm vill du ha?
4. Ska du köra Linux/WinXP/Vista på den?
5. Ska du använda den att spela på?
6. Hur viktigt är utseendet?

Svara på dessa så ska jag hjälpa dig
Citera
2007-09-15, 20:30
Medlem
zepto.se

Har själv köpt en därifrån inte fått leverans än men verkar hur bra som hellst...
Citera
2007-09-16, 20:51
Medlem
Jag ska inte använda min dator till något speciellt krävande spel eller program, jag vill ha en dator som är stabil och kan driva vista utan problem , användingen ska vara till att se på film, skriva och lite mindre krävande spel, vill helst inte ha mer än en 15 tums skärm för att spara batteri. Helt enkelt en stabil dator som inte är allt för slö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in