• 1
  • 2
2007-09-15, 15:50
Medlem
wildFevers avatar
Jag personligen har börjat märka mer och mer hur censurerande och korrupt flashback har blivit de sista åren.

Folk som tillfört mycket och trådar som anses vara "whacko" även fast dom håller sig inom regelverket kastas i papperskorgen, eller försvinner utan något spår överhuvudtaget.

Vart tror ni flashback är påväg och finns det liknande forum som verkligen är fria som inte enbart låter folk snacka om knark o kändisskvaller?
Citera
2007-09-15, 17:48
Medlem
Mackan52s avatar
Det finns flera trådar om det här ämnet redan, du vet att Flashback har en gigantisk lupp över sig och folk som bara längtar efter att dra ut kontakten på yttrandefrihetens borg. Vi får fortfarande diskutera extrempolitik, droger, pedofili och våld på en hög nivå men Flashback måste ta bort inlägg som är oviktiga eller som riskerar att skada Flashback. Tror du dom vill ta bort åsikter?
Citera
2007-09-15, 19:05
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det finns flera trådar om det här ämnet redan, du vet att Flashback har en gigantisk lupp över sig och folk som bara längtar efter att dra ut kontakten på yttrandefrihetens borg. Vi får fortfarande diskutera extrempolitik, droger, pedofili och våld på en hög nivå men Flashback måste ta bort inlägg som är oviktiga eller som riskerar att skada Flashback. Tror du dom vill ta bort åsikter?

ja det verkar som att sista året har flashback förändrat sin form av "frihet" genom att tillåta folk diskutera hur man knarkar ner sig eller hittar bäst homo porr och vissa politiska "light" ämnen.

förut så fick man skriva exakt vad man ville bara man skötte det snyggt (exkluderat är förstås köp & sälj av olika saker) men nu är vissa ämnen tabu även fast det sköts snyggt.

vilket är synd enligt mig
Citera
2007-09-15, 19:07
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
ja det verkar som att sista året har flashback förändrat sin form av "frihet" genom att tillåta folk diskutera hur man knarkar ner sig eller hittar bäst homo porr och vissa politiska "light" ämnen.

förut så fick man skriva exakt vad man ville bara man skötte det snyggt (exkluderat är förstås köp & sälj av olika saker) men nu är vissa ämnen tabu även fast det sköts snyggt.

Vilka ämnen menar du skulle vara Tabu?
Citera
2007-09-16, 17:54
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever

Så du tycker spammare som diskuterar totalt onödiga saker i fel trådar är ok? Tycker jag har extremt stor frihet på en plats där jag kan säga "blatte" utan att bli åklagad för HMF. Ge gärna exempel på vad FB censurerar.
Citera
2007-09-17, 20:31
Medlem
flowss avatar
Efter att ha varit medlem på flashback i snart fyra år har jag aldrig stört mig på regelverket och jag har välkomnat KFK och liknande regler.

Sen har du ju rätt - att vara här på flashback är ingen rättighet. Du måste hålla dig inom ramarna för vad admin tycker att du får diskutera här. Adminokrati, tror jag han kallade det för.
Citera
2007-09-17, 21:27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Men, det var då själve .... FEL JÄVLA FORUM!

*C&Y=>Flashback*

/Mod
Citera
2007-09-17, 21:55
Medlem
ikhs avatar
Det mesta får tas upp här på FB, dock så finns det regler att följa. Och i dessa regler så står det att man inte får säga vad som helst. HMF är tex inte tillåtet, och vissa inlägg som kan ställa FB måste raderas. Och detta är inget som är bra, men det är för allas väl, för har vi inget FB så kan vi inte säga ett skit.

Dock så går det att gå runt vissa delar av HMF, under förutsättning att man har fakta på det man påstår, att bibeln skulle räcka till för det, är inte särskillt troligt, om du inte är praktiserande pastor/präst/rabbi etc etc.

/mvh Ikh
Citera
2007-09-17, 23:48
Medlem
Maeglins avatar
För min del så får den här användaren begå hur mycket hmf denne vill.
Men jag stör mig på det krassliga diskussionsunderlag h*n bifogat till tråden om judarnas förmodade roll som djävulens hantlangare.

Skittrådar är nämligen skittrådar.
Har ingenting med yttrandefrihet att göra.

Var det ang. den tråden som skon klämde, min gode Wildfever?
Citera
2007-09-18, 00:15
Medlem
StigAllans avatar
Har varit medlem på detta forum från olika IP:s och under olika nick nästan sedan starten.
Den fria trevliga känsla som då fanns med i stort ingen reaktion på smädelser, personangrepp och allmän HMF har för var uppstramning gjort forumet mera mainstream och PK.
De åsikter som man nu tex. är tillåten att uttrycka i I&I är väl bara det som numera är godkänt att tala om på puben eller i fikarummet.
Inga avvikelser där numer i det som jag tyckte tidigare var den viktigaste forumdelen.
Citera
2007-09-18, 00:19
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Har varit medlem på detta forum från olika IP:s och under olika nick nästan sedan starten.
Den fria trevliga känsla som då fanns med i stort ingen reaktion på smädelser, personangrepp och allmän HMF har för var uppstramning gjort forumet mera mainstream och PK.
De åsikter som man nu tex. är tillåten att uttrycka i I&I är väl bara det som numera är godkänt att tala om på puben eller i fikarummet.
Inga avvikelser där numer i det som jag tyckte tidigare var den viktigaste forumdelen.

Och du tycker att FB genom censurerar för att man idag begär lite mer än att man skriver kamelknullare, blattekramre eller rasisthora inlägg efter inlägg i I&I?
Citera
2007-09-18, 00:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
För mig känns det som att de flesta åsikter faktiskt får komma till tals här på Flashback. En del blir upprörda för att man inte får säga att "alla neger är dumma i huvudet" eller vad det nu handlar om.

Ikh, som faktiskt har lite innanför pannbenet, lyckas ju framföra sina åsikter i I&I utan att komma i närheten av det otillåtna. Här vill jag säga att jag inte delar hans åsikter, men väl hans rätt att framföra dem.

När jag läser diverse bittra inlägg om medlemmar som tycker att hela världen är emot dem och att de inte får göra sin röst hörd så undrar jag bara hur många knäppskallar det finns...

Jag har inget emot de vanliga knäppskallarna som skriver inlägg, varav en del tas bort, men som oförtrutet fortsätter att producera nya. De har både foliehattar och vad ni vill, men ibland är de så roliga så att man nästan ramlar av stolen...

Det sorgliga är de som tar sig på så stort allvar och inte förstår att de skriver ren dynga utan innehåll och dessutom inte förstår varför det blir raderat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in