Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-15, 13:22
Medlem
I går drack jag för första gången och troligtvis för sista gången också Innis & Gunn´s Islay ale. Vilket öl. Fantastisk sötma och rökighet, silkeslent, vacker färg, otroligt välbalanserat. Ett riktigt happy moment.
Finns det fler lyckliga människor? Och vad gillade ni det?
Citera
2007-09-15, 13:33
Medlem
Azraels avatar
Jag drack den också i går. Lite kul att det är specialbryggt för systembolaget. Finns inte på någon annan marknad. Snygg formgivning också. Man kan inte undgå att man försöker styra blicken mot ett viss Islay-distilleri.

Vad smaken anbelangar så var det väl ingen succé kanske. Inte äckligt som Bamberg Rauchbier men jag har lite svårt för den lite syrliga röksmaken som bryter igenom. Den vanliga Innis & Gunn är mycket godare.
Citera
2007-09-15, 14:37
Medlem
xavi8222s avatar
För ca en månad sedan var jag i Örebro. En jobbarkompis testade då en flasköl på Bishop's Arms, som var rökig. Jag kommer inte ihåg vad den heter och jag luktade enbart på den. Är det en öl som ni rekommenderar att man testar om man tycker om rökig whisky?
Citera
2007-09-15, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Vad smaken anbelangar så var det väl ingen succé kanske. Inte äckligt som Bamberg Rauchbier men jag har lite svårt för den lite syrliga röksmaken som bryter igenom. Den vanliga Innis & Gunn är mycket godare.

Exakt!
Tycker ölet är tämligen smaklöst, vattnigt, eftersmaken består endast av den konstiga röksmaken. Smakar konstgjort som sådan där liquid smoke som man kan köpa på flaska.
Nej, tycker att ölet skulle fått vara mycket kraftigare, typ belgisk ale för att röksmaken skulle kommit till sitt rätta.
Citera
2007-09-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
För ca en månad sedan var jag i Örebro. En jobbarkompis testade då en flasköl på Bishop's Arms, som var rökig. Jag kommer inte ihåg vad den heter och jag luktade enbart på den. Är det en öl som ni rekommenderar att man testar om man tycker om rökig whisky?

Tycker jag i allafall
Rauchbieren som Azrael inte heller gilalde riktigt är mycket "fetare" som prickigkorv.
Däremot Finnlagann, som är från Islay gillade jag inte alls.
Citera
2007-09-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
I går drack jag för första gången och troligtvis för sista gången också Innis & Gunn´s Islay ale. Vilket öl. Fantastisk sötma och rökighet, silkeslent, vacker färg, otroligt välbalanserat. Ett riktigt happy moment.
Finns det fler lyckliga människor? Och vad gillade ni det?

Varför sista gången om det nu var så bra?
Citera
2007-09-15, 19:26
Medlem
Zumas avatar
Smakar skit!
Citera
2007-09-15, 19:43
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StealthSweden
Varför sista gången om det nu var så bra?

Tja, flaskorna lär ju inte räcka så läge. Det är ju en engångsbrygd, specialgjord för systembolaget.
Citera
2007-09-16, 12:29
Medlem
Jag tycker den var jättegod, skulle vara intressant att prova samma lagring men på mörk ale eller liknande.
Citera
2007-09-18, 12:28
Medlem
vad kostar denna öl på systemet?
Citera
2007-09-19, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boggle
vad kostar denna öl på systemet?
24,90 om jag minns rätt. Köpte några flaskor förra veckan, behövde dock bara betala 19,90 (priset på vanliga I&G). Fel i kassan är alltid trevligt
Citera
2007-09-19, 18:17
Medlem
Mankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
I går drack jag för första gången och troligtvis för sista gången också
Vad menas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera